Hoppe på / av gjennomgående flighter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rohass, 27. aug 2015.

1. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Om man har en SAS flight TRD-OSL-SVG, med retur SVG-OSL-TRD, men bestemmer at man vil skippe Stavanger helt
    Jeg regner med at jeg enkelt bare kan gå av i Oslo da, sålenge jeg ikke har sjekket bagasje men kan jeg da også bare gå på igjen i Oslo for reuturen til TRD?

2. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du kan hoppe av i Oslo, men går du ikke på neste flight, blir billetten din kansellert, og du kommer ikke med på returen igjen, verken fra SVG eller OSL.
    Om du på returen hopper av i Oslo og ikke flyr videre, skjer det nok ikke noe særlig, men i følge reglene KAN flyselskapene fakturere deg for hva billetten hadde vært i forhold til reiserute, men jeg har enda ikke hørt at dette er blitt gjort noen gang.

3. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Billettene er jo uansett betalt, og jeg regnet ikke med å få tilbake noe der.
    Ser også at jeg har 2 separate billetter her, så hva jeg gjør på den ene, vil jo ikke påvirke den andre.
    Spørsmålet gjelder vel da bare muligheten for å hoppe på returen midtveis i turen. Det er jo også forskjellige fly som fly, så det ordner seg nok. Får vel bare høre litt med SAS her

4. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det viser seg at det å gå på midtveis i en kombinert flight ikke var mulig. Om man ikke er på første flight fra SVG, så kanselleres hele bookingen, uansett om man har et annet fly fra Oslo, eller spør pent.

5. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har flyselskapene selvfølgelig sørget for å regulere nøye, ettersom det nok er en aktuell problemstilling for flere og således noe de kan tyne endringsgebyrer og mellomlegg for.

6. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    De forslagene dukket nok opp ja :) Jeg håpet jo dette ikke var særlig tungvindt, da det er snakk om separate fly & ingen innsjekket bagasje.
    Og da kunne de jo også bare solgt min allerede betalte første Leg på nytt igjen til en annen.
    Det ordner seg uansett her, men greit å vite for framtiden da.

Del denne siden