Hjelp med nyttårsfeiringen i sydney (syd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av vwFagtekniker, 25. mai 2018.

  1. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen, må si jeg er kraftig imponert over hvor bra dere utnytter systemene i flybransjen.
    Nå håper jeg det finnes noen av dere som har tid til å hjelpe meg med å realisere nyttårsdrømmen.

    Jeg ønsker å tilbringe Nyttårsaften i Sydney, og senere dra til Canberra på Summernats 3.-6.jan. (tenkte ta tog på denne strekningen)

    Nå er jeg helt fersk på reising i det hele, da jeg sjeldent forlater hjemlandet, og synes det er vanskelig å oppdrive god informasjon om bookingklasser og lignende på bilettene.

    Noen krav:
    - Mest mulig nivåbyggende EBB for pengene.
    - Billettpris under 15.000kr
    - Stopover og lange mellomlandinger gjør ingenting, bare spennende å ha tid å sjekke ut litt.
    - Må lande i sydney 2-3timer før midnatt 31.desember 2018. Hjemreise ca7-9.januar.
    - Flyr fra Evenes (EVE) men kan kjøre til Tromsø, Bodø, Kiruna o.l om det gjør billetten betydelig rimeligere.

    Da satser jeg på at dere ser mitt jomfruinnlegg velkomment. :)
    Mvh Bjørnar.
     
    Ursa, Edvard and watchaddicted like this.
  2. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Nyttårsfeiringen i Sydney begynner i 6-tiden (to fyrverkeri - en i 9-tiden og en ved midnatt), så å lande i SYD 2-3 timer før midnatt betyr bare at du ikke får med deg noe som helst. :)
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen skal du være!

    Bruk Google flights til å sjekke reiserute og priser. Der kan du velge å kun se på *A. Du kan også legge inn prisvarsel.

    Tenker desember/jul/nyttår selv i Australia og venter på at Singapore skal komme med en kampanje. I fjor kom det en på denne tiden og da vil du se premium economy ned i ditt prissjikt. Om du er villig til å spise nudler noen uker fremover kan du være heldig å finne billetter i biz ned mot 20 k. Det gir deg 30-45 k EB poeng.

    Lykke til! Sydney er god stemning i min bok så det må jo bli bra på nyttårsaften:)
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tøffe datoer å ordne 100% miles til en hyggelig pris på Star Alliance.

    Juletiden er en periode det ikke vil komme noen kampanje for (blackout dates). En god deal på SQ Business rundt disse datoene er meget uvanlig og de beste prisene for alle flyselskap vises trolig allerede.

    EVE–OSL/ARN/LHR er ca. 2500 NOK retur med SAS/Lufthansa på de datoene, så jeg ville sett på bookinger ut ifra Oslo, London eller Stockholm til Sydney for sub 12 500 NOK retur.

    De laveste prisene vil i beste fall gi 50% opptjening, ca. 12 000 poeng til SAS EuroBonus.

    Skyscanner link LHR 29DEC – SYD 08JAN

    (Klikk på Billigst og Star Alliance på venstre meny. Under sorter og filter på mobil).

    Om du ser noe du liker, så ville jeg bare hoppet på og bestilt.
     
    Last edited: 26. mai 2018
  5. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker SAS til Hong Kong eller Tokyo i Premium Economy (PLUS) og så videre med billigbillett derfra?
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    via united.com finner jeg gjennomgående billett EVE-SYD retur:

    Sat, 29 Dec, 2018
    EVE - SYD 9:25 - 7:10 +2

    Tue, 08 Jan, 2019
    SYD - EVE 12:15 - 17:30 +1
    Fare
    12 233,00 NOK

    Muligheter for SAS, Lufthansa, Thai, Swiss og Singapore på én billett.


    Tips til alle; på United sin søkemotor kan du under "Fare preferences" velge bookingklasser du vil se inkludert.

    https://www.united.com/ual/en/no/flight-search/book-a-flight

    Om du tvinger fram Y, B, M, E, U, H på søket (100% UA til EuroBonus), vil det være en kolonne som heter "Requested fare class" i resultatet som viser options.

    Mulig med Sydney retur for 15 700 NOK og 23 100 poeng til EuroBonus, 100% miles hele veien EVE-OSL-FRA-BKK-SYD/SYD-SIN-FRA-OSL-EVE.

    Ingen av flyvningene er codeshare i dette eksempelet (de er bare solgt av United), så du får den fare basis code som står på bookingen.

    Folk får vurdere hvor mye de vil betale for miles/poeng/upgrade eller specific carrier.
     
    Last edited: 26. mai 2018
    Are, Ursa, DanH and 5 others like this.
  7. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Dette er premium eksempel på hva jeg ikke tenker over i kampens hete :)

    Bruker Google flights flittig, og det er et knallfint verktøy, det eneste jeg sliter litt med er å finne Klassene på billettene så man ikke tar turen og sitter igjen med nada, foreksempel en billett jeg fant med SingaporeAirlines i Biz, den gav ingenting. Samme med en annen billett hvor det var Austrian mellom HKG og SYD, null opptjening på den flytypen visstnok.

    Takk:) Dette er veldig nyttig informasjon å komme med, da er det ingen grunn til å sitte på gjerdet. 10.400kr fra LHR var ikke ille, mange gode muligheter for å skaffe seg billig London billett herfra.
     
  8. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har sett på denne muligheten også, og den er ikke dum! da er det også lettere å dele opp betalingen, tenker at på denne ruten vil det være viktigst å spikre biletten fra asia-australia først? ettersom SAS billettene virker relativt jevnt prissatt?

    Utrolig mye flott informasjon! Codeshare var nytt for meg, og eksempelet ditt er jo veldig bra, og har flotte avgangs/ankomst tider også for å utnytte mest mulig av ferien!

    Er det noen flysellskap man bør velge over andre? Jeg er en kraftig kar så seteplass er gull verdt, samme med tilbud på flyet, der skiller det sikkert også mye, alt i alt ute etter en god opplevelse :)
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då er me der samstundes! Lander i Sydney(frå ADL) 30 desember og reiser 4 januar for ein roadtrip!
    Som tidligere sagt, så er det greit å komme inn i Sydney i god tid, og det må bookes plasser for å få sett, eventuelt blåse kroner på Hotell som har utsikt..
    Me såg på premium eco med SQ under salget, og då kom ein ned på 14-15 lapper, men usikker på om det var innreise i romjula. Dette er nok noko høgare prisa no.
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Kaos i gatene. Nyt det fra loungen på Intercontinental. The place to be!
     
    watchaddicted and Gullars like this.
  11. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal også være der Jul og Nyttår. Tenkte å booke bord på restaurant i Harbour for 4 på Nyttårsaften, men slo det fra meg da det ville komme på mellom NOK 30-50k for en helaften. Regner med at det er kaos i området, så vi har leid hus i Vaucluse med utsikt til Operaen og Harbour Bridge, så vi håper på klarvær.
     
  12. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Morro at det er så mange andre i området da:) blir nok hotell i utkanten i nærheten av kommunalt for min del. Ser at jeg får ca 22.000eurobonus poeng for en billett til ca 16.000kr på united som skrevet lengre opp. (Sikkert prem-øko). Og med det ender jeg som Sølv medlem i år. Er det ikke bedre å gi opp EBB på flyet og satse på en bra kombo på Viatrumf istede? Å kansje spare 4-5000 på flybiletten istedet?
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,804
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du bare ender opp med EBS ville ikke jeg brydd meg så mye om nivåbyggende poeng. Jeg har EBS selv nå og anser det som temmelig verdiløst. Men hva om du anskaffer SAS MC Premium i tillegg? Da får du 12k nivåbyggende poeng og mangler bare 11k på EBG.
     
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro den turen ovenfor er i vanlig økonomi, bare dyre billettklasser, med høy poengopptjening.

    Hvis du ikke har status/bruk for status/planer om å få status (dvs. gull eller bedre) så ville jeg gått for billigste alternativ, uansett allianse.
     
    Edvard liker dette
  15. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har nettop rekvirert det kortet. Men min periode utløper i april. Så det spørs om det lar seg gjøre. Mangler isåfall ca 10.000poeng iforhold til det som er planlagt av flyvninger fremover så det spørs virkelig om det er verdt det.
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Prisfokus med EuroBonus; velg laveste pris på United.com og ta den ruta/poengene du får.

    Opplevelsesfokus; velg de flyselskapene, flytypene og flyplassene du vil se. Lang connection gir mulig layover og sightseeing i byen. Det er kult å få testet SK, LH, TG, SQ og LX/OZ på én reise, selv om det er Economy.

    Poengfokus; se om du finner 100% miles rutet vestover via IAH/LAX/SFO ex LHR/FRA.

    Gullkortfokus; ta billigste billett samme hvilken allianse og kjøp SK*G separat.

    Comfortfokus; velg kjapp og smooth rute med høyeste kabinklasse innenfor budsjett.
     
    Last edited: 26. mai 2018
    DanH and Gullars like this.
  17. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    nybegynner spm: hva er sk*g?
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Eurobonus Gold - SAS (SK), Star Alliance (*), Gold (g)
     
    vwFagtekniker liker dette
  19. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Liten oppdatering, har funnet:
    osl-pvg for 4300kr med Turkish (16-18timer flytid stopp i istanbul)
    pvg-syd for 4500kr med Qantas (ca10timer uten stopp)

    Dette er det rimeligste jeg har funnet til nå, ca 8800kr
    Men plusser jeg på 1000kr kan jeg Dra med SAS osl-pvg. og for samme pris får jeg osl-hkg (sas)
    hkg-syd (airasia/airasia x) ?

    Shanghai med SAS lokker veldig. og Qantas virker jo som ett bra løsning å ta siste leg med.
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syns det var en bra løsning. Hvor lang tid har du på PVG med den løsningen?

    Ville valgt Qantas over AirAsia i alle fall.
     

Del denne siden