Hey hey, og en hey til

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 09. sept 2023.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,535
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nå blitt 9.september og vi kan Gratulere @trygveat med navnedag :)
    Han sin kunnskap om regelverk angående married segment, O&D og andre kompliserte regler er gull verdt for oss brukere her på forumet!
    Håper du blir feiret av nær og kjær til det fulleste i dag (vet egentlig at de fleste i Norge gir fanden i navnedagen)
    Men håper du får en kake i dag.

For min egen del blir dette en dag hvor penger blir satt i spill, vi er en gjeng som havner på Bjerke Travbane først.
    Dette blir første året jeg ikke kan ringe fatters for hestetips, han hadde alltid noen gode tips når det gjalt travsport. Men han har ligget 6 fot under siden begynnelsen av Juli.
    Så hvis noen her inne har noen tips til dagens løp på Bjerke, så send de gjerne over på PM.
    Etter at hestene er ferdige med å springe i ring, flytter vi oss hjem til meg.
    Der er bordet dekket

a.JPG

Og det blir poker og pjall resten av kvelden.

Nyt Lørdagen Folkens!

Calling, Wiolenze, Cumulus and 18 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra CUN.
    IMG_9449.jpeg
    Hadde rasjonalisert at transfer 23.55-02.15 på IST var en god ide for å snu døgnet mot Mexico. Når flyet fra IST ble forsinket til nærmere 07.00, føltes det ikke som en like god ide. Å boarde etter å ha vært våken i 25 timer unntatt en times blund OSL-IST, og så skulle spise en flere retters middag, resulterte i at jeg våknet hver gang det kom en ny tallerken eller den forrige ble hentet. Har prøvd det før et par ganger og soving mellom retter er forsåvidt undervurdert, men blir litt merkelig. 19 timer på samme fly gikk ganske fort når jeg sov stort sett det meste.

Avgang midt på natten gjorde at crewet heller ikke var helt i slaget. Snakket med en av dem på MEX-CUN og de flyr IST-MEX med to dager, så MEX-CUN med en dag og så hjem. Kommenterte at lange flygninger hvor hun svarte at også svært tøffe flygninger. Å gå på jobb 06.25 etter å ha vært forsinket fra 02.15 og så skulle jobbe i 14 timer er ikke helt enkelt.

Av andre observasjoner så stengte loungen i IST mer eller mindre ned alle tilbud på natten, TK har raskere internett i luften enn i loungen på IST (husker det også fra forrige gang), ikke et ord fra noen om hvorfor de var 4,5 timer forsinket, cockpit er veldig lite pratsomme, maten er bra, men vegetarbasert så klar for barbecue middag her. Under begge landingene var det ingen som sjekket bruk av belte eller løse gjenstander (jeg husket selv skulderstroppen rett før landing begge gangene og hadde litt vann og ymse løst på hyllen) og gardin til galley var ikke festet og delvis trukket for. TK falmet litt fra OSL-IST (som er en av topp tre short haul jeg har opplevd) til IST-MEX-CUN (som hadde sine øyeblikk og crew særlig på MEX-CUN, men var milevis unna SQ og ANA).

Last edited: 09. sept 2023
    Calling, Wiolenze, Earl and 14 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Bangkok en siste gang.
    I dag er hjemreisedagen!
    Blir artig å teste Austrian sin PE.

Ha en fin lørdag :)

Calling, Earl, drsyk and 10 others like this.
  4. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld/morn fra LX015 jfk-zrh. 4 bonus biz bestilt i november 2022 avrunder en fin uke i USA. En nydusjet gjeng (takk til Senator-loungen) venter på sovefly hjem.

Calling, EndreD, Wiolenze and 12 others like this.
  5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    Goood morgen fra Bangkok #2.
    Her er en godt plantet i sofa’en hvor dagens første kaffe nyytes. Ute er temperaturen nydelig, rundt 28°C så vurderte å sitte på terrassen.
    Her skal en snart ut for å traske på meg en anselig mengde med steg.
    Ha en nydelig lørdag :)

image.jpg

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra sk984 og 1H

første gang på sasa350. Helt full kabin både her foran og lengre bak.

happy flight

Calling, EndreD, Wiolenze and 7 others like this.
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL!

Rett fra jobb galla til Bangkok her. Første stopp London før det blir First Class med Thai!
    Lager reisebrev litt senere:cool:

Calling, EndreD, Earl and 12 others like this.
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Liza liker dette
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo vest.

T 19 Boston og Marthas Vineyard

I dag er det markedsdag i Bogstadveien, da blir det en tur fra toppen til slottsparken, mulig med flere poser i hendene etterhvert.

Ha en strålende lørdag alle IF-ere:)

Calling, EndreD, Earl and 7 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra bartebyen.
    Siden vi er i Trøndelag, ble det ramen til middag i går. Omtrent det samme som sodd, er det ikke? :rolleyes:

Solen skinner, og det passer fint, for vi skal ut og traske litt gatelangs. Turister i en by vi begge har bodd i for mange år siden.

Ha en fin lørdag!

Calling, EndreD, Wiolenze and 7 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå solskinet i Sunnfjord. På tide med frukost. Seinare skal eg og ungane bake bollar og herje på ute.

Det hjalp ikkje på kløa i bookingfingeren å tinge seg tur til Afrika. No kjenner eg suget etter å komme meg på tur seinare. Ein langweekend over fjorden i løpet av våren hadde gjort seg. Det er med andre ord berre å handle i veg med bananer, epler og anna grøntfor.

Calling, EndreD, Earl and 8 others like this.
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra et grått Larvik ..
    Kona er på 16-dagers rundreise i Peru :)confused:) med to kusiner så her sitter jeg hjemme og drømmer om å kunne være med. Men, det er kun 11 dager til Japan så det får gå. Unner henne den turen :)

Gratulerer til @trygveat !

Ha en flott lørdag!

image.jpg

Calling, EndreD, Wiolenze and 9 others like this.
  13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo!

Her er den mest omgripende reiseplanen for dagen en tur i parken før litt handling. T-23 til NYC, gleder meg til ordentlig tur:)

Calling, EndreD, kjeeli and 6 others like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra London. Ble en tur innom Cathay for litt middag, så hjemover … Reisefølge: @Points4Fun og @drsyk

IMG_8046.jpeg

IMG_8047.jpeg

IMG_8049.jpeg

Calling, EndreD, Sonictravel and 12 others like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Calling, EndreD, Sonictravel and 13 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ahhhhhh doktor’n lever! Måtte F:mad::mad:N meg ha med hjemmekontoret og jobbe! Hysj ikke si til noen at jeg var dritta full mens bedrev livreddende arbeide :p

Hvor er det blitt av det godeste flaggstang bilde til legende 1D, the one and only @Eddie47

Ellers lever bobler og reisebasillen i underbevisstheten :rolleyes:

18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God sein ettermiddag fra Santa Monica, vært en fint dag med shopping, mat og drikke

IMG_3206.jpeg IMG_3207.jpeg

Calling, EndreD, Sonictravel and 5 others like this.

Del denne siden