Kikker litt på USA neste høst, og ser ruta mi kommer på ca. 6.200 kroner i økonomi. World Traveller Plus (premium economy) ligger på 7.700 t/r. Business ligger på 18.000 uavhengig av hvordan jeg kombinerer BA/AA. Har BA satt ned prisene på WTP? De booket inn i bookingklasse T, som jeg mener å huske er standard for WTP. Fordelen (foruten en god del ekstra Avios) er jo muligheten til å fikse Club World til en grei bunke med Avios.
Har også noen avios jeg kunne tenke meg å bruke, og 7 700kr for WTP høres ikke så dårlig ut Er det slik at man får avios og tier poeng etter den nye klassen? Allerhelst skulle jeg ønske det kom et bra CW tilbud som i fjord og så oppgradere til F med avios. BA en vei og AA den andre. I fjord fikk jeg Boston for 9 500kr.
Ligger ned mot 5500,- til NYC for eksempel, noe som ikke er så gale. Doog må jeg jo som svoren BA-fan innrømme at SAS+ er en del hakk bedre. BA hadde et bra salg i CW i januar, så en kan jo håpe på at de disker opp noen gode priser når vi skriver 2017. Nei du vil få opprinnelig TP.
Finner også WTP til rundt 5500,- til vestkysten. En open jaw ligger også rundt samme pris. Ser ut som WTP ligger ca. 600 kroner over vanlig økonomi per leg, noe som jeg vil påstå er et lite kupp med tanke på antall avios (billig økonomi gir 25 % mens billig Plus gir 100 %) og ikke minst muligheten til å oppgradere til CW for en akseptabel bunke Avios. Men er dette den nye normen hos BA, sånn prismessig? For tidligere var det snakk om flerfoldige tusen kroner t/r i forskjell. Vil helst få booket noe neste år, men er dette noe litt unormalt billig, så bør jeg jo slå til nå. Er langt over bruk for å oppnå CT i år, så dermed er det jo en fordel å belaste AMEX-kortet mer over i neste år.
WTP har vært billig lenge, hard konkurranse over Atlanteren. NYC helt under 5000 kroner enkelte dager. T-klasse er laveste WTP-bookingklasse
Jeg venter også januar med tanke på opptjening av neste CT. Håper på et CW tilbud, men kunne godt tenke meg en WTP tur om ikke andre tilbud dukker opp.