Hjelp med booking av *S OSL - Texas

Tråd i 'Bonushjelp' startet av BendikHa, 06. juni 2018.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

I starten av August flytter jeg til Texas, nærmere bestemt San Antonio. Jeg ringte SAS for å bestille en bonusbillett fra Oslo til San Antonio, men SAS kunne informere meg om at det ikke var ledige bonusbilletter fra Oslo til noen som helst flyplass i Texas uavhengig av klasse i hele August. Kan dette stemme?

Etterspurte også alternative og kreative ruter, men han på telefonen kunne ikke finne noen. Forslag?

EDIT: Ønsker å flytte ned i starten av August, må være nede før den 6.

Last edited: 06. juni 2018
    Bjoern In America liker dette
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Kan godt stemme det. Iallefall med sas. Fant i farta united biz fra Frankfurt til IHA 20 august. Ser ut som om det finnes noe 28,29 og i biz og noen flere datoer i eco.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,976
    Bonuspoeng:
    293
    Det finnes et par alternativer med to stop i økonomi. For eksempel denne.

Screen Shot 2018-06-06 at 15.15.30.png

4. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    @Xflipper @Upsaker Her burde jeg vært tydeligere. Jeg er nødt til å være nede før 6. August, men det var han på telefonen som sa det ikke var ledig i hele August.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    har du sjekket på united.com?

6. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Yes. Ser ikke ut til at det er noe ledig der.

7. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian til New York og JetBlue (eller hva enn) videre.

Ingen poeng å betale skatter for eco award.

RoadKing liker dette
  8. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

Gratulerer med flytting til USA's beste stat og en av mine favoritt byer.

Kanskje på tide å vurdere andre selskaper og allianser når du bor i The Great State of Texas?

9. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan selvfølgelig velge denne reiseruten, men hensikten var å kunne svi av de nærmere 250K EuroBonus-poengene jeg hadde på en fin reise nedover.

Takk, takk! Jeg tror det blir spennende. Texas har jeg besøkt før, men San Antonio har jeg aldri besøkt. Hensikten var kunne utnytte de oppsparte SAS-poengene mine på vei ned, og så finne andre selskaper å reise med der nede. Er dessverre ikke kjent med hva som er verdt å fly med i statene og samle poeng hos, har du mer erfaring der?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,976
    Bonuspoeng:
    293
    ExpertFlyer sier masse ledig før 6. august, både i Y og C. Men Tallinn fortalte meg senest i dag at United ga de veldig få seter, og dette var jo selvsagt med de..

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Kjapt søk på United.com viser ledig med Lufthansa (I) OSL-FRA-IAD 1. august. Derfra ser det ut til å være mulig å komme seg videre til SAT med United Saver Economy (X) om man tar en overnatting på IAH. Ikke en optimal reiserute, men kan være greit utgangspunkt i tilfelle det dukker opp bedre alternativer IAD-SAT.

2018-06-06-225251_647x265_scrot.png 2018-06-06-225148_620x352_scrot.png

Edit: Ser også ut til å være ledig med Lufthansa (I) OSL-FRA-ORD denne dagen. I tillegg viser både United.com og ExpertFlyer ledige seter (X) på direktefly ORD-SAT.

Last edited: 06. juni 2018
  12. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for godt tips! Det er selvfølgelig et alternativ å fly til ORD og så innenriks videre. Hvordan kan forøvrig SAS Kundeservice si at det ikke er ledige bonusbilletter når jeg får opp at det er ledige mellom OSL - SAT den 01/08?

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaring fra tidligere bookinger tilsier at det ikke alltid er helt rett frem for kundekonsulentene til SAS å finne tilgjengelige *A routinger i systemet deres.

Gitt at disse setene faktisk er tilgjengeliggjort for SAS/Eurobonus pleier det å fungere å oppgi segment for segment fremfor å be om at hele reisen søkes opp.

Del denne siden