Hjelp! Hvordan får jeg mest ut av F opplevelsen på bakken. FRA/JFK/ICN/NRT/ORD

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 21. febr 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    -Første F er ut fra FRA med LH. Da er vel loungen på pire-B som er tingen. (Har 5-6 timer på meg)
    -Neste er med Asiana på JFK.(4 timer)
    -Kommer inn til ICN i F og flyr videre i C med Asiana til HND. Regner da med at jeg får tilgang til Asiana F loungen. (Har ca 4 timer her.)

På returen
    -Første NRT i ANA F.
    -Andre ORD i LH F.(2-3timer)
    -Returnere også til FRA på slutten og da er det vel pire-A har tilgang til rekker sirka 90min om jeg er heldig.

Som overskiften antyder så ønsker jeg å nyte maks av F fordelene. Blir ikke Porsche på FRA, da familiens overhode satt ned foten. Har lest meg litt opp, men om noen har noen gode tips så blir jeg veldig glad.

Sobril liker dette
  2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,423
    Bonuspoeng:
    183
    Du MÅ vel i first class terminalen når du er i Frankfurt?!Ikke vært der selv dessverre (streik i LH gjorde at det ble LX i stedet :()
    I Chiacgo har Swiss F-lounge, men litt usikker på om den er i samme terminal som det LH bruker.
    Resten vet jeg ikke

Fredrik81 liker dette
  3. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde gått i Terminalen om jeg bare hadde 90 min også, for å bli kjørt til Flyet.

Fredrik81 liker dette
  4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ut fra ORD så er det United som er på terminal 1, men ser ut som F loungen er stengt. Regner med man står for transporten selv om man skal komme seg fra terminal 5 til 1. Da må man vel gjennom security osv :(
    JFK har både SWIS HON og LH Senator. Regner med det blir LH Senator siden HON er på terminal 4.
    Fra ICN så er jeg usikker på om jeg kommer inn i F loungen. Mulig jeg tar meg turen innom Silverkris om jeg kun får tilgang til C loungen.

5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har 2timer og 15min fra jeg lander til flyet mitt tar av, så regner med at det blir maks 90min i lounge. Hadde vært nice å bli kjørt frem :)

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig sjef og bli kjørt. Sjåføren tok med glede et(endte med 10) bilde av oss under vingen med Porche på siden. Litt stas om det er lov å si :D DSC_0060.JPG

bolli, Baldrick, Skoesp and 11 others like this.
  7. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss loungen på JFK er i hvert fald ikke noe å bruke mye tid på.

ingie and Fredrik81 like this.
  8. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde United noe First Lounge?

9. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Man blir vel også kjørt ut om man er i FCL i B pir og fly går fra A eller C pir. Velger man FCT er man selvsagt 100% sikker på å få bil ut.

Noen som vet om man får bil inn til terminal ved LH ankomst fra OSL og remote parkering hvis F flighten videre med LH er neste dag? (Fortsatt innen 24t)

10. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg vet er det kun swiss lounge i terminalen der Asiana flyr ut fra

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan funker det i forhold til passkontroll? Altså: Ankomme inn i transit fra non-schengen, gå i FCL B-pir når neste flight er FRA-OSL, og sannsynligvis fra A?

12. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    For ordens skyld: Jeg ble kjørt til flyet selv om jeg bare var i FC loungen på FRA. :)

samirunway liker dette
  13. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har kun brukt FCT\FCL i pir B når jeg flyr ut av Schengen. Og brukt FCT når jeg flyr videre inn i Schengen. Det er vel FCL på pir A som er for Schengen, men tror de kjører derfra også om avstanden er stor nok til gate..

14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett, bare jeg som blandet litt. SWIS HON er på terminal 4 hvor Asiana går fra.

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig ikke. Derfor jeg spør her. Har noen timer på oss, så tipper vi er innom for en dukkert og to ender. Eller så skal være ganske lik servering på alle plassene,men muligens mer folk på FCT.

Last edited: 22. febr 2017
    Sobril liker dette
  16. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du må igjennom immigration på ORD, også tar du tog til terminal 1.
    Som passasjer i F (eller C) ut fra ORD har du tilgang til United sin Polaris lounge.

http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/02/19/united-polaris-lounge-review/

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Får du tilgang til Lufthansa F lounge på JFK er vel den saken biff :)

18. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så meget bra ut den, men tror jeg prioriterer noen timer i Chicago, men skal helt klart ha denne i bakhode om vi får veldig god tid på flyplassen.

19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som jeg kun får tilgang til LH Senator loungen i utgangspunktet, så tror ikke jeg roter meg ut der. SWIS HON på JFK skal være dårlig på mat servering men flyet tar av 13:00, så kan være like så greit å holde seg litt sulten når jeg setter meg på flyet :) Ser ut som F delen hos LH ikke er store greiene på JFK. Litt predining og en sofakrok.

Last edited: 22. febr 2017
  20. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,423
    Bonuspoeng:
    183
    LH F på JFK er vel blant de beste F-loungene til LH som ikke er i Fra/MUC. Tror jeg ville dratt dit hvis du har anledning

Del denne siden