Hjelp til Australia i Business

Tråd i 'Bonushjelp' startet av GinTonic, 23. mars 2014.

1. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut til at turen går til Australia i Juli i år og det for egen lommebok, derfor må jeg be forumet om litt ekspertise. Både economy og prem.economy er uaktuelt, er heller ikke særlig keen på standby/gate/optiontown upgrades. Slik situasjonen er nå ser jeg to alternativer:

1) Kjøpe billett med Thai 1-stop OSL-BNE: 24 000,- NOK
    pro: Billige business og opptjening av poeng
    con: Ca 10Kish dyrere enn alternativ 2. Dessuten litt kjedelig routing.

2) DM-bonanza: Kjøpe 100K innen 26.03 og kjøpe/gifte 20K fra noen(?): 12-15000,- NOK
    pro: Får med en tur til feks TPE på kjøpet. Mulighet for kreativ routing.
    con: Ingen opptjening av poeng. Trenger å skaffe 20K utenom 100% tilbudet.

Ellers har jeg følgende av poeng å vifte med:
    - Eurobonus: 108 000
    - Flying Blue: 113 000
    - LifeMiles: 150 000
    - BA exc: 30 000

Da ingen av de andre programmene kan ta meg til BNE i business for poeng, heller jeg nok mot alternativ 2 i skrivende stund. Det betyr at jeg også har litt dårlig tid da det krever handling innen 26.03.

Noen umiddelbare tanker? Jeg er helt åpen når det gjelder selskap/allianse/routing osv. All hjelp er stor hjelp:)

2. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk litt "uvanlige" byer og selskaper: EK hadde en periode veldig gode priser i C/F fra Athen, de flyr jo også fra en drøss andre europeiske steder. Oman hadde før noe knallpriser til Australia fra London (tror ikke de flyr dit lenger).

3. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    150.000 LifeMiles er mer enn nok for to personer i Business til BNE, eller First Class om du reiser alene.
    71.000 LifeMiles holder til tur/retur BNE i Business for en person hvis du velger cash+miles.

4. mcleif

mcleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Er det ikke 175.000 pr pers til Australia?

5. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan justere ned miles-beløpet og opp cash-beløpet helt til minst 40% av miles-beløpet ;)

6. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for tips så langt! Selvsagt var det miles VS cash med LM jeg ikke hadde tenkt på;) Det blir fortsatt en total pris på ca 16-17Kish, i tillegg er det litt dårlig tilgjengelighet fra OSL til BNE i Juli, men dette endrer seg kanskje når sommeren nærmer seg?

Del denne siden