Helt blank.. MEN hva kan jeg gjøre med bonus poeng ?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av SjefsRotta, 22. juli 2017.

1. SjefsRotta

SjefsRotta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har litt over 50k bonuspoeng i sas. Men burde ikke jeg ha vært "gull" Jeg har ikke fløyet mye men jeg fått masse poeng gjennom en sånn Mastercard avtale..

Noen forslag til hva gjøre ?

Jeg tenkte å fly en tur til spania liøpet sen sommeren.
    Jeg kunne godt tenkt meg å reise ett sted hvor jeg kan fly i "ligge-seter" men jeg vet ikke hvilke flyselskaper eller ruter som flyr med dette frsa Osl.

Noen som vil hjelpe en helt fersk bonusjeger..

Attached Files:

2. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Velkommen hit.

For å få høyere nivå må du samle grunnpoeng (basispoeng). Disse får du stort sett kun når du flyr. Poeng du samler med Mastercard, trumf osv. er ekstrapoeng som ikke teller mot status, men kan benyttes på bonusbilletter.

Du har opptjeningsperiode fra august til juli, noe som betyr at du må skaffe deg 45.000 poeng (med Star Alliance) eller 45 segmenter (flyreiser med SAS) i løpet av denne perioden for å få gullkort. Når perioden er over resettes opptjeningen til 0. Du beholder alle opptjente poeng til de foreldes eller blir brukt

3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,909
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fly med liggeseter fra Oslo til Spania men ikke direkte (feks Emirates first class via Dubai). Og heller ikke med SAS poeng (ihvertfall ikke 50K) uten en skikkelig omvei.

4. SjefsRotta

SjefsRotta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei igjen og takk alle for svar!

Jeg skjønner det ikke blir noe "sovetur" til Spania med de poengene

Men hva gjør jeg med poengene, jeg finner ikke noe "prisliste" eller lignende jeg kan bruke det på.. Noen som har noen tips. Jeg prøvde å chatte med sms men han sa til man må ringe. Og så avsluttet han samtalen. Men hva skal jeg ringe å spørre om?

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg?

Jeg og min kone skal på tur 18/19aug - 02sept I år.
    Ser for feks Alicante, Dubrovnik, eller andre steder hvis dere har forslag.

Jeg har 50k "ikke flypoeng" på sas, og ca 2 k på norwegian.
    Er dette verdt noe? Eller skal jeg bare bestille vanlig tur og glemme disse poengene som jeg ikke skjønne noe av a likevel..

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    50000 poeng er verdt en del spør du meg. Men vill stekt fraråde deg og bruke de på reise i Europa(bruk heller da norwegian poengene dine).

Vill anbefale deg og samle opp så du har 100 tusen poeng og bruke de på en tur med sas til USA eller Asia i business.
    Se uttaks kart for Star aliance under:
    https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf'
    og kart for utak med SAS her:
    https://classic.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

Med SAS må du regne med 6-800kroner i skatt og avgift for en business award billett, og med *A(star aliance) må du påregne 2-3 tusen per pax(person).

Vill anbefale deg og forsette opptjening med SAS MC(eventuelt SAS amex/shell MC)
    og i tillegg sette deg inn i trumf og via trumf:
    https://insideflyer.no/trumf-og-viatrumf-alt-du-behover-a-vite/

Om du er helt ny på EB(eurobonus)finnes det flere guider som kjapt kan gi deg Basic info om EB. Se feks linken under
    https://finalcall.travel/no/guide-sas-eurobonus/

Om du også ønsker virkelig og maksimere verdien av dine poeng er det verdt og lese seg opp på SAS american express og Companien ticket(CT) som de tilbyr. Her kan du få 2 for 1 på bonus reiser(50% rabatt for inntil 2 pax) om du har opptjent en CT.
    https://www.americanexpress.no/undersider/companion-ticket/

CT og amex er heftig diskutert på Insideflyer og kan leses om her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/
    Anbefaler isåfall og lese de første sidene og så lenge du orker(mye uinteressant og avansert for en nybegynner lengre inn i tråden)

Et siste tips: Om du dobbeltklikker på en flyplass kode som feks KRS så kommer det opp i høyre hjørne hvilken flyplass det er. Det blir brukt veldig mye flyplass koder på forumet og jeg skulle ønske selv jeg lærte det tidligere ;)

Lykke til. Bare spør om du lurer på noe mer

Last edited: 24. juli 2017
    Petter B-C, kaijoar, Are and 9 others like this.
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Eksempel:

Du kan kjøpe en billett OSL-ALC retur i SAS Go på dine datoer for 30 000 poeng (+299 NOK) og én overnatting på Park Inn OSL kvelden før avreise for 15 000 poeng (to personer inkl. frokost). De siste 5000 poengene kjøper du en Paraply for i EuroBonus Shop, eventuelt donerer til Redd Barna.

sas.no/eurobonus/poengtabeller

mhsalv, Stuttfeiten and grisefod like this.
  7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    No har ikkje eg noko i mot verken paraplyar eller Redd Barna, men eg vil foreslå å heller kjøpe ein paraply i Gdansk og donere 500 kr til Redd Barna, og så heller spare poenga til alt håp er ute (siste dagen) før du donerar dei. Plutselig kjem der ei ny rabattkampanje på bonusreiser, og så har du ein t/r innanlands.

mhsalv, Adrian E, MilageRune and 3 others like this.
  8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Det gøyeste med poeng er, som du sier, "liggeseter" og gjerne langt. Har du tid, lyst og litt fleksibilitet og planleggingshorisont er det det du går for.

Alternativt får du god verdi av å bruke poengene innenriks (10 000 poeng for billetter som sjelden koster mindre enn 1500kr). Kanskje noen slektninger som skal besøkes? Aller best verdi får du med å sende en mindreårig på reise alene fra Vestlandet til Nord-Norge, 5000 poeng og ikke Undeage Minor gebyr, men den er ikke så veldig relevant for alle.

Europabilletter kjøper du med kontanter eller Norwegianpoeng (med mindre billetten er veldig dyr (4000kr+), da sjekker du om det er ledig bonusbilletter (men det er det gjerne ikke da)).

Edin and Are like this.
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt poeng.
    Innenriks er veldig gunstig, halv pris for barn og som du sier ingen "barn-reiser-alene"-kostnad. Helt konge :)

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan henge meg på det @Are skriver. Fant ut på torsdag at jeg skulle til Molde dagen etterpå. Privat tur så det hadde nok ikke blitt noe av hvis jeg ikke hadde hatt poeng å bruke av!

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... sier du at man slipper å betale UM gebyr på bonusbilletter for barn?

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Den var ihvertfall slik sist jeg kjøpte en, for halvannet år siden.

RoadKing liker dette
  13. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Det var same totalbeløp for skattar og avgifter på barn som voksen sist eg kjøpte, i februar.

RoadKing liker dette
  14. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Snakket med sas i dag. Stemmer at det var slik tidligere. Men nå hadde de sluttet å fjerne gebyret ved bonusreiser for barn som reiser alene.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Dumt da :(

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det suger balle..
    Har sett frem til dagen hvor jeg kan kvitte meg med ungene for helga for kun 5000 poeng per stykk..

Klart potensiale for ny diamant-fordel.. og burde være gratis for UM med gullkort :)

17. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Gebyret ved UM er lavere om du flyr wf. (50/250kr). Mager trøst.

Del denne siden