Hertz Presidents Circle leiebilbooking LAX - Strategi for uttelling på oppgradering

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 06. aug 2018.

1. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    I oktober skal vi en tur til LA og trenger leiebil. Jeg er en høyst ufortjent Presidents Circle medlem etter å ha kastet meg på NAF MasterCard for noen år siden, da de hadde PC-medlemsskap som en del av pakka. Er ikke særlig dreven på leiebilfronten, men holder meg gjerne til Hertz - de gangene jeg har leid med dem har det ikke vært noe tull, og jeg har alltid fått forsiktige oppgraderinger og helt nye biler.
    Spørsmålet nå er om noen har erfaring fra Hertz LAX om hvilken type leiebil det er greit å bestille for å maksimere sjansen for en god oppgradering og samtidig ligge lavt i pris? Vi er bare 3 stykker i bilen og jeg er ikke fan av biltypen "MegaSUV", men vil gjerne ende opp med en OK farkost av grei kaliber - basis KIA'n de tilbyr er sikkert en fin bil den, men kunne jo tenke meg noe litt mer gromt.
    Noen som har erfaring med dette? På forhånd takk for hjelpen!

2. emilsonsteby

emilsonsteby Medlem

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Har leid fra Hertz på LAX i februar og på SFO nå i juni. Er Five Star og har fått inntrykk at de ikke tilbyr noe særlig oppgraderinger, men heller lar deg velge bil selv gjennom Unlimited Choice som de har på de flyplassene. Som PC er det da en egen rad med biler hvor du kan velge den du vil uten å betale noe mer enn det du originalt har bestillt for. Tror du må ha bestilt en viss klasse for å kunne bruke denne tjenesten.

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Lei en Mid size bil, så får du tilgang til Ultimate Choice hos Hertz. Her er en video fra ATL som viser utvalget der, vil tro det er liknende utvalg på LAX.

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz på LAX tilbyr Ultimate Choice. Det holder å booke en Intermediate for å kvalifisere, og da får du velge fra PC-raden, 5* og lavere.
    Du får også mulighet til å velge fra en premiumseksjon for 25 USD/dag ekstra (pluss skatter), mot normalt 35 USD.

Veldig varierende hva som står der - min siste tur hadde Infiniti Q50 som den «beste» bilen, året før var det flere Jaguar XF/XE, Mercedes Benz SLC300 med mer..

Hertz sine sider er langt over grensen til for uvirkelighet, så fra Norge får du ikke åpnet Ultimate Choice-sidene deres. Heldigvis har FlyerTalk mye bra informasjon.

Info: https://www.flyertalk.com/forum/her...sion-about-hertz-ultimate-choice-service.html
    Erfaringer LAX: https://www.flyertalk.com/forum/her...idated-renting-lax-what-kind-cars-expect.html

mathiasfe liker dette
  5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri prøvd Hertz, men leid Avisbil flere ganger. Siden de opererer med 0 nok i egenandel har det vært lett. Men mulig de andre har samme egenandeltak, aldri sjekket.

6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Var president i fjor da vi var i Australia og det ga null uttelling på de tre leiene vi hadde der. Fikk kun det som var bestilt og skulle jeg ha noe annet måtte det betales.. blir nok viatrumf fra nå av når det kommer til leiebiler:)

Del denne siden