Hjelp mangler en koffert

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av jtmath, 03. nov 2019.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Når vi ankom Hanoi idag med Sq176 så manglet min koffert, min kone fikk sin, vi startet utreise fra OSL på fredag med overnatting i København og videre på lørdag. Vi bor nå på Hilton Hanoi. Jeg har vært i kontakt med lost and found på flyplassen, fikk kvittering med pir nr på. Jeg har handlet det mest nødvendige, har topp reiseforsikring fra Lo. Er det noe annet jeg kan gjøre krav fra Singapore Airlines? Noe annet? Hadde jo medisiner og briller og snorkel utstyr +++++ kom med tips takk. Må jeg ringe mitt forsikring selskap med en gang? Tror dere den vil dukke opp?
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, mest sannsynlig vil den dukke opp. Gi den 1-2 dager.
     
    jtmath liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Den vil nok dukke opp, og meld skade med ein gong.

    Hanoi Hilton, trur ikkje eg hadde budd der...( men eg er litt oppteken av krigshistorie:)
     
    jtmath, EndreD, SayWhat and 2 others like this.
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja håper det, hva skjer når vi flytter oss over til Chiang Mai i Thailand til tirsdagen da? Og jeg hadde både mine og min kone sine progressive solbriller i baggasje som ikke har kommet, for jeg erstatning for disse?
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Viktige gjenstander du er avhengig av og eiendeler av høy verdi skal ikke oppbevares i innsjekket baggasje. Om kofferten aldri dukker opp, så melder du den savnet/borte. Vent 2 dager først.
     
    Sikiduck and SayWhat like this.
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ikkje uvanleg at det går meir enn to dagar. I 2017 gjekk det fire døgn etter ankomst før eg fekk kofferten min i Singapore, den vart levert på hotellet siste kvelden.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk meir enn 2 dager før jeg fikk min i Brasil en gang, men jeg fikk hvert fall info om at den er på vei før det hadde gått 2 dager.
     
  8. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    425
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan ta flere dager før man får koffert ettersendt. Jeg opplevde at jeg kunne logge meg inn på en nettside og bruke PIR-nr til å se status. Forøvrig anbefales det ikke å ha medisiner i innsjekket bagasje, eller andre dyre gjenstander.
    Statistisk sett kommer neste alle kofferter til rette, så vær tålmodig, ikke alltid lett når man mangler innsjekket bagasje.
     
  9. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Med reiseforsikringen jeg har gjennom jobb (AIG) har jeg i allefall handlet klær/sko/kosmetikk og "standardbriller (Noe de kunne fikse ila. Dagen på brillesjappa)" ved forsinket bagasje på utreise. Mener grensen deres var NOK6000. De har i allefall aldri stilt spørsmål.
    Personlig ville jeg ment snorkelutstyr og (ikke nødvendigvis progressive) solbriller nødvendige, og handlet det
     
  10. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe jeg kan kreve fra flyselskapet SQ? De må vel utbetale noe erstatning de og? Betalte ct reisen med Amex premium kortet er det noe jeg kan hente her? Eller skal jeg ta med mitt reiseforsikring selskap eller begge. Har fortsatt ikke sett noe eller hørt noe ennå
     
  11. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg ville gått på reiseforsikringen først etter min erfaring. Har benyttet både AIG og Gjensidige, og det har gått ganske fint. Leverte skadesak i appen, og fikk pengene på konto dagen etterpå. Pass på at du forholder deg til grensen på reiseforsikringen din.

    Lufthansa har blant annet en grense hvor de kun betaler 50% av "yttertøy, sko og andre ting som har lang-tidsbruk". Dette slipper du med å sende inn på reiseforsikringen. I tillegg er gjerne behandlingstiden hos flyselskapene horribelt.

    Hva som er nødvendig er helt avhengig av setting. Er du på forretningsreise og har sjekket inn dressen, vil man fort kunne argumentere for at innkjøp av en dress er nødvendig. Samme gjelder solbriller og snorkelutstyr dersom man er i et land hvor det er nødvendig eller er formålet med turen. Det samme gjelder f.eks. sminke for kvinner, som fort kan bli noen tusen.

    Kan jo gå litt tid før du får bagasjen, i hvert fall hvis dere reiser videre. Ville egentlig bare kjøpt inn det jeg trengte for å gjøre turen behagelig, og nok til at jeg ikke trengte å gå på klesbutikker hver dag.
     
    jtmath liker dette

Del denne siden