Gold Track

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MortenC, 02. juni 2016.

  1. MortenC

    MortenC EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
  2. Misterix

    Misterix Senior Medlem

    Innlegg:
    2,237
    Likes mottatt:
    1,284
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan lese mer om det her: Link
    PS: Spurte *A på Instagram engang om det var lov med en gjest, men da fikk jeg til svar at det var det ikke. Noen som har noen erfaringer rundt det?
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    886
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring fra LHR er at "alle" sa jeg kunne ha med en gjest. Vakta i gold track nekta gjesten inngang. Såpass burde jeg jo vite sa han. Så da ble det sirup slowtrack på gjesten og misnøye hos meg.
     
    Last edited: 02. juni 2016
  4. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Endelig har Star Alliance et produkt som minner om Skyteams SkyPriority sånn at vi vet hva vi får på en flyplass. Star ligger mange hundre flyplasser bak, men det kommer seg vel med tiden.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    2,079
    Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er forskjellen fra fast track? At hele security er for biz/ gold og ikke bare køen?. Ser ikke sen sykt store forskjellen. Eller?
     
  6. Misterix

    Misterix Senior Medlem

    Innlegg:
    2,237
    Likes mottatt:
    1,284
    Bonuspoeng:
    113
    Hvert fall på LHR så skiller en stor vegg køene + selve sikkerhetskontrollen.
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Senior Medlem

    Innlegg:
    1,338
    Likes mottatt:
    2,777
    Bonuspoeng:
    113
    Og ikke minst så ser det litt mer "fancy" ut enn vanlig Fast Track. I alle fall gjorde det det på NRT.
    [​IMG]
     
  8. Robamu

    Robamu EBD, CCG, GHA BLACK, HILTON DIA, Choice PLA

    Innlegg:
    824
    Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var på LHR i april, så var det uproblematisk å ta med en gjest :)
     
    Misterix liker dette
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Senior Medlem

    Innlegg:
    1,856
    Likes mottatt:
    2,479
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke hatt noen problemer med å ta med meg en gjest på Heathrow
     
    Misterix liker dette
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    886
    Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig, men selvfølgelig bra for dere. De virker jo veldig inkonsekvente da. Lærdommen for mitt vedkommende er: Kjøp go-billett, ta med gamle gullkortet og ikke forvirr fasttrackfolka med diamondkort og plusbillett. Evt. skrote SAS og fly KLM LHRAMSKRS eller bedre: LCYAMSKRS. Kan også tilføye at vi fikk problemer med å komme inn i United Club med gjester fordi plusbilletten ikke tillater gjester. Ja, ebnr var selvsagt registrert på billetten så virker som plusdelen legger seg over eb-delen. Så først måtte vi vente 15 ekstra minutter på gjestene i security, deretter 10-15 minutter på å bli registrert inn i loungen. Ikkje braaa
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    9,005
    Likes mottatt:
    9,961
    Bonuspoeng:
    113
    I Chicago fikk jeg gleden av å teste gold track..
    Tok kun 45 minutter, så antar normal kø var timesvis..hehe....
     
  12. Bernhard2

    Bernhard2 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Skal fly litt til å fra LAX senere i år, både med SAS og United. Noen som vet om jeg kan ha med meg min bedre halvdel gjennom gold track/fast track der? Er EBG
     
  13. RoadKing

    RoadKing Senior Medlem

    Innlegg:
    5,944
    Likes mottatt:
    6,346
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner ikke hva som gjør Gold track så mye bedre enn det som er i dag?
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond

    Innlegg:
    2,094
    Likes mottatt:
    2,114
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må jo kun være interessant på de flyplassene hvor det finnes egne Star Alliance terminaler. Min erfaring iallfall fra i USA, er at flyselskapene er kunder, og GH-selgere.
    Det er ingen logikk mellom dette?
    Til og med på OSL er ikke SK (SGH eller hva de heter i dag) agent for alle Star Alliance selskapene.
    Hva flyselskapene må betale til "Samferdselsdepartementet" via Avinor via OSL for å benytte fast-track er jo en stor gåte. Security-avgiften på en billett er jo fastsatt i "budsjettet", og kan lese av ITA-matrix.
    Resten er vel en kommersiell avtale mellom partene?
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    1,548
    Likes mottatt:
    1,773
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring fra USA, enten det nå er 'vanlig' fast track (premium access eller hva nå enn de gjerne kaller det) eller Gold Track, er at det tar minst like lang tid som i vanlig sikkerhet, så det er sjelden jeg gidder å ta meg bryderiet. Litt som på OSL, egentlig.
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    418
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil jo forhåpentligvis gi mindre kø, siden det kun er *A som kan bruke den? Fast track på OSL kan jo brukes av Biz reisende og statuskunder hos mange flere selskaper!
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    9,005
    Likes mottatt:
    9,961
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du godt ha rett i.
    Eneste cph virkelig har forstått er sas fast track der :)
     
    hansomlikerklm and Scandipendler like this.
  18. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    1,548
    Likes mottatt:
    1,773
    Bonuspoeng:
    113
    Bare statuskunder fra *A dersom de flyr SAS/WF tror jeg? Men fast track på OSL er uansett overbefolket. Jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at det har en viss sammenheng med at det for mange Norwegian-reisende er fristende å betale den ekstra hundrelappen i den naive troen på at man kommer seg fortere gjennom security. Men mest av alt skyldes det en fullstendig håpløs håndtering fra sikkerhetsselskapet (husker ikke hvilket i farten) som har ansvaret for det hele, som sørger for lavest mulig betjening og færrest mulig åpne sluser til enhver tid. Hadde jeg vært SAS og betalt en stykkpris pr. passerte status/bizkunde, hadde jeg vært rimelig sur på det produktet Avinor tilbyr.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    1,548
    Likes mottatt:
    1,773
    Bonuspoeng:
    113
    Bortsett fra lørdag ettermiddag, da SAS på uforklarlig vis stenger sjappa og henviser til 20 minutter i kø i vanlig sikkerhet. Men men.
     
  20. Sykkelthor

    Sykkelthor Senior Medlem

    Innlegg:
    246
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    "Alle" med firmaavtale hos Norwegian får Fasttrack på OSL uten å løfte en finger, så at den er overbefolket er ikke spesielt overraskende..
     

Del denne siden