Hotell.com - Welcome Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 24. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge ga jeg blaffen i dette programmet, men det slo meg plutselig at det jaggu ikke er så dumt.

    Mange hoteller booker jeg direkte fra hotellenes nettsider, da det ofte er eneste måten å få miles der eller statusbyggende poeng.

    Men, det blir jo alltid til at det bookes en del stays via hotell.com også. Siste 2 uker har jeg også blitt oppgradert på to hotell jeg booket igjennom hotell.com også.

    Så hva er Welcome Rewards?
    Ganske enkelt slik at for hvert 10-ende opphold får du et gavekort tilsvarende gjennomsnittet av overnattingene du har gjort. Dette kan brukes til å booke nye rom.

    Kjedeligere enn poeng, men en ganske kjekk rabatt. Eller hva synes dere?
     
    AndersB liker dette
  2. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes ideen bak Welcome Rewards ikke er så dum jeg, hvertfall om ikke er lojal mot en kjede. Men kunne like gjerne latt beløpet stått på kontoen, så man kan bruke de fritt. Har man 2-3000 i "bonus" så kan man booke "bonusrom" enten det er 1 natt til helga eller 3 netter neste måned.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vel en 6-7 netter totalt på welcome reward nå, og dette er netter jeg typisk har booket på steder hvor hotellkjeder jeg ellers er litt lojal mot, priset seg fort ut, eller ikke finnes. Eksempel: Ocean Shores, WA.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig finner jeg ofte at hotell.com er dyrere enn feks den offsielle siden eller andre søkemotorer. Har nesten sluttet å bruke siden.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Sier du det altså. Jeg har hatt litt ymse erfaringer, men nå har jeg vært ganske skeptisk til en del reisenettsider. Sverger stort sett til ebookers, expedia, hotell.com eller hotellenes egne sider.

    Men i det store og det hele har hotell.com stått seg bra synes jeg. Ofte billigere. Iblant dyrere. Som regel det samme.
     
  6. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Og bare for å pirke litt.. o_O
    Heter det ikke hotels.com? - og ikke hotell.com selv om en blir redirected til hotels.com likevel. :)
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Varierer jo selvsagt, men min erfaring med mid-price hoteller er at det ofte er bedre dealer andre steder. Har ikke bodd så mye på Fnat seasons hoteller når jeg har brukt hotels.com, mer Radisson Blu og Garden inn by Hilton etc.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo faktisk ikke særlig ofte jeg bor på Fnat Seasons heller, og de svært få gangene jeg gjør det booker jeg dem direkte. Det er bedre i fht å customize oppholdet.

    90% av tiden bor jeg på kjedefrie hoteller, Holiday Inn, Radisson Blu, Park inn, Hilton, Mariott... Samme som de fleste andre landeveisrøvere.
     
  9. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ditto, men sjekker siden likevel for å ha et visst sammenligningsgrunnlag.
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,361
    Bonuspoeng:
    183
    I prinsippet 10& cashback da. Så spørs det om kjedefordeler er mer verdt enn det om prisene ellers er like. Det er det alltid for meg. Om jeg en sjelden gang skulle booke via søkemotorer er det jo alltds expedia med 50$ av hver natt med BRG coupon.
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel prisen ex skatter og avgifter de sier du får en natt for, så 10% på netto? Noen som har tatt ut netter og som kan detaljere litt rundt akkurat det der? Ser at det står beløp og at skatter og avgifter er spesifisert før totalen. Regner da med at det er nettobeløpet "gratisnatten" avregnes mot?

    Når man har 10 netter så får man snittet av de 10. Når man får 10 til, uten å ha brukt de første, får man da snittet av 20, eller er det ny natt med nytt beløp så man kan ende opp med en natt til 400 og en til 1000? Kan man ta ut to netter samtidig hvis man har to netter opptjent?
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått poeng og/eller anerkjennelse av status på disse kjedehotellene når du har booket gjennom hotels.com, og i såfall hvilke?
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig varierende egentlig. Hilton gav oppgradering og poeng, Radisson gav oppgradering men ikke poeng feks.
     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også inntrykk av at Hilton ofte/alltid gir poeng og upgrades på 3rd party bookings. Det er isåfall kjekt å vite slik at man kan "double dippe" ved å både opptjene Welcome Rewards og HHonors points :cool:
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Le Meridien ga ikke poeng på bookinger gjort igjennom Hotels.com. Det er vel også standard for SPG hoteller.
     
  16. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har tatt ut 2 bonusovernattinger via hotels.com siste 6 måneder, og det funker bra. Verdien er normalt rundt tusenlappen i rabatt, dvs at det trekkes fra som rabatt på totalprisen på hotellet du velger. Park Inn-kjeden gir meg i alle fall alltid EB Extra Points selv når jeg booker via hotels.com. Sjekker normalt flere søkemotorer, men jeg opplever at hotels.com ligger blant de billigste.
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg bestilt 4 netter (2 rom - 2 to netter) på hotels.com og bikket med det 10 netter. Dette gavekortet får man ikke før etter gjennomført 10.natt, korrekt?
     
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,928
    Likes mottatt:
    6,735
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, når 10 natt er gjennomført, godskrives kontoen din med 1 reward natt.
     

Del denne siden