Har dere opplevd dårligere service når dere reiser på bonusreise?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 24. aug 2022.

  1. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Dvs, at dere fikk dårligere service enn de andre passasjerene?
    Vi fløy til IST med TK i C. 10 timers tur. Dette var tur nr 4 i C med TK på samme ferien.
    Jeg skulle legge opp bagasjen, men der vi satt hadde de lagt alle tepper/setetrekk, så jeg måtte legge min bagasje et annet sted. Ikke noe stort problem, men..
    Før mat la de på setetrekk, puter og teppe på alle i vår kabin. Unntatt oss.
    Fikk min GT og nøtter, deretter forrett. Valget var kyllig pluss suppe. Kyllingen kom, deretter stoppet det opp for oss begge. Full servering til alle de andre, ikke hos oss.
    Da de endelig kom, så kom de med middagen. Spurte om suppa, da ble det litt styr, og de kom med suppe etter en stund. Middagen på samme brett som selvfølgelig ble kald mens vi fikk i oss suppa. Ikke at den var særlig varm til å begynne med.
    Den biffen var forøvrig noe av det gråeste og trevlete kjøttstykket jeg noen gang har fått. Noe sted.
    Dessert var OK, ikke noe tilbud om kaffe eller annet.
    Hadde en halv GT stående på drinkbrettet mellom setene. Den forsvant det øyeblikket jeg gikk på toalettet. Kona sin sjampis gikk samme veien.
    Måtte be de om å gjøre klar «sengene».
    Spurte om svart kaffe og en cognac. Fikk et merkelig blikk og beskjed om at hun skulle sjekke om det var mulig.
    Vi begge satt med det inntrykket av at vi ble oversett og behandlet dårligere enn alle andre.

    Det generelle inntrykket av hele turen er at nivået i C generelt er dårligere en før Covid. Der vi før har kost oss og hatt turen som en positiv del av ferien, så var det nå en nedtur ift tidligere reiser.
     
    haifinn and markus like this.
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,222
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken rute fløy dere?
    Skal selv straks fly OSL - IST - MEX og ble litt urolig...
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,530
    Bonuspoeng:
    183
    Har flytt OSL-IST-MLE-IST-OSL og DUB-IST-ARN med TK siste året, merket ingen forskjell i service for oss på bonusbilletter mot de som har revenue billetter.
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,328
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dere crewet vet hvem som har bestilt med bonuspoeng?
    Veldig bra service her med Turkish i C CUN-IST-OSL i sommer.
    Må si jeg var langt mer fornøyd med både service og mat her en med bolaget.
     
    Lars J liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,406
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke noe tro på at kabinpersonalet hos TK har pugget hvem som flyr på fullprisbilletter og hvem som har betalt mindre og så forskjellsbehandler kundene konsekvent på grunn av det.

    Men, du beskriver egentlig opplevelsen med min service på CUN/MEX flighten min fra IST. Jeg tror mer det handler om kundegrunnlaget til destinasjonen i kombo med et dårlig crew en noe annet.
     
    tobeornot999 and Frode789 like this.
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd TK C med både betalt og bonus i sommer, og merket absolutt ingen forskjell.

    Riktig nok intra Europa, men dog.
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Crew har ikke noe med hva folk har betalt eller om. De ser status og thats it.
    Mulig det kan identifiseres med noe trykking, men uavhengig av billettpris er det serviceklasse på billetten som bestemmer. Altså Eco, Premium eco, Biz og First
     
    tobeornot999 liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg aldri opplevd!
    Heller tvert imot!
    Siden vi begge er statuskunder (EBD og EBG) i *A blir vi tatt godt vare på.
    Tiltalt med etternavn og ofte bemerket at vi er gode kunder, selv også i Premium Economy!

    Den eneste forskjellen jeg har opplevd er at de behandler sine egne toppkunde (ala Pandion), enda mer spesielt.
     
  9. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var KUL IST. Jeg vet ikke hva TK sine crew har av informasjon, men jeg vet at SAS sitt crew lett ser alle kategoriene av reisende, både kategorier og om de er på award tur.
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,418
    Bonuspoeng:
    183
    I så fall har jeg ikke opplevd at SAS crew tilbyr bedre service blant betalende passasjer enn reisende på bonusbillett. Jeg har forresten registrert at LH crew som jobber i F-kabin har oversikt over hvilket bonusprogram og nivå reisende tilhører. Der har crew informasjon som trengs hvis de vil tilby enkelte passasjerer enda bedre service. (Altså ikke nødvendig dårlig service selv om reisende ikke er HON)
     
    Flymunda liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner meg heller ikke igjen i denne beskrivelsen.
    Har hatt 4 flights i TK siste måneden og service er meget bra og hyggelig både i Europa og inter-kontinentalt..

    Nylig var det kun 2 pax I C kabinen, fikk god oppfølging, ny drikke med en gang behovet meldte seg og crew ble stående og snakke i flere omganger.

    Jeg tror jo også at man bør huske på hva IATA sier om award flights.
    Det er ofte veldig viktige kunder som flyr award, de skal absolutt ikke ha noen marginal service fordi de flyr bonus.
    Heller burde de behandles med takknemlighet for deres trofasthet til alliansen.. (eget innstikk)
     
    Skarven, Flymunda, ArthurDent and 4 others like this.
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har heller aldri opplevd dårligere service med bonusbilletter. Tror crew har alt å si. En gang med SQ hadde jeg verdens mest håpløse på min side, mens madammen fikk kjempeservice på sin. Endte med at hun måtte bestille drikke til meg siden jeg ikke gadd å plinge på «min» flyvertinne hele tiden. Kan ikke huske at hun kom en eneste gang uoppfordret.
     
  13. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Godt mulig vi bare har vært uheldige. På frokostserveringen fra IST så kom han med brød før han hadde gitt oss maten. Ble stående litt forvirra før han gikk tilbake til galley og hentet maten.
    På 0 av fire flyvinger har de spurt om vi ville ha kaffe etter maten.
    På vei til IST var det ganske tydelig at de ville kjøre gjennom opplegget så fort som mulig, slukke lysene og få alle i søvn.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri opplevd dårlig service pga bonusbillett. Ikke på *A, ikke på OW.
    Den dårligste servicen jeg har opplevd var betalt C billett med SQ på LHR-SIN. Helt elendig.
    Den beste jeg har opplevd var med BA First på LHR-PHX på poeng.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,406
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et par ANA F med EB poeng booket. I og med at vi ikke blir enige, tar jeg en for laget. Insideflyers får lage en spleis, så reiser jeg samme rute på kjøpt billett også og lover å rapportere sannferdig fra alle 4 flyvningene.
     
    mrhaakon, OyvindN, Jeanette and 11 others like this.
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Men dette kan jo ikke baseres på kun din observasjon, så jeg blir gjerne med på dette for å øke troverdigheten i sammenligningen :D
     
    mrhaakon, OyvindN, holmen and 2 others like this.
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste gang jeg har opplevd bevissthet rundt dette var da jeg fløy Cathay Pacific fra HKG til JFK. F hadde 4 reisende i kabinen, og de hadde pakket med seg 2 stykker wagyu.

    Personalet kom først til de to av oss som reiste på revenue billetter, og påpekte direkte til meg at de tilbød muligheten til å få wagyu som hovedrett til betalende passasjerer først og deretter til de to siste som reiste på poeng.
     
    Insomnia4u, NoLimit, RoadKing and 2 others like this.
  18. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Den klart beste måten å gjøre dette på er jo at spleisen går til en som booker samme fly som du allerede har award på. Så ser man om samme crew behandler award vs paid annerledes. Ccurrahee har jo allerede award, så er det noen som tar en for laget og reiser på spleisen? :p
     
    jgroneng, RoadKing and holmen like this.
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Count me in :D
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ironisk nok, siden waguyen antagelig kostet mer enn du betalte for billetten ;)
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden