Gruppetur med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av n0gga, 16. okt 2018.

1. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

Driver for tiden og arrangerer en gruppetur for jobben, og i den forbindelse fikk jeg info fra SAS om at reiser med 10+ reisende måtte bestilles som gruppe - noe som også kunne utløse en rabatt.

Vi er 10 stk som skal reise, og jeg sendte inn en forespørsel til SAS og ba om pris, reisen skal foregå i september neste år, så god tid foreløpig.
    Ble litt paff da jeg fikk prisen hos SAS, i og med at gruppeprisen var nesten 1000,-/pers dyrere enn hvis man bestilte ordinære billetter til enten 1 eller 9 personer. Har da prøvd å plotte inn nøyaktig samme rute som SAS-karen gjorde, men ender da altså opp med en pris på 3500,-/pers for reisen.
    Prisen vi fikk hos SAS på gruppereise lød på 4457,-/pers.
    Og ja, det er valgt samme klasse (SAS Go - IKKE Go light).

Er dette måten SAS prøver å selge inn gruppereiser? Ved å gi antydninger til at prisene kan bli lavere, mens de stikk i strid blir dyrere? For vår del vil det være mye mer kurant å bestille 5+5 i to omganger, men jeg bare lurer på om noen her har noen erfaringer med gruppereiser.
    Kan SAS-agenten ha gjort noe galt i beregningene her? Dette utgjør jo 10.000,- for hele gruppa.

På forhånd takk.

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,835
    Bonuspoeng:
    350
    Helt vanlig. Gruppereiser blir ofte dyrere. Prisene på nett/enkeltbestilling er dynamiske, så lettere å gjøre et «kupp» der

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Gruppereiser er dyrere, men fleksible. Du kan endre på navn og antall tett opp til avgang.
    Du betaler også en premium for at sas skal gjøre sitt beste for å holde dere samlet i tilfelle ombookinger.

Men er pris viktigere er det jo ikke værre enn å splitte gruppa i to ig gjøre to bestillinger.

Del denne siden