Hjelp! Hvilket kredittkort burde jeg velge?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Kenneth82, 14. april 2019.

  1. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hei godt folk!

    Jeg reiser ikke ofte på ferie til utlandet siden jeg ofte trives på ferie i Norge, men etter å ha sett et vist antall YouTube videoer om kredittkort og opptjening av bonuspoeng, har jeg innsett at dette appellerer veldig og reiselysten blir vekket.

    Jeg er en totalt nybegynner på dette, så synes det er greit og få litt råd fra erfarne bonusjegere før jeg stuper inn i det.

    Jeg har de siste dagene sett litt på forskjellige kredittkort for opptjening av bonuspoeng, men jeg er veldig usikker på hva jeg burde velge. Foreløpig så er det ikke mye reising på meg og det kommer vel til å bli en stund til før det skjer.

    Jeg har egentlig sett meg ut AmEx Gold når det blir tilgjengelig som det kortet som vil passe meg best, men jeg nøler litt med tanken på at det ikke er alle steder som tar AmEx.

    SAS Mastercard premium er jo også et alternativ, men som jeg har skjønt det så har ekstrapoengene man tjener en holdbarhet på 5 år, noe som jeg synes er litt dumt, jeg liker bare ikke tanken på at man kan miste dem.

    Man har jo litt bedre opptjening med AmEx, men det hjelper jo lite hvis man knapt kan bruke kortet noen sted. Jeg har ikke det største kortforbruket per måned, så jeg vil jo ha maksimalt opptjening når jeg først går inn for dette.
    Hvordan er med dere som bruker AmEx? Opplever dere at det er mange steder som ikke tar det?
     
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Amex + SAS Mastercard er nok veien og gå.
    Disse to sammen får du brukt de fleste steder, Amex på ferie og store innkjøp. Mastercard til alt annet.
    Hvis du er mye i utlandet tar de amex de aller fleste steder, hvertfall på hoteller.