Gold Track

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MortenC, 02. juni 2016.

  1. MortenC

    MortenC EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan lese mer om det her: Link
    PS: Spurte *A på Instagram engang om det var lov med en gjest, men da fikk jeg til svar at det var det ikke. Noen som har noen erfaringer rundt det?
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring fra LHR er at "alle" sa jeg kunne ha med en gjest. Vakta i gold track nekta gjesten inngang. Såpass burde jeg jo vite sa han. Så da ble det sirup slowtrack på gjesten og misnøye hos meg.
     
    Last edited: 02. juni 2016
  4. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Endelig har Star Alliance et produkt som minner om Skyteams SkyPriority sånn at vi vet hva vi får på en flyplass. Star ligger mange hundre flyplasser bak, men det kommer seg vel med tiden.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er forskjellen fra fast track? At hele security er for biz/ gold og ikke bare køen?. Ser ikke sen sykt store forskjellen. Eller?
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvert fall på LHR så skiller en stor vegg køene + selve sikkerhetskontrollen.
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Og ikke minst så ser det litt mer "fancy" ut enn vanlig Fast Track. I alle fall gjorde det det på NRT.
    [​IMG]
     
  8. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var på LHR i april, så var det uproblematisk å ta med en gjest :)
     
    Misterix liker dette
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hatt noen problemer med å ta med meg en gjest på Heathrow
     
    Misterix liker dette
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig, men selvfølgelig bra for dere. De virker jo veldig inkonsekvente da. Lærdommen for mitt vedkommende er: Kjøp go-billett, ta med gamle gullkortet og ikke forvirr fasttrackfolka med diamondkort og plusbillett. Evt. skrote SAS og fly KLM LHRAMSKRS eller bedre: LCYAMSKRS. Kan også tilføye at vi fikk problemer med å komme inn i United Club med gjester fordi plusbilletten ikke tillater gjester. Ja, ebnr var selvsagt registrert på billetten så virker som plusdelen legger seg over eb-delen. Så først måtte vi vente 15 ekstra minutter på gjestene i security, deretter 10-15 minutter på å bli registrert inn i loungen. Ikkje braaa
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I Chicago fikk jeg gleden av å teste gold track..
    Tok kun 45 minutter, så antar normal kø var timesvis..hehe....
     
  12. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Skal fly litt til å fra LAX senere i år, både med SAS og United. Noen som vet om jeg kan ha med meg min bedre halvdel gjennom gold track/fast track der? Er EBG
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,523
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke hva som gjør Gold track så mye bedre enn det som er i dag?
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må jo kun være interessant på de flyplassene hvor det finnes egne Star Alliance terminaler. Min erfaring iallfall fra i USA, er at flyselskapene er kunder, og GH-selgere.
    Det er ingen logikk mellom dette?
    Til og med på OSL er ikke SK (SGH eller hva de heter i dag) agent for alle Star Alliance selskapene.
    Hva flyselskapene må betale til "Samferdselsdepartementet" via Avinor via OSL for å benytte fast-track er jo en stor gåte. Security-avgiften på en billett er jo fastsatt i "budsjettet", og kan lese av ITA-matrix.
    Resten er vel en kommersiell avtale mellom partene?
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring fra USA, enten det nå er 'vanlig' fast track (premium access eller hva nå enn de gjerne kaller det) eller Gold Track, er at det tar minst like lang tid som i vanlig sikkerhet, så det er sjelden jeg gidder å ta meg bryderiet. Litt som på OSL, egentlig.
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det vil jo forhåpentligvis gi mindre kø, siden det kun er *A som kan bruke den? Fast track på OSL kan jo brukes av Biz reisende og statuskunder hos mange flere selskaper!
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan du godt ha rett i.
    Eneste cph virkelig har forstått er sas fast track der :)
     
    hansomlikerklm and Scandipendler like this.
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Bare statuskunder fra *A dersom de flyr SAS/WF tror jeg? Men fast track på OSL er uansett overbefolket. Jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at det har en viss sammenheng med at det for mange Norwegian-reisende er fristende å betale den ekstra hundrelappen i den naive troen på at man kommer seg fortere gjennom security. Men mest av alt skyldes det en fullstendig håpløs håndtering fra sikkerhetsselskapet (husker ikke hvilket i farten) som har ansvaret for det hele, som sørger for lavest mulig betjening og færrest mulig åpne sluser til enhver tid. Hadde jeg vært SAS og betalt en stykkpris pr. passerte status/bizkunde, hadde jeg vært rimelig sur på det produktet Avinor tilbyr.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Bortsett fra lørdag ettermiddag, da SAS på uforklarlig vis stenger sjappa og henviser til 20 minutter i kø i vanlig sikkerhet. Men men.
     
  20. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    "Alle" med firmaavtale hos Norwegian får Fasttrack på OSL uten å løfte en finger, så at den er overbefolket er ikke spesielt overraskende..
     

Del denne siden