Gullstua, erfaringer med personell, iblant kalt "dragene"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 15. febr 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut på tur med to kamerater som reiser i pluss. Korleis er erfaringer med å få inn fleire en ein person med seg inn i gullstuene på OSL og CPH?

    Edit: Spørsmålet er om korleis loungepersonell stiller seg til å sleppe inn ein ekstra person inn i gullstua som allerede har adgang til loungen, og ikkje spørsmål om korleis ein snik seg inn.
     
    Last edited: 15. febr 2018
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dragene står jo ved inngangen til Business Lounge.. Så det går nok greit..

    De bare går bak deg inn til Gull, så kommer de også inn..

    Disclaimer: Ikke helt innenfor.. men det skal fungere..

    C
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    så det er som å gå inn med familien? Då slipper eg ungene og mor fyrst, og meg sist.
    Edit: Om du spør om lov fyrst!
     
    Last edited: 15. febr 2018
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Er vell det som er "trikset" ja, usikker på hvordan familie funker, da jeg kun har samboer, og hun er EBG selv.. Men Ja, trikset er å gå som familie...

    C
     
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men sist vi var der med et vennepar, så satt vi oss bare i Bis delen, og om vi skulle ha noe brennevin, Så gikk jeg inn og hentet.. Er jo ikke et veldig utvalg der inne..

    C
     
    RoadKing liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @ValdresBjarne gi gjerne en tilbakemelding om det fungerte eller ikke hvis du prøver med trikset til @Chrisbgg
     
  7. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Sist jeg var på OSL med kun meg som gull og reiste med 3 andre sa hun ved inngangen at jeg gjerne måtte ta med alle inn i gullstua. Så det kan jo også skje
     
    braathens safe liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Teorien sier hvert fall at gullkortholder skal gå inn først, så følger de andre på. Jeg vil tro barna til @ValdresBjarne har gått som gjester på forrige kortholder. Her har du jo flere muligheter. Send en av de statusløse først, hvis ikke det går så går du og prøver å få de etter deg.
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt med fam inn i gullstua på OSL, men då spurte eg og svaret var ja, bare gå inn som vanlig. Viste ikkje om dei gjorde noko. På CPH reiste me tre ein gong der eg kjøpte inn ein kollega. Men uaktuelt å komme opp i gulletasjen, sjølv om kl 23.00
     
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    1 gjest og inntil 4 famile medlemmer er regelen. Den burde alle holde seg til. Det er fullt nok i samtlige SAS Lounger, og det hjelper ikke på at man jukser inn venner og kompiser. Alle skriker høyt når SAS fjerner fordeler, men ingen tenker på at de gjør det for at noen systematisk utnytter de svakhetene som måtte finnes. Det koster penger for SAS og drifte loungene, og er en goodwill for de som er loyale mot selskapet. Om alle tenker at det spiller vel ingen rolle om jeg jukser inn en eller 2, så ender det vel opp med at Lounge tilbudet forsvinner også. Moderator bør fjerne slike forslag til jukse tråder!!!
     
    FlyerOslo, SAJblue, kaaai and 15 others like this.
  11. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Godt sagt! Dette gjelder forsåvidt alt fra "peanøtt-triks" til grov utnyttelse av kredittkort, som igjen gjør at fordeler forsvinner. Jeg synes heller ikke noe om betegnelsen "drager". Tvert imot opplever jeg de SAS-ansatte i loungene som både vennlige og serviceinnstilte.
     
    Last edited: 15. febr 2018
    FlyerOslo, Lasse1, Kenneth79 and 4 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig har jeg utelukkende hatt positive opplevelser med SAS sine lounge «drager»
     
    FlyerOslo, kaaai, Lasse1 and 2 others like this.
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Du skal snike til deg goder du ikke har krav på og kaller de som er der for å hjelpe folk for drager? Sjarmerende.
     
    FlyerOslo and Krjemb like this.
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager at det framstår som juksing, og om det fremstår slik så slett tråden.
    Opprinneleg lurte eg på korleis det var å få med ein ekstra person inn i gull-loungen når du spør. Forutsatt att man har adgang til loungen.

    Eg følger regler og kjøper inn alle utover min gjest, og kjem til å spørje loungepersonell (som særs sjelden er drager på sas, men på lh derimot) om lov framover.
     
    SAJblue liker dette
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Scanna mitt kort først, sende mor inn, så kvar unge og far til slutt på mor sitt kort.
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg mest erfaring fra OneWorld lounger og da mest BA. Der er regelen at de med gull og sølvkort på BA kan kun ta med 1 gjest og ikke inntill 4-5 andre personer som gjester. I tillegg sitter det alltid personell og scanner de som skal inn så det går ikke an å snike inn ekstra gjester. Og jeg har også oppfattet at det ikke er så enkelt å skaffe seg sølv eller gull på BA uten å ha flydd noe og dette gjør at antallet som har tilgang begrenses. Etter det jeg har erfart er det ikke veldig mange familier i BA loungene og det er som regel greit med plass. I tillegg har OneWorld første klasse lounger som man kommer inn med gull på BA også med partnere. Dette er jo noe man ikke får med SAS gull eller diamant.

    Oppsummert synes jeg det er bedre med regler som begrenser antallet. Dette gjør jo også at jeg ikke kan gå inn med familien og det er OK. Da er alternativet en PP lounge istedenfor. Som det er sagt er det vel ofte fullt på SAS loungene.
     
    FlyerOslo, phileas and stakar like this.
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    @ValdresBjarne
    Enig eller ei: Syns du blir syndebukk for tema som mange før deg har brukt.

    Litt mer off-topic:
    Hvis vi er først er inne på regler:
    Er det greit å selge et gullkort, og er det uproblematisk å ha en egen tråd på dette forumet?
    • The donated EuroBonus card is personal and can under no circumstances be sold, transferred, combined, inherited, refunded in cash or used for other purposes than within EuroBonus unless otherwise stated. In case of misuse, the EuroBonus card will be confiscated.
    • SAS reserves the right to downgrade and/or terminate the membership in cases SAS deems constitute misuse.
     
    Misterix, indahla, Blaa and 1 other person like this.
  18. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Alle kan ha en dårlig dag på jobben, men derfra å kalle de lounge-ansatte som gruppe for drager er mer enn drøyt. De jeg har møtt har både vært hyggelige og løsningsorienterte.
     
    FlyerOslo and stakar like this.
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er vel betegnelsen "drager" noe som brukes generelt om checkin-personale, lounge-voktere etc, uavhengig av flyselskap. I mine øyne er det i alle fall ikke nødvendigvis ment negativt. Synes vi er litt hårsåre her, nå.
     
    afirm, Mbj and GinTonic like this.
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg meiner ikkje drager negativ, men eg forstår at det kan oppfattes som det. Det er uansett litt flåsete.

    Utrolig viktig å skille mellom å benytte bonussystemet og ikkje misbruke det.
     

Del denne siden