Her for en stund siden bestilte jeg en leiebil hos Hertz for en leie fra Düsseldorf flyplass med levering samme sted. Uttak onsdag kl 1900, retur søndag kl 1600. Biltype: Mercedes C klasse/ tilsvarende Pris: 3500 nok. Antall døgn: 4 Litt stivt synes jeg nok i forhold til hva jeg har pleid å betale for 4 døgns leie. Så sånn helt tilfeldig begynte jeg å sjekke litt i går kveld. Mine tidligere leier har normalt vært fra torsdag formiddag til søndag ettermiddag. Så jeg la inn: Uttak tordag kl 1100, retur søndag kl 1600. Biltype: Mercedes C klasse/ tilsvarende Pris: 1400 nok. Antall døgn: 4 Altså over 2000 kr ned i pris hvis jeg drøyer med å hente bilen til neste formiddag. Man kan ta mye taxi for 2 laken, dessuten kan man jo ta seg en pinne i både lounge og fly på veien.... Og så var bare planen å kjøre til hotellet i nærheten for overnatting til neste dag allikevel. Så jeg booket om. Forskjellen var nok at leiesatsen gikk fra ukepris til weekendpris per døgn. Kanskje greit å huske for noen å enhver....