Gold Track

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MortenC, 02. juni 2016.

  1. MortenC

    MortenC EBG

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
  2. Misterix

    Misterix Senior Medlem

    Innlegg:
    781
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan lese mer om det her: Link
    PS: Spurte *A på Instagram engang om det var lov med en gjest, men da fikk jeg til svar at det var det ikke. Noen som har noen erfaringer rundt det?
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    440
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring fra LHR er at "alle" sa jeg kunne ha med en gjest. Vakta i gold track nekta gjesten inngang. Såpass burde jeg jo vite sa han. Så da ble det sirup slowtrack på gjesten og misnøye hos meg.
     
    Last edited: 02. juni 2016
  4. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Endelig har Star Alliance et produkt som minner om Skyteams SkyPriority sånn at vi vet hva vi får på en flyplass. Star ligger mange hundre flyplasser bak, men det kommer seg vel med tiden.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    809
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er forskjellen fra fast track? At hele security er for biz/ gold og ikke bare køen?. Ser ikke sen sykt store forskjellen. Eller?
     
  6. Misterix

    Misterix Senior Medlem

    Innlegg:
    781
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hvert fall på LHR så skiller en stor vegg køene + selve sikkerhetskontrollen.
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Senior Medlem

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Og ikke minst så ser det litt mer "fancy" ut enn vanlig Fast Track. I alle fall gjorde det det på NRT.
    [​IMG]
     
  8. Robamu

    Robamu EBG, CCG, GHA PLATINUM, HILTON DIAMOND

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg var på LHR i april, så var det uproblematisk å ta med en gjest :)
     
    Misterix liker dette
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Senior Medlem

    Innlegg:
    821
    Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke hatt noen problemer med å ta med meg en gjest på Heathrow
     
    Misterix liker dette
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    440
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig, men selvfølgelig bra for dere. De virker jo veldig inkonsekvente da. Lærdommen for mitt vedkommende er: Kjøp go-billett, ta med gamle gullkortet og ikke forvirr fasttrackfolka med diamondkort og plusbillett. Evt. skrote SAS og fly KLM LHRAMSKRS eller bedre: LCYAMSKRS. Kan også tilføye at vi fikk problemer med å komme inn i United Club med gjester fordi plusbilletten ikke tillater gjester. Ja, ebnr var selvsagt registrert på billetten så virker som plusdelen legger seg over eb-delen. Så først måtte vi vente 15 ekstra minutter på gjestene i security, deretter 10-15 minutter på å bli registrert inn i loungen. Ikkje braaa
     
  11. Are

    Are EBD InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,631
    Likes mottatt:
    2,833
    Bonuspoeng:
    113
    I Chicago fikk jeg gleden av å teste gold track..
    Tok kun 45 minutter, så antar normal kø var timesvis..hehe....
     
  12. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Skal fly litt til å fra LAX senere i år, både med SAS og United. Noen som vet om jeg kan ha med meg min bedre halvdel gjennom gold track/fast track der? Er EBG
     
  13. RoadKing

    RoadKing Senior Medlem

    Innlegg:
    2,696
    Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner ikke hva som gjør Gold track så mye bedre enn det som er i dag?
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,000
    Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må jo kun være interessant på de flyplassene hvor det finnes egne Star Alliance terminaler. Min erfaring iallfall fra i USA, er at flyselskapene er kunder, og GH-selgere.
    Det er ingen logikk mellom dette?
    Til og med på OSL er ikke SK (SGH eller hva de heter i dag) agent for alle Star Alliance selskapene.
    Hva flyselskapene må betale til "Samferdselsdepartementet" via Avinor via OSL for å benytte fast-track er jo en stor gåte. Security-avgiften på en billett er jo fastsatt i "budsjettet", og kan lese av ITA-matrix.
    Resten er vel en kommersiell avtale mellom partene?
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    959
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring fra USA, enten det nå er 'vanlig' fast track (premium access eller hva nå enn de gjerne kaller det) eller Gold Track, er at det tar minst like lang tid som i vanlig sikkerhet, så det er sjelden jeg gidder å ta meg bryderiet. Litt som på OSL, egentlig.
     
  16. elgaaen

    elgaaen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Det vil jo forhåpentligvis gi mindre kø, siden det kun er *A som kan bruke den? Fast track på OSL kan jo brukes av Biz reisende og statuskunder hos mange flere selskaper!
     
  17. Are

    Are EBD InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,631
    Likes mottatt:
    2,833
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du godt ha rett i.
    Eneste cph virkelig har forstått er sas fast track der :)
     
    hansomlikerklm and Scandipendler like this.
  18. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    959
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Bare statuskunder fra *A dersom de flyr SAS/WF tror jeg? Men fast track på OSL er uansett overbefolket. Jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at det har en viss sammenheng med at det for mange Norwegian-reisende er fristende å betale den ekstra hundrelappen i den naive troen på at man kommer seg fortere gjennom security. Men mest av alt skyldes det en fullstendig håpløs håndtering fra sikkerhetsselskapet (husker ikke hvilket i farten) som har ansvaret for det hele, som sørger for lavest mulig betjening og færrest mulig åpne sluser til enhver tid. Hadde jeg vært SAS og betalt en stykkpris pr. passerte status/bizkunde, hadde jeg vært rimelig sur på det produktet Avinor tilbyr.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    959
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Bortsett fra lørdag ettermiddag, da SAS på uforklarlig vis stenger sjappa og henviser til 20 minutter i kø i vanlig sikkerhet. Men men.
     
  20. Sykkelthor

    Sykkelthor Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    18
    "Alle" med firmaavtale hos Norwegian får Fasttrack på OSL uten å løfte en finger, så at den er overbefolket er ikke spesielt overraskende..
     

Del denne siden