Hong Kong eller Tokyo

Tråd i 'Reisemål' startet av Stig-Roger, 25. mai 2015.

  1. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Surfet rund på SAS sine tilbudsider til Asia i går kveld/ natt. Ønsket å overraske min partner med en extra tur i Nov. Har ikke opplevd Hong Kong eller Tokyo. Billetter TRD-HKG-TRD...... TRD-NRT-TRD kom ut på det samme ca 5000.- pr per. Klarte ikke å bestemme meg og det jo 5 - 6 mnd til. Tilbudet til SAS går ut i dag, men det kommer vel flere før Nov får man tro. Klarte allikevel å bestille Hotel i HKG, men det kan man jo avbestille ..... Tror jeg trenger tips, Nei jeg trenger tips På forhånd takk..
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Stig-Roger liker dette
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Begge?
     
    Stig-Roger liker dette
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg digger Hong Kong, men jeg liker jo også Tokyo.
    I Hong Kong kan du spasere rundt i timesvis å la deg fascinere av at du i det ene øyeblikket er i Vesteste Vesten og i det andre i dypeste Asia. I Tokyo er man liksom heletiden i Asia og jeg har aldri følt meg helt hjemme (ikke så ille som @Fnate har det selvfølgelig, men du skjønner greia).

    Tokyo er uansett en aldeles strålende by, med langt mer å finne på om du liker sightseeing.

    Du ble sikkert ikke særlig klokere av dette men... ;)
     
    Fnate and Stig-Roger like this.
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært i både Hong Kong og Tokyo, og jeg synes det er to forskjellige ting så det spørs hva man liker og ikke minst hvor mye tid man har til rådighet.

    Tokyo er rent og pent og alt er på stell. Byen er KJEMPESTOR i utstrekning, men greit med tog og t-bane. Også greit å reise med tog ut fra byen, eks. dagstur til Kyoto el.l.

    Hong Kong er som det sies over en god miks av alt mulig, og en mauertue. Hong Kong er mindre i utstrekning, og veldig mye er i "gangavstand".

    Personlig ville jeg siktet på Hong Kong om det er snakk om en langhelg, og Tokyo om det er en ukestur.
     
    Stig-Roger liker dette
  6. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Takker så masse for gode innspill. Satser på Hong Kong, så tar vi Tokyo litt senere. Da er det bare å logge seg inn på OT.....
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var der måtte det kjøpes før man ankom Japan for at det skulle være gyldig. Vet ikke om det har endret seg.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan bestilles på forhånd og plukkes opp
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket akkurat med kjerringa som minnet meg på dette og du har rett. For det vanlige rail pass må du kjøpe det på nett og det koster 234 dollar + fedex shipping til Norge (fra 6-11 dollar i tillegg) eller hos linken over som koster 2100 NOK.

    Merk at rail pass ikke godtas på de to raskeste Shinkansen togene
     

Del denne siden