Hei. Jeg og familien ble rammet av SAS-streiken, og i den forbindelse har vi blitt ombooket med British Airways via London før vi kommer oss til Alicante. Vi er 2 voksne, ett barn på 4 år og ett barn på 1 år. SAS anbefalte Heathrow Express, men her tror jeg de har blingset, da de kun går mellom Paddington og Heathrow (?). Vi er avhengige av bilstol til yngstemann, eldstemann har vi med egen stol til. Dersom det ikke finnes noen gode kollektive ordninger blir det nok bestilt egen taxi med bilstol - regningen videresender jeg elegant uansett. Takker for tilbakemelding, haster litt da vi reiser av gårde i natt.
Google Maps foreslår National Express (buss) som går direkte fra LHR Terminal 5 til LGW: https://www.google.com/maps/dir/Ter.../Gatwick+South+Terminal,+Horley,+Gatwick,+UK/
National Express (buss) går mellom Heathrow og Gatwick, usikker med barnestol på bussene. Tar ca 1t15min, ca 27GBP pr voksen. Taxi er det raskeste hvis du skal kjapt mellom de to flyplassene, beregn ca 1time venstrekjøring. Kan være verdt å kikke på selskaper som opererer med "meet&greet" og ikke som ren taxi (transfer services)
Okei - takker. Ser at "Rideways" skal ha i underkant av 70GBP for å stå klar med skilt og plukke oss opp. Dette er kanskje den greieste løsningen, spesielt når vi har med småbarn.
Det er et jævla styr med tog selv om det funker også. Tuben fra Heathrow til Victoria og Gatwick express videre til Gatwick. Ca 1,5 timer reisetid. Men mest komfortabelt er å forhåndsbestille en minivan med barneseter og alt klart.
Med 2 barn (og to voksne antar jeg) skal det vel godt gjøres å klare turen for under 70GBP med kollektivt?
National Express bussen mellom Heathrow og Gatwick er svært effektiv og går flere ganger i timen hvis jeg nikke husker feil. Sjekk online men lurer på om kanskje barn er gratis.
Går buss som jeg har tatt en gang og er helt ok. Tar rundt en halvannen time dog, så er jo drit kjedelig.
Jeg ville tatt toget, det er enkelt, familievennlig og du er ikke eksponert for kø og trafikk problemer
Med en punktlighet på ned mot 85% så kan man vel si at det er trafikkproblemer på linjenettet til Network Rail.
Bestill deg en bil med sjåfør som står klar. Det er det raskeste og enkleste - og med familie/barn så er det håpløst å drasse seg gjennom tog-til tube- til tog. (ikke umulig at det blir like rimelig med en bil også...)
Enig, med to små barn er den enkleste løsningen taxi eller buss direkte fra Heathrow til Gatwick. Beregn god tid, da størsteparten av turen går på M25 der det kan være mye kø. Ringveien rundt London kalles ikke uten grunn for "England´s largest car park."
Og det er borti en time med tuben. Da er tube fra Heathrow til Victoria raskere totaltsett. Men det aller raskeste er nok å booke en minivan
Bruker Blacklane i London. Aldri et problem med den gjengen der. Om du vil ha referal så får du 10% rabatt på første tur. Greie penger spart det