Der har jaggu Dagbladet kommet med artikkel om SIA til AKL EB gullkort. Jeg har tenkt at dette har vært noe for mer spesielt interesserte, reaksjonene til folk flest etter min tur i fjor var heller skeptiske. Vil det nå bli massevandring av nordmenn på gullkort-jakt til Auckland, eller leser folk det her mer som en kuriositet? Hva tror dere?
Jeg tror nok at folk flest synes det er alt for mye å bruke 20000,- på å skaffe seg gullkort. Folk flest flyr ikke veldig mye. MEN: Det hadde vært interessant å lese kommentarfeltet til en sånn artikkel.. Dagbladet har "dessverre" ikke kommentarfelt lengre.
DEt er turen jeg skal ta neste år. Men ikke 100% sikker om det blor Eco+ eller Biz. Man fyller 40 bare en gang og spesielt med tanke på en laaaang tur bør det vær bekvem.. und Eco+ går det ingenting HVis jeg får gull er det greit, hvis ikke også - har lite sjanse å holde status :/
Det kommer vel neppe til å bli trangere om plassen i SQ Biz fra denne artikellen: De aller fleste som er villig til å fly i 50 timer, ens æren for poeng og status er allerede på dette eller tilsvarende forum og kjenner godt til denne muligheten fra før. De fleste som ikke er på dette forumet er ikke så opptatt av å ha gullkort. Jeg så en undersøkelse nylig hvor det kom fram at 87% av United sin kunder fløy 1 gang i året eller sjeldnere. Det er neppe veldig annerledes på denne siden av atlantern. De som flyr ofte nok til at de er villige til å betale 20 000+ for et gullkort, har ofte gullkort allerede. De aller færreste tar seg å råd til å fly business i privat regi. Markedsandelen til selskaper som Ryanair, Norwegian, EasyJet osv. viser jo tydelig at en flyreise helst skal koste 499,- og ikke inkludere noe som helst. De som er bemidlet nok til å fly business hver gang har ikke det samme behovet for status og har den kanskje uansett, i og med at de alltid flyr business. På InsideFlyer er vi imidlertid ikke som folk flest. Fruen har lenge ønsket seg en tur til NZ og etter å ha vist henne noen bilder fra SQ C i A350 var hun solgt. 50k poeng og eget gullkort var visst heller ikke å forakte, og prisen skulle vi alltids "finne en løsning på". Når det er sagt blir det skikkelig tur og vi har ingen planer om å snu på flyplassen
På den andre siden, du kan ta to turer i premium for bortimot samme prisen, hvis man er skikkelig glad i å fly mener jeg. Det skulle vel også gi gullkort
Det har jo vært X antall artikler det siste året +, angående gullkort så det må jo tydeligvis skape en del klikk. Eller jeg klikker jo alltid på dem av en eller annen grunn og da er jeg vel kanskje ikke alene her inne
Innerst inne vet du at det ikke er noe nytt der.. Men tenk om du tar feil? Den sjansen er det ingen som vil ta
Nettopp! Kanskje noen har funnet noen triks du ikke kunne! Men jeg tror mange leser det, og rister på hodet, og tenker "jaja, noen har for mye penger". Men de bruker nok mye penger på noe vi rister på hodet av..