HIFI i Loungen

Tråd i 'Off-topic' startet av travelislife, 09. juli 2022.

1. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Når vi er ute og reiser liker vi å ha det behagelig (lounger og business class eller høyere). Hva gjør vi for å pynte opp loungen hjemme? :) Jeg har en hang for HIFI / LoFi anlegg og synes musikk er (som alle andre) veldig viktig og gøy. Liker også å eksperimentere med ulik elektronikk og høyttalere. Har landet på at Dali Mentor 6 er noe i virkelig klasse for seg selv, selv om jeg også har hatt Dali Rubicon både 2 og 5. Nå har jeg Dali Mentor 6 i lytterom / liten stue og nyter musikken med strøm fra en NAD 390DD semidigital forsterker.

Noen andre som liker HIFI her? Noen som har tips til alternativer til Dali høyttalere? Fordi jeg må få litt skikkelig lyd i stua / allrommet også der jeg faktisk oppholder meg litt større del av tiden. Mentor 6 / Opticon 6 / Opticon 8 har vært vurdert (Rubicon 8 duger også meget bra, men har foreløpig vært skrinlag grunnet prisen jeg synes er for høy i denne omgang). Drømmer om Dali Epicon 8 og Hegel 590 for å få den ultimate konsertopplevelsen, men det koster 260.000 kr ny pris.... :) Kunne sikkert klart å fått det ned mot halvpris med mye tråling av bruktmarkedet... og det er ikke umulig at man kommer dit :)

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger ikke svi av 290k for god lyd.

Min Sansui AU-7900 (30++ år gammel) sammen med et par KEF 104-2 (fra samme tid) gir meg mer enn nok gleder :)

travelislife liker dette
  3. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Kult! Takk for innspill!

Del denne siden