Hjelp til kjapp transport fra Heathrow til Gatwick

Tråd i 'Bonushjelp' startet av n0gga, 29. april 2019.

1. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.
    Jeg og familien ble rammet av SAS-streiken, og i den forbindelse har vi blitt ombooket med British Airways via London før vi kommer oss til Alicante.
    Vi er 2 voksne, ett barn på 4 år og ett barn på 1 år.

SAS anbefalte Heathrow Express, men her tror jeg de har blingset, da de kun går mellom Paddington og Heathrow (?). Vi er avhengige av bilstol til yngstemann, eldstemann har vi med egen stol til.
    Dersom det ikke finnes noen gode kollektive ordninger blir det nok bestilt egen taxi med bilstol - regningen videresender jeg elegant uansett.

Takker for tilbakemelding, haster litt da vi reiser av gårde i natt.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
  3. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    National Express (buss) går mellom Heathrow og Gatwick, usikker med barnestol på bussene. Tar ca 1t15min, ca 27GBP pr voksen.

Taxi er det raskeste hvis du skal kjapt mellom de to flyplassene, beregn ca 1time venstrekjøring. Kan være verdt å kikke på selskaper som opererer med "meet&greet" og ikke som ren taxi (transfer services)

Last edited: 29. april 2019
  4. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Okei - takker.
    Ser at "Rideways" skal ha i underkant av 70GBP for å stå klar med skilt og plukke oss opp. Dette er kanskje den greieste løsningen, spesielt når vi har med småbarn.

Wiolenze and Insomnia4u like this.
  5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Det er et jævla styr med tog selv om det funker også.
    Tuben fra Heathrow til Victoria og Gatwick express videre til Gatwick. Ca 1,5 timer reisetid.

Men mest komfortabelt er å forhåndsbestille en minivan med barneseter og alt klart.

6. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Med 2 barn (og to voksne antar jeg) skal det vel godt gjøres å klare turen for under 70GBP med kollektivt?

7. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    National Express bussen mellom Heathrow og Gatwick er svært effektiv og går flere ganger i timen hvis jeg nikke husker feil. Sjekk online men lurer på om kanskje barn er gratis.

8. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Går buss som jeg har tatt en gang og er helt ok. Tar rundt en halvannen time dog, så er jo drit kjedelig.

9. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    601
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville tatt toget, det er enkelt, familievennlig og du er ikke eksponert for kø og trafikk problemer

vegardg liker dette
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Men du må komme deg fra Paddington til Victoria, så det du skriver er ikke helt riktig.

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Med en punktlighet på ned mot 85% så kan man vel si at det er trafikkproblemer på linjenettet til Network Rail.

12. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Bestill deg en bil med sjåfør som står klar. Det er det raskeste og enkleste - og med familie/barn så er det håpløst å drasse seg gjennom tog-til tube- til tog. (ikke umulig at det blir like rimelig med en bil også...)

Liza and Grooo like this.
  13. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, med to små barn er den enkleste løsningen taxi eller buss direkte fra Heathrow til Gatwick.

Beregn god tid, da størsteparten av turen går på M25 der det kan være mye kø. Ringveien rundt London kalles ikke uten grunn for "England´s largest car park."

Grooo liker dette
  14. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Og det er borti en time med tuben. Da er tube fra Heathrow til Victoria raskere totaltsett.

Men det aller raskeste er nok å booke en minivan

OttoL liker dette
  15. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Blacklane i London. Aldri et problem med den gjengen der. Om du vil ha referal så får du 10% rabatt på første tur. Greie penger spart det

Del denne siden