Hei, På SAS sin instagram konto er det snakk om Gold Track i dag, noen som vet hva dette gjelder? https://instagram.com/p/BGJUCRMTf_C/
Du kan lese mer om det her: Link PS: Spurte *A på Instagram engang om det var lov med en gjest, men da fikk jeg til svar at det var det ikke. Noen som har noen erfaringer rundt det?
Min erfaring fra LHR er at "alle" sa jeg kunne ha med en gjest. Vakta i gold track nekta gjesten inngang. Såpass burde jeg jo vite sa han. Så da ble det sirup slowtrack på gjesten og misnøye hos meg.
Endelig har Star Alliance et produkt som minner om Skyteams SkyPriority sånn at vi vet hva vi får på en flyplass. Star ligger mange hundre flyplasser bak, men det kommer seg vel med tiden.
Hva er forskjellen fra fast track? At hele security er for biz/ gold og ikke bare køen?. Ser ikke sen sykt store forskjellen. Eller?
Og ikke minst så ser det litt mer "fancy" ut enn vanlig Fast Track. I alle fall gjorde det det på NRT.
Merkelig, men selvfølgelig bra for dere. De virker jo veldig inkonsekvente da. Lærdommen for mitt vedkommende er: Kjøp go-billett, ta med gamle gullkortet og ikke forvirr fasttrackfolka med diamondkort og plusbillett. Evt. skrote SAS og fly KLM LHRAMSKRS eller bedre: LCYAMSKRS. Kan også tilføye at vi fikk problemer med å komme inn i United Club med gjester fordi plusbilletten ikke tillater gjester. Ja, ebnr var selvsagt registrert på billetten så virker som plusdelen legger seg over eb-delen. Så først måtte vi vente 15 ekstra minutter på gjestene i security, deretter 10-15 minutter på å bli registrert inn i loungen. Ikkje braaa
I Chicago fikk jeg gleden av å teste gold track.. Tok kun 45 minutter, så antar normal kø var timesvis..hehe....
Skal fly litt til å fra LAX senere i år, både med SAS og United. Noen som vet om jeg kan ha med meg min bedre halvdel gjennom gold track/fast track der? Er EBG
Dette må jo kun være interessant på de flyplassene hvor det finnes egne Star Alliance terminaler. Min erfaring iallfall fra i USA, er at flyselskapene er kunder, og GH-selgere. Det er ingen logikk mellom dette? Til og med på OSL er ikke SK (SGH eller hva de heter i dag) agent for alle Star Alliance selskapene. Hva flyselskapene må betale til "Samferdselsdepartementet" via Avinor via OSL for å benytte fast-track er jo en stor gåte. Security-avgiften på en billett er jo fastsatt i "budsjettet", og kan lese av ITA-matrix. Resten er vel en kommersiell avtale mellom partene?
Min erfaring fra USA, enten det nå er 'vanlig' fast track (premium access eller hva nå enn de gjerne kaller det) eller Gold Track, er at det tar minst like lang tid som i vanlig sikkerhet, så det er sjelden jeg gidder å ta meg bryderiet. Litt som på OSL, egentlig.
Det vil jo forhåpentligvis gi mindre kø, siden det kun er *A som kan bruke den? Fast track på OSL kan jo brukes av Biz reisende og statuskunder hos mange flere selskaper!
Bare statuskunder fra *A dersom de flyr SAS/WF tror jeg? Men fast track på OSL er uansett overbefolket. Jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at det har en viss sammenheng med at det for mange Norwegian-reisende er fristende å betale den ekstra hundrelappen i den naive troen på at man kommer seg fortere gjennom security. Men mest av alt skyldes det en fullstendig håpløs håndtering fra sikkerhetsselskapet (husker ikke hvilket i farten) som har ansvaret for det hele, som sørger for lavest mulig betjening og færrest mulig åpne sluser til enhver tid. Hadde jeg vært SAS og betalt en stykkpris pr. passerte status/bizkunde, hadde jeg vært rimelig sur på det produktet Avinor tilbyr.
Bortsett fra lørdag ettermiddag, da SAS på uforklarlig vis stenger sjappa og henviser til 20 minutter i kø i vanlig sikkerhet. Men men.
"Alle" med firmaavtale hos Norwegian får Fasttrack på OSL uten å løfte en finger, så at den er overbefolket er ikke spesielt overraskende..