Hei. Jeg har litt over 200k EB-poeng der jeg hadde glemt at 1/3 av dem går ut i dag. Dermed har jeg to timer på å finne destinasjon med tilgjengelighet + ringe kundeservice (som stenger kl. 19?) for å bestille. Jeg er litt rusten og har ikke fulgt så mye med på bonusverden de siste årene. Setter pris på all hjelp jeg kan få her! Kortversjonen: * Helst første klasse. Destinasjon: utenfor Europa, ikke USA. * Tentativt sep/okt, men det er veldig fleksibelt. * Jeg har nok poeng til F til Nord-/Sentral-Amerika, Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten og India. * Jeg er villig til å kjøpe poengene jeg mangler opp til 225k som åpner opp for F til de fleste soner. Så lenge poengene kommer på konto med èn gang. Spørsmål: * Hvor er det enklest å søke opp tilgjengelighet? Back in the day var det bl.a. United sine sider. * Er LH F fortsatt bare tilgjengelig for partnere 14-15 dager før avreise? Vurderer bl.a. Mexico, Cuba og Bali. Vet ikke hva som er lettest tilgjengelig. Alle tips, råd og innspill mottas med STOR takk! (Beklager hvis tråden er feilplassert el.l. Stressnivået er litt høyt atm.)
Skal du fly LH F må det nok skje i løpet av dei næraste dagane. Elles kan du søke på ANA F frå LHR eller FRA til HND. Fyrst og fremst må du skaffe deg abonnement på AwardFares og søke i veg. Trur eg ville sikta meg inn på ein businesstur om du må ha booka innan klokka 19. Lukke til med jakta!
Hvis jeg går for business kan jeg vel booke selv etter kl. 19? Eller er det mye som agentene kan booke som man ikke får booket selv? Har tenkt at jeg har til kl. 19 med å finne F (som jeg straks gir opp) og frem til midnatt med å booke business som andrevalget. Med en eller annen SAS Go/Plus i Europa for 2 pax som nødløsning.
Tror du skal slite med å finne F i september/oktober allerede nå. Hvis du kunne reist førstkommende fredag er det ledige billetter i F til EZE med LH fra FRA, inkludert badeand . Men kanskje ikke det stedet jeg ville dratt nå, med mindre du er lengter tilbake til vinteren allerede. Asia i september/oktober er ikke helt ideelt med tanke på monsunen, men det finnes steder, f.eks. nord i Vietnam, områder av Thailand, Malaysia osv. som er mer skjermet. Det er ledige billetter i bøtter og spann via BKK i denne perioden. Anbefaler å ta en titt på Best time to visit anywhere. Da kan du legge inn forskjellige datoer og preferanser for temperatur og nedbør, og få en oversikt over hvilke steder i verden som passer basert på historiske værdata. Eks for 1. oktober: