Har ikke gjennomgående billett, hvor stor margin bør jeg ha.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 15. febr 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk gjennom drømme CT turen, men ender opp på Gardermone. Vurder nå å kjøpe meg go billetter fra OSL til SVG. Om jeg tar siste flighten 22:45 er det 5timer fra vi lander på Gardermoen til vi flyr videre til SVG. Da blir det vel følgende runde når vi lander, tur innom taxfree, tollen, og 4 timer i innenlands loungen med øl og pølse/suppe/bananer.
    Er dette overkill eller burde jeg gå for dette alternativet. Kommer inn fra ORD via MUC med LH, så om det blir problemer, så er kanskje Tallin så snille at de finner med en alternativ routing via CPH og SVG. (MUC-CPH-SVG-OSL). Så kan jeg hoppe av når jeg føler meg hjemme.

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Fem timer virker i overkant for min del i alle fall. Tre burde holde og det er vel grensen for mange reiseforsikringer også?

3. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dekker reiseforsikringen det selv om man har to bookinger.

4. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    I svært mange tilfeller, ja. Sjekk i vilkårene for din forsikring under punktet innhenting av reiserute.

Travellingalf liker dette
  5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får sjekke ut forsikringen. Ble kun 499kr+899kr med SAS for oss to så ble ikke brukt poeng. Så får vi se om 4 timer holder :)
    Det veste som skjer er at jeg brenner av noen poeng på billetter dagen etter, og at det blir en dag mindre i bakken.

Travellingalf liker dette
  6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseforsikring, i alle fall noen av dem, vil normalt dekke innhenting av reiserute når det er to timer eller mer mellom bookinger. Men les nøye gjennom vilkårene, for å være på den sikre siden.

7. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde samme problemstilling i januar. Booket med ca 1t connection i Oslo. Ble selvsagt forsinkelser i FRA. På first class loungen fikk de ikke booket meg om, men la inn info på pnr om connecting flight. Jammen meg booket ikke sas meg om gratis ikke bare en gang, men også en gang til når jeg ikke nådde neste flight engang. Positivt overrasket.

milehigh and RoadKing like this.

Del denne siden