Gullkort

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av tmolvik, 24. okt 2015.

  1. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,¨

    Trenger litt hjelp fra dere "erfarne" her inne og antar at det går kjappere å få svar her enn ved å sende en mail til kundeservice ;) Jeg har nettopp nådd gullnivå i EB, men det er et par av fordelene jeg stusser litt på hvordan fungerer.
    1. Det står at setereservasjon er inkludert, men når jeg prøver å reservere seter på allerede bookede flygninger som ikke er i Plus eller Business så må jeg likevel betale for disse. Gjelder det kun for reservasjoner gjort etter at jeg fikk statusen (såfall har jeg gått på en smell, siden jeg har 7 kommende flygninger allerede booket de neste månedene).
    2. Jeg antar at når jeg reiser med madammen så gjelder FastTrack også for en gjest, men hvordan fungerer dette i praksis på flyplasser hvor det ikke er noen fysisk tilstede ved inngangen (f.eks BGO), Må jeg bare scanne mitt boardingkort først så vil hun kunne komme etter?
    3. Er det noen særlig stor forskjell i sannsynlighet for å bli oppgradert på flygninger når mann har EBG?
    4. Hvordan praktiserer SAS EBG-kunder som gjerne spør ved gate om å få være med på tidligere fly. Kjører de hardt på reglene på billettkategori, eller er det verdt å spørre selv om man har Go?
    5. Er det eventuelt andre fordeler (utenom de åpenbare som loungetilgang etc) som åpner seg med EBG som jeg bør vite om?
    Håper på litt kjapp hjelp, da jeg har en nært forestående reise hvor dette blir relevant. På forhånd takk :)

    Mvh

    Thomas
     
  2. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    1. Send en mail til [email protected] og be dem endre EB nummer (egentlig bare prefix) på alle dine bookinger. De kan sikkert også legge inn setevalg hvis du sier hva du vil ha.
    2. Du skal i utgangspunktet bare scanne ditt boarding pass og gå igjennom, så kommer gjest rett bak, scanner sitt boarding pass og får også slippe igjennom. Men det kan godt hende at du må ha EBG i bookingen ref. pkt 1.
    3. Ikke regn med noe. Men sørg for å ha oppdatert EB prefix på bookingen ref. pkt. 1.
     
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for kjapp tilbakemelding. Da prøver jeg mailen der og ser hvor lang tid de bruker på å svare :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    På vei hjem fra Gdansk/Cph 5 timer før tiden takket være on schedule departure og gode vinder, og ikke minst en serviceminded innsjekking som lot meg bli med ikke bare 1, men 2 avganger før min bookede flight.
    Nå har jeg gullkort igjen til april 2017. Det rekker for meg :).

    Dog, når jeg gikk på flyet igjen i Gdansk og så ansiktet til flyvertinnen når hun så meg, så følte jeg meg flau og tenkte at jeg er spenna gærn. Blir nok ikke å gjøre dette stuntet igjen.

    Skjønt, noen av dere andre flyr jo IC og snur i døra, i forhold til det er jo dette peanuts :).
     
    Misterix liker dette
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gjorde det samme i Gdansk. Og dem var sjokka når dem så meg og lurte på hvorfor jeg var med på samme tilbake. Dro litt på smilet og sa at jeg bare hadde flydd dit for å hente noen viktige papirer. Dem ville vite hva jeg jobba med og sa at det kan jeg ikke si.
    Endte opp med både gratis drikke og snaks på tur hjem mens dem fortsatte å grave om hva jeg jobber med :p
     
  6. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Ang å bli flyttet til tidligere avgang selv om man bare har GO-billett, så er min erfaring innenlands ca 50/50. Pleier gå i gate, si at jeg bare har vanlig billett, men det skader vel ikke å høre om det er mulig å komme med? (Smile smile smile). Pleier ikke å vise noe kort, for de spør om navn, og der ligger jo status inne. Jeg er EBD.
     
    Stormeren liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, har også fått gjort om Go. I dette tilfelle var det Plus Saver, de hadde full rett til å si nei, evt at jeg hadde måtte betale. Men jeg hadde blitt skuffet, hadde jeg ikke fått det. Især etter jeg kom ombord og så 6 rader med Plus og vi var vel 5-6 stk i Plus.
     
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Det høres bra ut. Glemte et siste spørsmål for dere somhar hatt gull en stund. Er det noen særlig forskjell i tilgjengelighet på bonusreiser fra sølv til gull? Det er jo en fordel for sølvkunder også, men jeg ser nå at eneste forskjellen er et rabattnivå.. (antar at det er poeng?)...
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen aning. Er jeg gull vet jeg ikke tilbudet på sølv og vise versa. Men det er sagt at det skal være bedre da.
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,762
    Likes mottatt:
    10,033
    Bonuspoeng:
    183
    I det siste så har det vært slik at EBD får tilbudet på dag 1, EBG på dag 2, EBS på dag 3 og EBB på dag 4.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Viss jeg ikke tar feil så er det vel den generelle tilgjengeligheten @tmolvik spør om? Det er mulig det er bedre tilgjengelighet for meg som EBG (og nå EBD), men jeg kan ikke se at jeg har merket så mye til det. Det kan kanskje stemme i GO, men i Biz ser det for meg ut til å være like lite tilgjengelighet som tidligere.
     
    mathiasfe liker dette
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen bedre tilgjengelighet for EBG/EBD på vanlige bonusseter..
     
  13. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Var generell tilgjengelighet jeg lurte på ja, men da fikk jeg jo uansett svar på det :)
     

Del denne siden