Når det gjelder bilkjøring bør du hvis du vil oppleve lengre strekninger med fri fart satse på en hel helg fredag-søndag eller ihvertfall med en overnatting, på dagtid er det mye trafikk på de fleste aktuelle strekningene. Den aller beste strekningen for å få testet farten er etter min mening A7 retning Hannover, der har du lange strekninger med 3 felt i hver retning og fri fart. Nummer 2 er den som er foreslått lenger oppe, A1 retning Bremen, men der er det mer trafikk enn retning Hannover og det kan være tett selv på kveldstid.
På flyplassen kan du hos AVIS leie Porsche mens du hos SIXT får biler som MB AMG S63, MB AMG SL63 (cabrio), MB AMG E53 cabrio, BMW i8 og BMW M850i. Koster noen tusenlapper...
Hvis du tar hele helgen der vil jeg anbefale enten Vier Jahreszeiten eller Atlantic Kempinski. Disse koster litt men er etter min mening veldig gode hoteller. Ellers har jeg bodd et par ganger på Steigenberger, også veldig bra.
Når vet gjelder severdigheter har du jo
Miniature Wonderland, jeg har vært der en 5-6 ganger nå og blir like imponert hver gang. Ulempen er dessverre lange køer i helgene. En tur opp i TV-tårnet er greit (dessverre kan du ikke hoppe i strikk der lenger) og hvsi du vil vite mer om byens historie tar du en tur på
Museum für Hamburgische Geschichte, et veldig interessant sted.
Når det gjelder restauranter er jeg ikke den rette når det kommer til finere steder, jeg er ganske enkel når det kommer til mat og er fornøyd med en god biff, noe jeg vet at jeg får på
Porto nede i det såkalte portugiserkvartalet. Den hvitvinsausen de har der er for meg blandt de 5 beste sausene jeg noensinne har fått, og kjøttet er også nydelig. Fra venner jeg har hatt med dit har jeg fått vite at de også har veldig gode fiskeretter der for de som liker sånne ting. I samme gate ligger også de skandinaviske sjømannskirkene hvis det skulle oppstå behov for syndsforlatelse osv.
Gode puber finner du over hele byen, områdene rundt Reeperbahn er jo gjerne stedet mange havner etterhvert, men selve Reeperbahn har tapt seg. Det finnes noen supre puber i sidegatene. På Hans Albers Platz har du Molly Malone og The Academy, to av mine favoritter, og rett ovenfor der har du Murphy's, en fin irsk pub. Men ikke la deg sjekke opp av damene som står ute på plassen nede mot Reeperbahn, de er bare ute etter pengene dine.
Vis alt...