Hei, Noen som har prøvd slik 90 days trial diamond hos Hilton, som jeg ser de selger på eBay? Jeg leste et reisebrev nettopp husker ikke hvem, kanskje @ina ? Og prøvd å booke hotell og fått oppgradering? Jeg leser at det skilles mellom ekte og falske Diamond kunder. Vil slik 90 days trial være "falsk"? Jeg tenker på hvis jeg bestiller rom hos en av Hilton hotellene i New York som gir "space available room upgrade" til Diamond kunder, om jeg da kan sende mail i ettertid og få bedre rom? Noen som har prøvd? Tanker? Takk for svar
Det skal visstnok være vanskelig med oppgradering i USA ettersom mange kredittkort kommer med Hiltonstatus jfr Lucky. Sjøl fikk jeg fin oppgradering i Macao med «kjøpestatus».
Status challengen funker fint den, og det skal være "ekte" diamant for alle praktiske formål. Men ikke forvent gull og grønne skoger med oppgradering til suite og alt mulig. Du får gjerne litt høyere etasje, litt bedre utsikt og den slags, men mer eller mindre samme rom som du har bestilt.
Nå er enkeltopplevelser ikke statistisk representativt utvalg men for meg så syntes jeg å merke forskjell på oppgraderinger helt i starten og året etter. Første året mitt hadde jeg Gold på challenge men fikk lite ekstra oppgradering i de større byene i USA, året etter var jeg også gull i ca 9 mnd og da syntes jeg at jeg fikk mer. Deretter som Diamond på stays så får jeg nå hele tiden oppgraderinger. Av nysgjerrighet spurte jeg i flere resepsjoner om hvordan de lokalt fordelte oppgraderingene og i flere tilfeller sa de at de sjekket historikken og tok ikke bare statusen alene når de skulle prioritere. Summa summarum vil jeg si at min opplevelse er at man bør ikke forvente så mye når man har challenge status med lite historikk. I alle fall på populære hoteller.
Hilton Diamond er blitt blant de enkleste toppstatuskortene å få tak i. Resultatet er et forringet produkt. Man må rett og slett være mer frempå om man ønsker godsakene: - Sjekk inn i lounge eller hos on-duty manager (de har beslutningsmyndighet - trainees er oppskrift på "katastrofe") - Ha oversikt over potensielle oppgraderingsrom før innsjekk ("I see you still have some suites available for tonight, any chance of a Diamond upgrade to one of those...?" - I verste fall får man nei. Da kan du ev. tilby deg å betale for en oppgradering, om de kan komme deg litt i møte med en "diamond discount" - Booke romtyper som gir større fleksibilitet mht. oppgraderinger (ikke vær bastant på to senger, f. eks. De fleste fete suiter har kun king - be heller om rollaway bed i tillegg) - Sende epost til hotellet i forkant kan funke, men vær obs på at du langt i fra er den eneste som tenker i de baner. Spør ev. om pristilbud for oppgradering (villighet til å betale litt ekstra + diamantstatus skiller deg fort ut i mengden og kan noen ganger gi noen rimelig spinnville rom) - Klag dersom man er tildelt et rom man ikke er happy med (rett ved heis når man ber om langt unna, støy fra byggearbeid / oppussing, dårlig renhold etc.) - da er de ofte veldig kjapp med å oppgradere deg (forutsatt at klagen er reell) - Ikke kast bort "magien" på 1-nattsopphold på et flyplasshotell. Bruk tungskytset når det er flere netter på bedre hoteller, gjerne med familie med unger osv.
Tusen takk for svært gode svar! og masse gode tips, herre! Jeg forstår. Det er ikke alltid mulig å få oppgradering og slikt. Jeg tenker på et hilton hotell å booke på forhånd med avbestilling og så sende mail og spørre om oppgradering. 4 netter. Dette er er i Europa, Praha. New York falt bort. Men hotellene der er ikke helt i nyeste standard, litt gammelt. Så vet ikke helt om verdt det. Eller de har to hoteller der ene ser nytt ut og det andre gammelt. Jeg har noen netter på Hilton fra London, så helt uten historikk er jeg ikke. Jeg må da smelte de to kontoene sammen hvis jeg kjøper status. "Sjekk inn i lounge" hva betyr det? Er det to steder du kan sjekke inn hos Hilton? Veldig fine svar som svarte på i alt jeg tenkte og lurte på. Hjertelig takk
Etter min mening er den aller største fordelen med Hilton Diamant at den innebærer to verdifulle goder du uansett skal få: Gratis frokost og gratis tilgang til Executive Lounge. Prisforskjellen på å bestille oppholdet med frokost er ofte mange hundrelapper per natt i forhold til uten. Og loungetilgang kan jo være kjekt på eftan for litt forfriskninger, selv om kvaliteten på longene kan variere. Uansett bedre enn ingenting. Vær obs på at disse fordelene ikke gjelder alle delene av Hilton-imperiet, så sjekk T&C for Diamant nøye i forhold til hotellet du planlegger å bestille - da unngår du å bli skuffet
Har vært aktiv bruker av Hilton toppstatus over en god del år. Min erfaring er at følgende er viktigst for fine oppgraderinger (best nytte av Diamond status). * Det er alfa og omega og kunne ha en kontakt person på hoteller i Hilton systemet som du bor ofte på (manager nivå). Lojalitet er gull verd. Send alltid en hyggelig e-mail både før og etter opphold. Denne e-mailen kan du igjen evnt. videresende ved nytt opphold. Mye bedre enn å krysse av x antall felter på utallige spørreskjemaer. * Er du så heldig og får en flott oppgradering til en suite for flere dager - bør du også vise at du bruker litt penger på hotellet. Hotell middag er kanskje ikke det mest spennende sted for en aften. Bor du en uke på et Hilton hotell og ikke har hatt en eneste romservice eller lunsj / middag så gir dette er svært dårlig signal. Hvorfor skal de ønske å premiere deg for fremtidige opphold. Kundehistorikk brukes stadig mer aktivt for å segmentere Diamond kunder. Dette har jeg fått bekreftet flere ganger både på Hilton og Accor systemet. Sørg for at du alltid setter alt forbruk på rommet (ikke betal kontant eller med kort der og da). Husk at forbruk satt på rommet gir større bonusopptjening for oppholdet og det kommer med i hotellets kundelogg. * Ikke klag på småting. Legg heller litt tips på sengen hver dag enn ved avslutningen av oppholdet. Flere får da gleden av tips og du vil fort oppdage at din service blir prioritert. Du vil kunne lettere få en enda bedre oppgradering fra dag 2 dersom dette ikke har vært mulig ved innsjekking. * Kle deg litt standsmessig når du nytter clublounge. Kommer du inn i en lounge med slippers så får du service deretter. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett folk ser ut som en "dass" foran Club lounge skranken og får nei til oppgradering. Velger du å gå for kjøpe Diamond kort til 20 dollar så bør du tenke gjennom om du faktisk har tenkt å bli en aktiv bruker av Hilton systemet. Ser det skrives på ulike forum at det bare er å opprette en ny konto. Dette tror jeg fort blir oppdaget av Hilton. Alternativt er det nok mye bedre å kjøpe rimeligste hotell ved å gå på trivago og finn.no.
Merk at eBay-status antagelig innebærer at selger forfalsker et par screenshots og sender inn søknad om status match på dine vegne: https://loyaltylobby.com/2016/07/04...status-off-of-ebay-and-now-account-is-locked/ https://onemileatatime.com/selling-hotel-status/ Om man har status andre steder er det rett frem å søke selv på https://statusmatch.hiltonhonors.com/