Hjelp! Asia i romjula

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Scanflyer, 18. okt 2013.

  1. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Forsøker meg på litt hjelp her.

    Jeg har et stort ønske om å få til en 10-14 dagers ferie varme omgivelser i romjulen. Asia har jeg aldri vært i og det bør være perfekt på denne årstiden. Etter min første tur i C interkontinentalt i sommer ser jeg ikke for meg å reise noe annet på så lange flyreiser.

    Jeg ser for meg avreise en gang mellom 25.12-30.12 og et opphold på 10-14 dager.

    Jeg har søkt en del selv og har funnet følgende (med utgangspunkt i BKK):

    - OSL-BKK med TG direkte 15 K i C (kampanje)
    - OSL-IST-BKK med TK til 11-12 K i C
    - Sør Europa-mellomlanding-BKK med Qatar, Royal Jordanian, Ethitad osv til 12-15 K i C. (Finner disse prisene på bla MAD, FCO)

    Er det noen som tror det er mulig å finne noe bedre?
    Har fulgt med på US miles greia og har en konto, men har aldri slått til på kjøp av miles. Er det et godt alternativ?

    Forsvarlig er jeg EBG så vil helst holde meg i *A, men det er ikke et absolutt krav.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    US Airwaystilbudet vil minimum koste deg rundt 1000 dollar, det var kosten i kampanjen som akkurat er avsluttet. Det var en kampanje der du måtte dele med noen. Flat out kjøp kampanjen havner på rundt 1800 dollar. Biz koster 90K t/r + skatter og avgifter, F koster 100K. Og det må selvsagt være tilgjengelig

    Jeg fant ingenting som var billigere enn Turskish ut av Oslo fra hele nord Europa. 12 lapper t/r er en bra pris i min bok og du opptjener jo i tillegg en haug med poeng på turen
     
    Scanflyer liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det er 110K med US i F til sørasia. Regner med du tenker på det og ikke Nord asia (inkludert Mongolia:D). Anyway så må du være flex på rute/datoer for å finne ledig, men det burde la seg gjøre med kun 1 pax. I såfall vil en F award være det som gjør deg og lommeboka lykkeligst!
     
    Scanflyer liker dette
  4. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    En tanke angående Turkish: TK er en av de som driver med setelotteri ut fra OSL. Når du flyr østover via Istanbul utgjør posisjonerings flighten fra OSL en vesentlig del av turen (Nesten 4 timer). Her kan du ende opp med enten ny konfigurasjon som 2-2 og bra seter, eller gammel konfig som er 3-3 med vanlig økonomisete men blokkert i midten. Siste nevnte er ganske stusselig om utgangspunktet for å fly C er ønsket om økt komfort. Med Thai er du hvertfall sikret "smooth" C hele veien fra OSL.
     
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  6. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Salgs hos qatar 15k for Biz til BKK
     
    Scanflyer liker dette
  7. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Oi! Billigste kombinasjon fikk jeg faktisk helt nede i 12.700! Det er vel valutta for pengene? Får opp bookingklasse I.
    I forhold til opptjening. Ser at ANA og US er eneste *A partnere. Vil det si at man kan tjene opp *A poeng i en av de programmene?
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Qatar joiner oneworld om en uke, ser ikke bort fra at de gamle avtalene blir avsluttet da.
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bookingklasse I er pt. ikke listet hos BA, la oss håpe det er en feil.

    EDIT: Fikk svar på FT - bookinglasse Z har blitt I og BA er sikekrt ikke ajour, så businessopptjening, ja. Regner med 140TP OSL-DOH og 140TP om man skal videre østover, så 560TPer på en t/r Asia er ikke galt.
     
    Last edited: 21. okt 2013
    Islending liker dette

Del denne siden