Siden jeg trengte noen IC-netter og jeg fikk hotellet relativt billig endte jeg altså opp her, litt i gokk. Hotellet er helt nytt og jeg ble oppgradert til deluxerom med utsikt mot elven. 15 min. med undergrunnen til Green Park er ikke så ille... Etter endt opphold har jeg da 60 netter på IHG (30 på IC) og krysser fingrene for at det burde være nok til RA, men gudene må vite... Om det ikke går vurderer jeg sterkt å gå over til Hilton siden jeg ble statusmatchet til Diamant der... Må si jeg er litt lei av å ikke vite hva som kreves for å bli RA! De kommende dagene skal brukes til shopping (+ et møte). Xxx.
God morgen fra Kongsberg. Nå har vi hatt jazz i byen i flere dager. Og tror du ikke at BBC3, den kjempeklassiske radiostasjonen, også begynte å beepe og boope i dag. Tilfeldig? Neppe. Brexit? Antagelig ikke det heller. Så vi vi får bare nyte begge deler, og ha en lugn start på dagen. Med litt kaffe! Ha det fint alle.
Redd for at det bare er IC som teller mot RA. Har tidligere passert 40 IC netter og 100 IHG totalt på ett år uten å få RA.. Vet ikke om det går på netter i det hele, eller om det er invitation only
God lørdag fra det skjærgårdske! Fint vær i dag men deprimerende å se på yr at det skal bli regn både søndag og mandag. Så da er det bare å utnytte dagen i dag på best mulig vis. Alltid mye som skal gjøres på en hytte, men i dag tror jeg vi må ut på en liten båttur. Ferie er ikke så dumt egentlig...
Nær kompis som passerte 60 netter og noen og 30 IC fikk ikke renewal nå i juni. De fjernet kravene om 60/20/3 tidligere i år. Vil tippe at du mangler iallfall 10 IHG netter, før de nesten sikkert innfører senere i år kun IC stays og kun 1% top revenue based. RA qual er noe herk. Litt som pandion.
Royal Ambassador status is extended by invitation only to a small percentage of InterContinental Ambassador guests, based on the number of nights they have stayed during the past year. God dag fra et solfylt, men blåsete Sørland. Jeg vil heller ha vind enn regn. Og regnet kommer (selvfølgelig) i morgen Ha en fin dag, grill med måte
Tidligere var det ihvertfall 60 IHG, inkl. 20 eller 30 IC-netter på tre forskjellige IC, eller noe sånt, så rart at du ikke ble RA med 100 IHG netter totalt! Jeg var RA flere år med rundt 60-70 netter, men har vært ute i to år nå. Vet at det muligens er nye "regler" (som ingen vet om.... ) så derfor er jeg altså litt usikker... Mulig jeg går over til Hilton.... vi får se.... Xxx.
Ja, jeg har vært ute i noen år nå, orket ikke alt styret, men tenkte jeg skulle prøve igjen nå i år. Nå skjønner jeg at den planen gikk i dass... ARGH! Idiotisk... Xxx.
Jeg ble RA (2008) etter kun noen få netter (under 5 tror jeg) på IC. Men hadde da sikkert 100+ IHG netter fra før av samme året. Opprettholdt RA frem til 2013 med over 60 netter IHG totalt, men under 30 IC netter pr år. Reglene er vel endret nå. Får faktisk fortsatt RA ekstra bonuspoeng på de hotellene jeg har bodd som RA tidligere
Jeg synes den statusen var såpass ubrukelig at jeg ikke engang gadd å sende inn invitasjonene jeg hadde mottatt. Det å bo på en haug med elendige hoteller for å få gratis minibar på noen få noen få av dem, nei takk.
Hmm.... jeg liker IC-hotellene jeg... men den største grunnen til at jeg ikke, foreløpig, har gått over til et annet program er nok at jeg ikke orker å sette meg inn i noe nytt! I tillegg er det stort sett alltid et IHG-hotell der jeg skal. Siden jeg er Hilton Diamond har jeg nå altså vurdert å gå over til Hilton.... Xxx.
Det gjør jeg også, gleder meg til ett opphold på IC San Francisco denne helgen. Utmerket hotell. Men det er de 5K stinkaroo hotellene de har i porteføljen sin. Jeg har kun Ambassadør og velger heller å betale for oppgradering til Club for 50 daler per natt og har da fått en suite på kjøpet. Mye smartere å kun bo de nettene man virkelig trenger enn å bo en masse på dårlige hoteller for å oppnå en status--- kanskje. Jeg klarer meg godt med det de serverer gratis i klubben og uten minibar Som sekundært program, ville jeg aldri valgt Hilton. Det er en skikkelig nedtur, de har stort sett ingen en hoteller i samme klassen som IC. Sats heller på SPG som snart blir SPGMarriott. Kanon portefølje og gode benefits.
Eller Hyatt som er en sikker vinner dersom de har hoteller der du reiser. Nå er det vel slik med alle kjeder at du oftest må bo på en del dritthoteller for å få toppstatus. Primært fordi topphotellene ikke finnes overalt. Har selv meget god erfaring med suite + club som RA. Enig i at minibar betyr lite om du har club. Ellers har 8 am innsjekk vært gull etter noen redeyes. Men du får et breaking point hvor du må regne på om mattress runs blir billigere enn å betale for AMB + club og evt minibar, ekstra natt/day room etc. Spesielt når kval grensene er hemmelige.
Ditt resonnement ved å heller betale for club når jeg bor på IC-hoteller er vel stort sett det jeg har gått etter de to siste årene, derfor ikke RA. Nå tenkte jeg jeg skulle prøve, en siste gang, men det gikk nok ikke, så da fortsetter jeg med å bare betale for det jeg trenger. Det vittige er jo at jeg ikke drikker alkohol (får migrene av det - ikke avholds), så minibaren betyr bare noen cola-light og vann. Så da blir det bye-bye til IHG + at jeg må svi av 800.000 poeng. Grunnen til at jeg vurderer Hilton er nok fordi jeg allerede er Diamond der. Må se på SPG, men mener jeg har sett på det før og funnet ut at det ikke var helt optimalt, men husker ikke helt hvorfor jeg ikke gikk for det. Hyatt har nok for få locations, mener jeg også å huske? Akkja.. Xxx.
Jepp, jeg har nå gitt opp RA en gang for alle og stikker videre, men litt usikker på hvor jeg skal stikke... Xxx.