Denne tråden er opprettet for å diskutere fordeler og ulemper ved SAS Eurobonus, samt og komme med gode innspill til den publiserte guiden for Eurobonus her på Bonusfeber. Hva synes du er fordeler og ulemper med Eurobonus? Vi ser frem til å motta ditt innlegg!
Fordeler: - 100% opptjening på alle økonomibilletter / 200% på alle Plus-billetter - Relativt lang gyldighetstid på EB-poeng Ulemper: - Dårlige nettsider og IT-løsninger generelt (med unntak av SAS-appen) - MYE frem og tilbake angående informasjon/vilkår osv. - For dårlig kundeservice (outsourced) - Lite fordeler for Sølvkort - Lite tilgjengelige bonusbilletter Det var de første tingene som falt inn her
Fordel: Ikke fueltillegg på bonusbilletter på egne fly Ulempe: Lite kunnskap hos agentene ved booking av bonusbilletter hos andre
Fordeler: - Bra opptjening i alle klasser - Ingen YQ på eget metall - Bra kredittkort - Bra med muligheter til å bruke poeng - Bra med muligheter til å tjene poeng, dog ønsker man seg alltid flere måter. Hva med sammarbeid med et treningsstudio-kjede og Norstat(poeng for å svare på spørreundersøkelser). - Alle billetter kan kjøpes for poeng Middels: - Bonusdeals. Var veldig dårlig en periode, men har blitt bedre nå. - Fair bonuspriser på awards Ulemper: - YQ hos partnere, øk heller poengprisen litt og sett flere begrensninger på antall legs. - Hvorfor kan jeg ikke booke bonusreiser med partnere online? - Hvorfor oppgir de kun mimimum opptjening med partnere? - Hvorfor klarer de ikke å kalkulere antall EB-poeng i bookingdialogen når flygningen opereres av QA, JO eller DC? Noe som også gjør at bookingklassen ikke er synlig - Hvorfor kan man ikke søke etter kun BIZ billetter i månedsvisningen på sas.no? - Hvorfor er det aldri listet T&Q ved promos? Er jo hit eller miss om man booker turer som er i samsvar med promoen. - Ingen bonusovernatting mulig i USA - Oppgradere til PLUS på S/H ikke mulig. - Ingen PLUS awards på L/H - Ønsker meg rullerende opptjeningsår. Slik det er nå oppfatter jeg det som ganske urettferdig.
Der er også ett par feil i artikkelen. - Sølv oppnås ved 20000 poeng, ikke 25000 - I tillegg til Widerøe og Air Baltic så er også Estonian Air og Atlantic Airways non star-alliance partnere.
Takk skal du ha! Estonian gir grunnpoeng. Air Baltic og Atlantic gir ekstrapoeng iflg SAS sine sider. Dette er nå oppdatert i guiden! Takk skal du ha!
Legg gjerne en link til artikkelen vår om opptjening ved bruk av kort: http://bonusfeber.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/
Vet ikke hvordan dette er rundtom, men mye kjip opptjening hos partnere med EB. CHP-BKK-SGN-BKK-CPH med Thai ga ganske nøyaktig 0 poeng. OSL-FRA-JNB-FRA-OSL med LH ga rett over 3000 poeng. EWR-FLL med UA derimot ga 1100 poeng
Stemmer det. De billigste billettklassene hos bl.a. Singapore og Thai gir ingen opptjening. Sikkert slik hos flere. Det er vel ikke til å stikke under en stol at skal man tjene bra med poeng må man betale en høy pris for billettene.
Har kvalifisert til gull litt før opptjeningsperioden min er over. Vil SAS sende meg gullkortet i posten eller må jeg bestille det? Har også SAS MasterCard, vil de sende meg nytt kort?
Hvis du har SAS Mastercard så er det slik jeg har skjønt det stor sannsynlighet for at du vil få nytt Mastercard, men ikke noe gullkort med mindre du bestiller det selv.
Synes det er rart at jeg får samme antall poeng for å fly KRS-OSL og OSL-TOS. Lengre strekning pg som regel dyrere billetter. Hvorfor er det sånn?
Fordi de er i samme sone (Innenlands/Norden), og det er sånn SAS har lagt opp systemet. De har et system med antall poeng innenfor hver sone i stede for antall miles.
Det er jo også vanlig å ha en minstesats på poeng. Det er 174 miles Osl-krs, så den ruta gir mye poeng regnet i flytid.. Hvorvidt det burde vært anderledes er en annen sak..
Vet at dette kanskje er rett tråd, men opplevde noe positivt når jeg fløy Go til Oslo-Alta og Alta-Oslo for ca. 1 uke siden. Fikk gammel poengopptjening, 500 poeng hver vei. Hva tror dere har skjedd? Er dette bare en feil i IT-systemet til SAS?