Gran Canaria; krav til vaksinedokumentasjon og covid-test for barn 12 år

Tråd i 'Reisemål' startet av Medulla, 03. nov 2021.

  1. Medulla

    Medulla Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som nylig, høstferien, f.eks, har reist med barn 12 år til Gran Canaria og har erfaringer ang barn og vaksine? Barn mellom 12 og 15 får bare 1 vaksinedose, regnes de som fullvaksinert v ankomst GC? Får barn gyldig vaksinepass etter en dose? Eller trenger de dokumentasjon på negativ covid-test? Er det i så fall nok med hurtigtest?


    Jeg har googlet, men finner ikke dekkende info, så derfor ønsker jeg å høre om erfaringer fra noen som har reist til Spania/GC med barn 12 år. Synes info ang. 12-åringer er noe uklart.
     
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, de er ikke fullvaksinert.

    For innreisekrav, sjekk appen Re-open EU som lister opp de aktuelle kravene
     
    Medulla liker dette
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var nede i høstferien. Barna er ikke vaksinerte så tok gratis antigen hurtigtest hos volvat innen for 48 timer før avgang Oslo, alternativt kan pcr test tatt 72 timer før avgang oslo benyttes. Før ankomst utfylles innreiseskjema via app SpTH.
     
    Medulla liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
  5. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
  6. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har vært på Gran Canaria siste mnd? Er ting og tang operativt der nede? Vurderer å ta en uke nå i starten av desember. Las Palmas.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Er på vei dit nå. Hva lurer du på?
     
  8. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Nei lurer egentlig mest på hvordan det er iht. Covid. Ligger det fortsatt brakk eller er det full fart? Mye turister der nå? Sitter også å ser på litt ulike hotell, har du noen gode tips? :) Tenker Puerto Rico-området.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Arguineguin vi bruker. Jeg bor normalt på Anfi del Mar, den får du ikke booket på vanlig måte. Timeshare.
    Nå skal jeg ha 3 døgn på Radisson Arguineguin. Første gang. Men jeg har fått forbi et utall ganger, spist der, så det er forventninger. En annen del av de reisende bor på Sunwing. Vi kan vel si at de to sistnevnte representerer hver sin ytterkant, radisson parvennlig og sunwing barnevennlig. Mer om det i morgen.
    Apropos barn, de må også registreres for innreise.
    Ad folk generelt, det må jeg uttale meg om i morgen. Her på flyplassen kl 23 lokal tid er det rimelig slunkent. Men jeg merker allerede at det kommer til å bli pyton med munnbind den neste uka.
     
  10. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, tenkte å finne et hotell som har gode solforhold, går vel tidlig ned sola der nå. Radisson Arguineguin ser jo veldig bra ut. Er det mye aktivitet? Er det noe uteliv osv?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er definitivt lite folk i forhold til det jeg har opplevd her før om årene.
    Arguineguin er nok ikke ideelt for uteliv. Puerto Rico har mer, 10 min med rimelig taxi. Skal du ha mer å velge på bør du nok inn til Maspalomas.
     
  12. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Er egentlig ikke ute etter noe særlig uteliv, tenkte bare å høre litt hvordan ting ligger an. Sol og rolige dager er vel førsteprioritet :) Noen som har gode hotelltips? Radisson ser jo meget bra ut.
     
  13. Kallingen

    Kallingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Hei! Vi er her nå. Nokså normal guffe her. Vanskelig å få bord på enkelte restauranter eksempelvis, og hotellet vi er på nå er mer eller mindre fullt. Det er krav om munnbind innendørs, men "alt" duger. VELDIG mange bruker kun tøymunnbind - og jeg blant dem. Vi er på Lopesan Beobab i Meloneras. Rett og slett helt topp!

    Å komme gjennom innreisekontroll tok kun et par minutter. De skannet "Spain Travel Health Pass" og så litt delvis på passene. (Jeg hadde familien sine STHP-er i en wallet på mobilen).

    Legger med et bilde for inspirasjon! :)

    20211120_203845.jpg
     
    Upsaker, Insomnia4u and NoLimit like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Skal få lagt ut litt bilder i morgen. Men en ting kan jeg si deg; frokosten her er helt vanvittig.
    Top notch restauranten på hotellet må man tydeligvis også bestille i god tid til.
     
    thestig84 liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson Arguineguin
    679EE501-6220-4229-B1F5-12AE87E9962D.jpeg 84C4452B-12A4-466E-97DF-AED81F56884B.jpeg 96054436-F042-4917-BB1F-B5D367C1C4F8.jpeg B191396B-4DA8-49AD-95B9-9B13B54C7F47.jpeg
     
    Liza, Upsaker, vegardg and 6 others like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser jo veldig bra ut! Men hvordan er det på denne tiden av året der nede? Er det badetemperaturer i sjø og/eller basseng?
    (Mvh frosten nordmann med små barn som gjerne vil ha 25+ grader i vannet for å bade)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper vannet har samme temp som luften vanligvis har. 19-20.
    Dagtemperatur kan plutselig hoppe opp i 25-27 grader og da kjennes sola godt.
    Vannet er ikke så gærent når du venner deg på det.
    Gran Canaria er jo kjent som et tørt sted, men i perioden nov-feb så kan det fort komme en regnskyll, det kan sogar bøtte ned.
    I dag har det småregnet litt i et par timer. Sluttet av og nå er det meldt sol og 21 i dagene som kommer.
     
    Travellingalf, Xflipper and Eddie47 like this.

Del denne siden