Hertz: 50% høyere pris for Presidents Circle?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Are, 30. okt 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kikket på leiebil i københavn.
    Prisen ser ok ut med min amex-rabatt, tenkte å sjekke hva prisen var om jeg logget inn, det var en øyeåpner..


    upload_2015-10-30_9-15-49.png

    upload_2015-10-30_9-16-12.png

    Prisen på nesten 1000 kr blir stående så lenge jeg er innlogget selv om jeg legger inn samme kode som gir 659kr når jeg ikke er innlogget.

    Spekuleres det kanskje i at Hertz PC ikke ser på pris?
    Ser også at dette er billigste alternativ når jeg er logget inn, mens uten innlogg er det både A og B klasse i tillegg til lavere pris.
     

    Attached Files:

  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg også opplevd og klaget på til Herz, de påstår det er fordi "preferanser" i profilen (f.eks firma avtaler) overstyrer kampanjer.
    Jeg tror dem ikke et sekund, de utnytter der faktum at man lett bestiller i ren refleks fordi det er enkelt. Så jeg bruker ikke dette lenger, men bestiller via finn.no. Sparer i bøtter og spann.
     
  3. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    De beregner ofte inn drivstoff også når du er innlogget i profilen. På en dagsleie så sender det ofte prisen rett i taket. Det gjelder ikke bare PC og 5* men faktisk alle Gold Plus Rewards medlemmer.

    Dersom du decliner alle superforsikringer og fyller tanken før du returnerer får du prisen som du hadde før du logget inn. På sluttkvitteringen får jeg alltid lavere beløp enn det som ble oppgitt ved bestilling.

    Enig at det er superforvirrende, men systemet det er laget for å vise Gold Plus Reward medlemmer et eventuelt maksbeløp allerede ved booking.
     
  4. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Begrepet OPM - other peoples money har vært brukt her før, og passer nok bra i dette tilfelle også;)
     
    RoadKing liker dette
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har opplevd det samme selv flere ganger. Bruker å bestille uten å logge inn for å få den billigste 'listeprisen', så tar jeg kontakt med Hertz kundeservice for å knytte bookingen opp mot medlemskapet mitt. Rabatten på 15% blir lagt til når dette skjer også.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde det samme forleden dag, med Hertz på Gardermoen. 1000 kr vs 1400 kroner. Ganske irriterende.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kikker nå på leiebil for høstferien.
    Prisen fra Expedia er identisk med prisen jeg får fra Hertz med og uten innlogget profil.
    Hva gjør man da?
    Jeg skal vel i utgangspunktet få oppgradering om jeg booker via hertz.no (Presidents Circle), men det gjelder jo bare noen steder, finnes det noen liste over disse "deltakende" stedene?
    Eneste oppsiden jeg ser er at jeg får ta del i denne opptil 4000poeng-saken om jeg booker via hertz.no, men synes det er irriterende at jeg ikke får en eneste krone i rabatt med EBD..
     
    Kjakan liker dette
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skulle leie bil på Gran Canaria i Oktober, søkte på Hertz og fikk opp 348EUR.
    Sjekket på Expedia, samme biltype 90EUR. Samme betingelser, fikk legge inne PC nummer og alt sammen. Ringte Hertz og de bare sa at sånn er det med den saken.. Merkelig selskap..
     

Del denne siden