Gull(inn)spurten - en ferd mot edelt metall

Tråd i 'Reisebrev' startet av Mysterio, 05. juli 2019.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    "Bestiller du bord for to på en av de faste restaurantene i Trondheim sentrum i morgen?" spør jeg håpefullt.
    "Hæ? Mysterio, lenge siden jeg har hørt fra deg, men det skal vi vel få til!" svarer min gode venn - en student ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. "Når lander du?" spør han så. "Jo, nå skal du høre," svarer jeg ...

    Denne kjapt planlagte turen kom som følge av en kombinasjon av å plutselig komme over dette forumet og en liten forkjærlighet for edelt kort hos SAS. Utgangspunktet er en tråd jeg lagde tidligere (kan ikke linke før 10 innlegg totalt).

    La meg først starte med noe kontroversielt, og noe som trolig kan oppfattes som å banne i kirken på dette forumet. Jeg liker ikke å fly. Kanskje litt i overkant hardt meldt av en ungfole i bransjen som meg, men de fleste turene jeg har flydd er nødvendige onder. Likevel oppnådde jeg sist kvalifikasjonsperiode gullkort, og jeg skal ærlig innrømme at loungebesøk ikke er den dummeste oppfinnelsen. Synd det kun er å oppdrive på OSL, og at kaféene her på BGO, hvor jeg forfatter dette startinnlegget, og på TRD ikke kan sammenlignes.

    Som en student ved en av Bergens studieinstitusjoner skaffet jeg meg en bigeskjeft innenfor IT som innebærer å hjelpe selskaper forskjellige steder rundt om i landet, men hovedsakelig Trondheim, Oslo og Stavanger. Når jobben så betaler for turene og jeg på den måten klarer å anskaffe et gjevt kort som gir adgang hit og dit takker jeg ikke nei.

    Grunnen til den noe harde kommentaren om at jeg ikke liker å fly stammer nok fra tidlig av, da jeg i utgangspunktet ikke trivdes i objekt som beveget seg, være seg spesielt båt og fly. Jeg klarer ikke å jobbe/lese på disse (luft)fartøyene og dette reduserer lysten for å sette seg inn. Å ha brukt de siste ukene på å møysommelig lese gjennom utallige sider på dette forumet gjør at jeg naturlig nok er i et ekstremt mindretall (kanskje den eneste?), men slik er det nå en gang. Turene på rundt en time går dog veldig greit, og da synes det utjevner ulempene/ubehaget jeg har ved å fly.

    Nuvel, nok om livshistorien min. Med 36 turer per 01. juli, rolige dager på jobb, kombinert med noen skattekroner i min favør så jeg på muligheten for å holde gullkortet mitt ved like også neste kval-periode som er aug-aug. Noen timer med planlegging, gjorde at jeg endte opp med følgende ruter for fortsatt ha muligheten til å spise yoghurt m/ mysli og drikke eplejuice på diverse lounger før morgenflightene:

    WF454 BGO-SVG 14:20-14:55
    WF447 SVG-TRF 16:45-17:30
    WF486 TRF-TRD 17:55 (!)-19:05

    Jeg fikk litt kalde føtter å ha bestilt TRF-TRD såpass kort tid etter antatt landingstidspunkt på SVG-TRF-flighten, men ringte inn til Widerøe og fikk forsikret meg om at det "trolig kom til å gå fint." Neppe noe som settes pris på på dette forumet dog.

    Planen er en tur ut i Trondheims gater, samt en liten matbit med en kamerat. Men ikke altfor sent i seng, da følgende meny står for tur allerede i morgentimene i morgen.

    WF483 TRD-TRF 09:05-10:15
    WF442 TRF-SVG 12:10-13:00
    WF546 SVG-BGO 17:50-18:30

    Med disse seks WF-flightene, samt en BGO-KRS-CPH-BGO (sistnevnte med SAS) på onsdag/torsdag neste uke ser jeg frem til å fortsatt være innehaver av gyldent kort aug-aug 19/20!

    Mulig jeg slenger inn kommentarer etter hvert som turen går sin gang, men en gammel låne-Samsung er nok heller svak hva angår bilder.

    Vel møtt!
     
    drsyk, chrt, DanH and 17 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Med fare for å overgeneralisere: Mange på dette forumet synst flyging helst bør inkludere servering av sjampanje frå (like etter) bagasjeleveringa og heilt fram til landing :rolleyes:

    Har du WF447 og WF486 på to ulike bestillingar?

    God tur med WF! :)
     
    drsyk, magnusant and OyvindN like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,697
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke et vondt ord om BGO .... der var det Gullstue med alle rettigheter på 90 tallet!
     
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Da er vi trygt ankommet Trondheim, og all den tid jeg først nå er oppjaget av Eurobonus-dilla ble det selvsagt Døgnvill Burger med, noe dog lunkne, 50 poeng/100 kr som ble valg av spisested. Mellomlandingene gikk pent og pyntelig for seg og ankomst Sandefjord var noe før rutetid slik at man rakk sist fly med god margin.

    Jepp, den lite elegante søkingsmotoren til Widerøe m/ studentrabatt gav ingen studentrabatt ved å bestille flere ruter sammen, så alle seks bestillingene ble gjort manuelt én og én. Ikke det at tiden er et knapphetsgode i ferien. :cool:

    Hehe, bare å beklage, Eddie. Skylder på at jeg er en novise innenfor flybransjen, samt at det ikke var altfor mange måneder jeg levde på 90-tallet!

    Hva er dette bonuspoeng-systemet innad på forumet, forresten?
     
    Eddie47 and Kristian like this.
  5. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Du må passe på da, så ikke all flygingen kommer i konflikt med byturen i Trondheim. Håper du rekker flyet da, dra gjerne tidlig til TRD så du får god tid i loungen der.
     
    Mysterio liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en teknisk feil...
     
    drsyk, Kristian, Tore and 1 other person like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,534
    Bonuspoeng:
    293
    :p
     
    RoadKing liker dette
  8. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Alt i skjønneste orden. :cool:

    Var på plass godt over en time før avgang, så fikk meg godt og vel en halvtime med frokost og diverse. På plass i Stavanger nå - synd det ikke er en form for kafé/lounge på innenriks her. Lite annet å finne på; hadde nok rukket en tur ut til byen, men nøyer meg med TV-serier her før WF546 tar meg nordover til Bjørgvin.

    Også brukt en god del inne på forumet her - skal ikke se bort fra at både telefoni- og strømabonnement blitt skiftet i løpet av sommeren... Helt oppslukt av disse bonuspoengene nå.

    God helg!
     
    Kristian and DanH like this.
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er flere som har lidd samme skjebne, god bedring :p
     
    Mysterio liker dette

Del denne siden