Jada, det er lørdag igjen Fikk et lite tomrom i løpet av kvelden og fant ut at dette har hendt på samme dato tidligere. 1866 Stortingsbygget blir innviet Tatt av undertegnet i 2014. 1872 George Westinghouse tar patent på luftbrems, de som vil lese litt mer angående dette kan kikke på denne linken https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_air_brake 1936 Den første flyvningen med Spitfire type 300 ble foretatt 1979 Romsonden Voyager 1 passerer planeten Jupiter, Voyager ble skutt opp 5.sept 1977 for å utforske de ytre delene av solsystemet og var den første til å ta detaljerte bilder av både Jupiter og Saturn. 1986 Snøskredet i Vassdalen tar livet av 16 vernepliktige soldater. De som er glad I Cheese Doodles kan knaske og sleike fingrene etterpå med god samvittighet, ifm National Cheese Doodle Day Det er også dagen for de som liker en stram dram i anledning Absinthe Day Er dessverre fortsatt stuck med broderiet på ryggen, det var sykdom på legekontoret i dag. Fikk ny time på mandag, så håper å bli kvitt stingene da Det positive er at det som ble skåret bort av kjøtt på Radiumhospitalet ikke inneholdt noen kreftceller. Ha en flott og innholdsrik lørdag folkens!
Riktig god lørdags morgen. Kl er riktignok bare 00:52 så får være en av de første denne gangen. Sitter og ser på hoteller i Bangkok og skal være der fra 9. til 16. april i år (påska) .Er det noen som kjenner til testregimet i praksis der? Fant noe info på expedia sine sider som ledet til autoritetene. Forskjellen på Happy Quarantene og Test&Go? Sistnevnte virker jo utvilsomt best da det kun er krav til testing ved ankost, 1 natt på SHA pluss hotell og test på dag 5 dersom man fortsatt befinner seg i Thailand. Er det korrekt oppfattet tro? Oppsummert virker dette å være kravene nå for tiden dersom du har vaksine / har hatt Covid19. A Thailand Pass (via https://tp.consular.go.th/) A Medical Certificate with an RT-PCR lab result indicating that COVID-19 is not detected issued no more than 72 hours before travelling. An insurance policy with coverage no less than US$20,000. Thais and foreign expatriates under Thailand’s national healthcare coverage are exempt from this requirement. A proof of prepayment for 1 night of accommodation at government-approved hotel/s; such as, SHA Extra Plus (SHA++) on Day 1, which should also include the expenses for 1 RT-PCR test on Day 1 and 1 Antigen Self-Test Kit (self-ATK) on Day 5. A Certificate of COVID-19 Vaccination/Recovery
Riktig god Lørdag fra Chitwan nasjonalpark i Nepal, det er lunsjtider her nå og er klar for en ettermiddagstur ut i jungelen for å se, i går var det neshorn i vill tilstand, og i dag krysser jeg fingrene i forhold til å se en tiger i vill tilstand
God morgen fra sengekanten Spontan tur til Miami? Sitter på 2pax biz OSL-MIA-OSL t/r direkte 18.3-24.3(lander 25.3) med A350 satt opp begge veier Akkurat lagt ut denne godbiten i samletråd for avbestilling. Ha en strålende lørdag og en god helg alle IF-ere
God morgen fra Rogalandet! Minstejenta har som de fleste 1,5-åringer lite respekt for at far gjerne vil sove litt lengre på lørdager, så dagen begynte tidlig. Men det er kaffe i koppen og fyr i peisen, himmelen er blå og nå har sola kommet seg over horisonten, så dette blir nok bra lell Melding fra SAS om schedule change på en hjemreise fra Berlin til sommeren, det er jo alltid litt spennende. Men denne gangen ble det litt lengre tid i byen og litt tidligere hjemme på bekostning av mindre tid på CPH, så den endringen får tommel opp fra meg. T-37: BDU T-118: BER T-130: LJU T-218: FNC
Riktig god morgen fra solskinnet i Larvik! Kona er på skolen denne helgen så da gjør gutta som de vil hjemme. Med andre ord, mye fotball! De siste bitene for California-turen i påsken faller på plass. Ser ut som vi har nok å gjøre Må innrømme at billettene til @Maggie frister! Ha en flott lørdag alle sammen!
God lørdags morgen fra Hurtigbåten mellom den Arktiske hovedstaden og Harstad. Idag skal jeg på et kjapt jobboppdrag. Billetten er billigere idag også så vinn vinn. Siden sist så har jeg fått jobb hos Adecco så den siste uken har jeg jobbet i Barnehage. Merker at det er litt digg å ikke gjøre det idag men det blir tilbake i Barnehage på mandag men da en ny en Bøe kamerat med en 1 åring som ikke hadde så stort vokabular. Men på flyfronten så mangler jeg nå 8 flyvninger til for å få nytt år med diamant. Perioden min slutter 31. August så det skal jeg klare. 11.-13. Mars: Trondheim (Foreløpig bestilt Widerøe ned) 18.-20. Mars: Trinn 2, Oslo 25.-27. Mars: Troppsleder og IST samling, Asker 1.-3. April: Speiderarrangement Asker Dette er de jeg foreløpig vet at jeg skal på. Blir bestilt noen flybilletter når lønna fra barnehagen kommer på onsdag. I April har jeg diamant igjen. Men sånn bortsett fra alt det der så går det fint med meg. Begynner å få døgnrytme igjen så det er supert. Så med det ønsker jeg alle andre her inne en super lørdag
God morgen fra sengen! Lenge siden jeg har vært hjemme i helgen, men det er ganske trivelig det også! Kaffe i koppen, musikk på radioen, og IF på telefonen. Skal bygge litt bokhyller i dag, så kanskje det blir litt mer orden i heimen snart.. Venter fortsatt på diverse møbler, så helt ryddig blir det ikke på en stund. Ønsker alle en fin helg!
God lørdag! Her har en allerede fått servert mange retter og servicen er upåklagelig. Personellet kan riktignok være noe påtrengende.
God formiddag fra Grenland. Fikk tak i noen Big Tom bloody mary mix i Sverige for tre uker siden. Smakte utmerket i går kveld, med sølvløk og oliven. Nesten som å være på fly T-6 til Mia. Fikk melding fra hotellet at de krevde munnbind i alle "common areas of our hotel"- jaja. I dag blir det tur på biblioteket for å levere noen bøker, og plukke opp noen nye. Skal også innom Brun og Blid for å piffe opp fargen. Ha en crispy dag
God lørdag fra Oslo! Stor dag her i dag, avholder samlet 100årsfest for meg og kona (2*50). Første store fest på en del år og store forventninger. Dessvere litt siste liten avbud på gruinn av at folk har blitt syke, men annet er vel ikke å regne med i disse dager. Tror vi allikevel skal mønstere mellom 90 og 100 stykk så bør bli party!!!
God mrogen fra godstolen! "Absinthe Day" var ikke klar over at det var en greie, men helt uvitende snikfeiret jeg da vel men en liten shot på Absintdagensaften. Spontantur til Miami er fristende, har jo alle papirer i orden og er "good to go" for reiser de neste 2,5 mnd sånn ca uten å måtte ta test eller skaffe ESTA. Men så var det noe med poengbingen som er kraftig redusert etter å ha svidd av 100k poeng på oppgradering samt 165k+CT på en tur til BKK i 2023, og forsåvidt pengebingen også. Hadde bilen på verksted i går, tenkte de bare skulle stramme til litt på parkeringsbremsen, men neida, de påsto at det var noe feil med bremsen i seg selv, 7000kr senere.... (jau, kunne vært verre, men var ikke forberedt på dette). Er jo noen hotellnetter det. Nok sutring, dagen i dag skal brukes til avslapping og muligens litt ølbrygging, om jeg ikke utsetter det til i morgen da (noe jeg har gjort hver gang siden høst... litt som SAS sine cafe lounges "velkommen tilbake i morgen" eller noe). Ha en flott dag alle sammen!
God morgen Fra Manhattan og 24 timers åpen lounge på 27 etasje. Det innebærer en sofakrok og en kaffemaskin, og flott utsikt til kontrolanskap i omliggende bygg. NYC er akkurat så støyende og overveldende som byen skal være. Reisefølget sover, jeg jobber litt med Spansken og får morgenkaffe. Snart står solen opp og det blir bagel og Highline.
God ettermiddag fra et nokså sparsomt befolket BGO. SAS har langt inn en søknad om å vinne skandinaviaprisen i bevegelig målgang. (m. a. o. : bollebua fortsatt stengt, men med "løfte" om å være åpnet *neste gang*. Går ut fra at dere er lei av å se den inngangen, så dere får et bilde av utsikten fra ca B15 i stedet. Ha en fortreffelig lørdag!
Husker jeg fikk en levert på døren av @Henrik da jeg skulle ut og fly F for første(?) gang for noen år siden. IF er en gjeng med bra folk!