Helt ny! noen nybegynner SPM

Tråd i 'Bonushjelp' startet av aralovic, 06. febr 2019.

  1. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!
    Først og fremst må jeg si takk for et så flott forum. Vi er ett par som er veldig glade i å reise, og litt lei av å bruke hundretusenvis av kroner uten å få noe igjen fordem.
    Vi har derfor gått til anskaffelse av
    Amex Elite, Saga Gold MC, SAS Travel Wallet, ny strømavtale, Revolut, PAYR, Trumf med automatisk overføring til EB, og Trumf VISA.
    Jeg har noen spørsmål
    1) Vil vi kunne opptjene poeng ved å booke flybilletter via tredjepartsreisebyrå slik som gotogate og andre som man typisk finner via momondo.no dersom dette er sas eller andre alliance flyselskaper, og hvordan finner jeg ut hvor mye?
    2) Er det mulig å betale regninger via PAYR og få bonuspoeng med noen av overnevnte kort eller er det slutt?
    3) Får jeg EB-poeng ved overføring til sas travelwallet og Revolut med noen av mine kort?
    4) Er det noen andre tips dere anbefaler for å raskere opptjene poeng?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    2) Nei, da må du ha SAS MC.
     
    aralovic liker dette
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    1) Ja, så lenge du registrerer eurobonus-nummeret ditt, eller etterregistrerer. For å finne ut hvor mye må du se opptjeningstabellene på sas.no opp mot din bookingklasse (som ikke nødvendigvis er så enkel å finne ut av hvis du booker med tredjeparter).
    4) Sett av tid og les de store trådene her. Det tar en helg/uke, men det er absolutt verdt det.
     
    Wiolenze and aralovic like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    3) Disse gir EB:
    SAS MC---> Revolut=EB:D
    SAS TW: Bankoverføring--->SAS TW: NOK--> SEK/DKK=EB + -->Revolut=EB:D

    OBS SAS TW MÅ vent på kampanje eller rent taps prosjekt...:eek:
     
  5. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    13
    Takk! SAS mc har jeg vel ikke..
    Men hvis jeg forstår deg riktig så kan jeg overføre til nok til sas tw og veksle de til danske/svenske og få eb, for så å overføre disse igjen til Revolut å få mer EB?
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, men hvorfor har du ikke SAS MC= EB grunnpoeng+EB bonuspoeng+Premium nivå på fly reisero_O
     
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93

    Hva angår TW-øvelsen; er ikke vekslingskursene her svært ugunstige? Omtrent på nivå med valutapåslaget på det fleste ordinære kredittkort?
     
    Shyneno liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp derav OBS melding under at må avvente til faktisk er EB kampanje ellers går vinningen opp i spinningen pga valutakurs og gebyrer :eek:.

    EDIT vil heller anb. anskaffe seg SAS MC enn SAS TW om skal kun velge 1 kort
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    4) VIATRUMF, og du får dette i maaaange nettbutikkar.... Her det masse poeng og hente ;-) Så kan du då igjen betale med Amex eller Saga MC.
    Så viss du som nevnt over skaffar SAS MC Premium så kan du betale 4k i regningar kvar 96time i Payr. Då er du også under 30k grensa. Skaff også eit Pointearner på dette kortet så kan dykke begge 2 bruke 4k kvar 96time i Payr. (Kvar sitt kort på kvar sin Payr konto)

    SAS MC Premium har også doble poeng kampanje. Eg handla f.eks varmepumpe på ei slik kampanje, så når det tikkar inn frå Viatrumf så har eg fått 10k EB på den handelen.
     
    aralovic liker dette
  10. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    13
    Sas MC er bestilt!
     
    Maraug liker dette
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ad 1) - dersom du reiser SAS og har Amex Elite bør du booke via sas.no hvor du får 30 EB pr 100 kr med dette kortet...
     
  12. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    13
    Hei her er jeg igjen.
    Har nå fått SAS MC og point earner, lastet ned curve og revolut appene.
    Lest litt i noen andre tråder ang curve.
    Jeg hadde tenkt å betale regningene mine via PayR med sas mc. Også hadde jeg tenkt å legge til NOK i TW. Men hva er fordelene her med curve? Jeg forstod ikke helt hva dere skrev i den andre tråden:)
     
  13. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    SAS Mastercard Basic eller Premium ?
     
    aralovic liker dette
  14. aralovic

    aralovic Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    13
    Premium :)
     
    Maraug liker dette
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Curve: Du kan inntil 14 dager (mener jeg) flytte belastningen via appen fra ett underliggende kort registrert til ett annet kort. Praktisk verdi? Om du har shoppet en del og det kommer doble EB-poeng en helg med SAS MC kan du flytte belastningen til SAS MC den helgen og dermed få doble poeng. Jeg har dog aldri gjort dette. Har kun testet kortet og har det liggende. Anskaffet det egentlig fordi det var forventet at det skulle kunne belaste et underliggende Amex-kort men nå er det ballet avlyst...
     
  16. jonaseika

    jonaseika Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg har også noen Spørsmål :)
    Jeg prøver og booke min første award tur til Kina.
    Jeg letter etter award billeter med SAS til kina i sommer,
    Men i juni-juli er det jo bare noen få billeter!
    Letter videre mot høst, vinter og neste sommer og da kommer det ikke opp noe som helst.
    Men hvist jeg ønsker kan jeg lett få award tur i morgen og de to først kommende månedene.
    Er det slik at award billeter er vanskelig og bestille lang tid i forveien, og lettere og skaffe nermere ferien?
    Kan det være håp om at jeg finner award billeter til kina i sommer om jeg har is i magen og venter litt til?
    Har 300000 poeng som jeg håper og få glede av snart :)
     
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke slik at KLM sitt kort kan brukes i Payr?
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har i hvert fall sluppet mye til USA i juli i det siste, men tipper det ryker fortløpende. Sett opp varsel i Travelhacks til PEK/PVG/HKG/NRT i juli, så er du kanskje heldig :)
     
    jonaseika liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,630
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Men det blir lite EB, om det er de du er på jakt etter med flyingblue Mastercard.:)
     
    watchaddicted liker dette
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Takker! Jeg jobber opp Flying Blue miles etter kjempebonusen man fikk på bank friday eller hva nå heter:p Manglet 250 poeng på å boooke Curaçao her for et uker siden:cool:
     
    Gullars liker dette

Del denne siden