Hei. Driver for tiden og arrangerer en gruppetur for jobben, og i den forbindelse fikk jeg info fra SAS om at reiser med 10+ reisende måtte bestilles som gruppe - noe som også kunne utløse en rabatt. Vi er 10 stk som skal reise, og jeg sendte inn en forespørsel til SAS og ba om pris, reisen skal foregå i september neste år, så god tid foreløpig. Ble litt paff da jeg fikk prisen hos SAS, i og med at gruppeprisen var nesten 1000,-/pers dyrere enn hvis man bestilte ordinære billetter til enten 1 eller 9 personer. Har da prøvd å plotte inn nøyaktig samme rute som SAS-karen gjorde, men ender da altså opp med en pris på 3500,-/pers for reisen. Prisen vi fikk hos SAS på gruppereise lød på 4457,-/pers. Og ja, det er valgt samme klasse (SAS Go - IKKE Go light). Er dette måten SAS prøver å selge inn gruppereiser? Ved å gi antydninger til at prisene kan bli lavere, mens de stikk i strid blir dyrere? For vår del vil det være mye mer kurant å bestille 5+5 i to omganger, men jeg bare lurer på om noen her har noen erfaringer med gruppereiser. Kan SAS-agenten ha gjort noe galt i beregningene her? Dette utgjør jo 10.000,- for hele gruppa. På forhånd takk.
Helt vanlig. Gruppereiser blir ofte dyrere. Prisene på nett/enkeltbestilling er dynamiske, så lettere å gjøre et «kupp» der
Gruppereiser er dyrere, men fleksible. Du kan endre på navn og antall tett opp til avgang. Du betaler også en premium for at sas skal gjøre sitt beste for å holde dere samlet i tilfelle ombookinger. Men er pris viktigere er det jo ikke værre enn å splitte gruppa i to ig gjøre to bestillinger.