God kveld fra CUN.
Hadde rasjonalisert at transfer 23.55-02.15 på IST var en god ide for å snu døgnet mot Mexico. Når flyet fra IST ble forsinket til nærmere 07.00, føltes det ikke som en like god ide. Å boarde etter å ha vært våken i 25 timer unntatt en times blund OSL-IST, og så skulle spise en flere retters middag, resulterte i at jeg våknet hver gang det kom en ny tallerken eller den forrige ble hentet. Har prøvd det før et par ganger og soving mellom retter er forsåvidt undervurdert, men blir litt merkelig. 19 timer på samme fly gikk ganske fort når jeg sov stort sett det meste.
Avgang midt på natten gjorde at crewet heller ikke var helt i slaget. Snakket med en av dem på MEX-CUN og de flyr IST-MEX med to dager, så MEX-CUN med en dag og så hjem. Kommenterte at lange flygninger hvor hun svarte at også svært tøffe flygninger. Å gå på jobb 06.25 etter å ha vært forsinket fra 02.15 og så skulle jobbe i 14 timer er ikke helt enkelt.
Av andre observasjoner så stengte loungen i IST mer eller mindre ned alle tilbud på natten, TK har raskere internett i luften enn i loungen på IST (husker det også fra forrige gang), ikke et ord fra noen om hvorfor de var 4,5 timer forsinket, cockpit er veldig lite pratsomme, maten er bra, men vegetarbasert så klar for barbecue middag her. Under begge landingene var det ingen som sjekket bruk av belte eller løse gjenstander (jeg husket selv skulderstroppen rett før landing begge gangene og hadde litt vann og ymse løst på hyllen) og gardin til galley var ikke festet og delvis trukket for. TK falmet litt fra OSL-IST (som er en av topp tre short haul jeg har opplevd) til IST-MEX-CUN (som hadde sine øyeblikk og crew særlig på MEX-CUN, men var milevis unna SQ og ANA).
Last edited: 09. sept 2023