Hjelp til å tolke beskjed ifb med en Round the World billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 06. april 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Hei,

    en slektning av meg har kjøpt en Star A around the world billett, og i bekreftelsen, så stod det noe spesielt i anlending en enkelt av strekningene, som jeg ble bedt om å forklare. Jeg ble litt usikker trass i mange miles i lufta, og tenkte jeg skulle dobbelsjekke her.

    Saken er:

    Wed. 24 January 2018: AUCKLAND NZ - SAN FRANCISCO CA
    [​IMG]
    Important Notice[​IMG]

    Lufthansa flight bookings do not require a reconfirmation after ticket purchase​

    Jeg vet at det for noen selskaper i asia er en regel med at du må bekrefte at du reiser når avreisen nærmer seg. Dette gjelder kanskje også Air NZ?

    Men, den meldingen under Important Notice, er det rett og slett et varsel til den reisende, at selv om operating carrier har praksis å be om bekreftelse, så trenger man ikke det når man har booket gjennom Lufthansa?
     
  2. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Tidligere var det vanlig å rebekrefte flybilletter hos flere flyselskaper. Spesielt hjemreise. (om man kjøpte en t/r billett)
    Dette er sikkert en melding som flyselskapet har lagt ut i tilfelle noen fortsatt lurer på om dette er nødvendig.
    Ikke noe å bry seg om :)
     
    RoadKing liker dette
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med siste taler. Tror det må være noe som ligger der for de som er vant til 'gamle dager'.

    Jeg husker jo 90-tallets prosedyre på ukesturer til usa: Husk alltid å ringe på onsdag for å rebekrefte hjemreisen.

    Slik jeg oppfattet det så hadde de større grad av overbookinger, og mye større grad av billettene var fleksible. Så det var en måte å få litt mer kontroll på hvor mange som dukket opp på flyvningen.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden