Hotell i Hongkong

Tråd i 'Reisemål' startet av matsdanielsen, 30. des 2016.

  1. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg regner med at 95% av de aktive medlemmene her har hatt seg en MR og to til Hongkong, det betyr forhåpentligvis at det er hjelp å få her.

    Jeg har aldri vært i Hongkong før, men sikret grevinnen og meg billetter t/r for 2.500 fra SVG i påsken. Trenger derfor noen tips til hotell, det er egentlig kun tre "krav" til hotellet: Svømmebasseng, nærhet til restauranter og serverdigheter og helst maks 2.500 pr. natt.

    Har sett på "InterContinental Grand Stanford Hong Kong", men er veldig glad for tips fra andre som kjenner byen bedre.
     
    tommy777 liker dette
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Intercontinental slår ikke feil :)

    Ellers så er det topp rundt Nathan Road
     
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Cordis Langham place to ganger og kan anbefale det på det sterkeste. Fanatisk service. Hotellet er direkte forbundet med Langham mall som har en veldig god dim sum restaurant og MTR stasjon (Mongkok). Ladies market og sneaker streets er rett ved hotellet.

    Edit:
    Hotellet tilbyr gratis bruk av handy phone, en per rom, slik at man kan ringe gratis lokalt og bruke internett. Kan også sette opp wifi slik at man kan surfe med egen telefon.
     
    Last edited: 31. des 2016
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Hyatt Regency tilfredsstiller alle dine krav. Stort utendørsbasseng, veldig veldig god frokost med enormt utvalg, nærhet til det meste og greie priser.
     
    tommy777 liker dette
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på Grand Stanford ved flere anledninger. Kan absolutt gå god for dette hotellet.
    Relativt sentralt plassert. Flotte rom med alt du trenger. Og et flott basseng og treningsrom på taket. Gå for rom med harbour view. Et flott skue mot øya på kveldstid.
    God tur :) Hong Kong er en fantastisk by
     
  6. ohind

    ohind Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Bo på Kowloonsiden, det er der du får det autentiske Hong Kong. Mong Kok eller Tsim Sha Tsui er gode valg. Da kan du velge og vrake i ganske gode hoteller i den prisklassen. Uansett hvor du bor så finner du gode restauranter, vel og merke hvis du vil ha lokal mat. :) Hvis du vil ha lokal mat, så ville jeg ha forsøkt å finne en god Dai pai dong (gaterestaurant) i nærheten av der du bor.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,901
    Bonuspoeng:
    113
    Cordis at Langham Place som noen har nevnt over her er helt suverent. Bestill et studiorom med ønske om "High floor" som vender mot øyen så får du en utsikt på kvelden du sent vil glemme:)
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på denne anbefalingen. I den prisklassen er Hyatt Regency meget bra på både pris og beliggenhet
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Betalte 1800kr/natten på Conrad, men jeg kom meg aldri ned og prøvd det. Så kan ikke si noe om hotellet, men den prisen er iallefall innafor budsjettet ditt og svømmebasseng har de.
     
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde selv på Conrad Hong Kong sist uke - kan varmt anbefales. Loungen er meget bra (fantastisk service). Får du et bra rom i høy etg - så får du glimrende skyline utsikt. Samtidig er det kort gangavstand til "peak" (banen som tar deg opp på fjellet som gir deg legendarisk utsikt over Hong Kong). Du bor sentralt. Betalte selv litt over 2300 sist uke - men har fått hotellet for 1500 ved tidligere Hilton salg. Like du å nyte litt god drikke - så bor du fort ganske rimelig - da bar livet i Hong Kong koster litt cash. Bassenget syntes jeg også er greit - til å være i en by. Ellers er jo hot. Icon et jeg bodde på sist sommer - også svært bra (som svært mange på dette forumet har talt varmt om) - men syntes loungen på Conrad var bedre. Ønsker du lavere priser - så vil du på Accor.com - kunne få priser på novotel cent. - ca 20 min gange fra Conrad - ned mot 1200 kroner. Også meget sentralt og bra (dog ikke samme Luxus følelse som Conrad)
     
  11. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bodde på Conrad tidligere denne måneden. Anbefales på det sterkeste. Ble oppgradert og fikk kake/sjampis (og bamse, hehe) på bursdagen min. Om du er interessert kan du sende meg en PM, så kan jeg gi deg kontaktinfo til en "duty manager" på Conrad som er helt fantastisk. Hvis du booker og gir ham en "heads up" om at du kommer, samt nevner at jeg har anbefalt ham og hotellet på det sterkeste, kan det hende du også får en varm velkomst.
     
    KRS liker dette
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som er kjent på Four Seasons i Hong Kong? Skal spise lunsj på Saito og middag på Lung King Heen samme dag, men bor på annet hotell. Vil det være mulig å stikke ut på takterassen for en svøm mellom slagene (les uten romnøkkel)?
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    The T Hotel var veldig bra. Ligger litt utenfor byen, men lett å komme seg til med kollektiv eller drosje. Det er et utdanninghotell og jeg hadde en topp opplevelse der.
     
  14. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Kan på det varmeste anbefale 4S i Central. Topp utsikt fra alle rom utenom city-view rommene. Beliggenheten er veldig sentral i Central :) rett ved HK Station.
    Basseng og spa er helt konge hvis du priortierer å bruke litt tid på sånne ting. Var også godt fornøyd med å bestille via Virtuoso (4S preferred partner) som ga følgende fordeler, inkl i laveste rate som jeg fant som var ca 4.200 HKD/natt i juni 2018;
    -Frokost inkludert (koster vel 2-300 HKD og den er nice)
    -Spa voucher på 800 HKD
    -Tidlig innsjekk (vi sjekket inn kl 10.00)
    -Garantert en romkategori oppgradering

    Du får tilgang til poolside baren hvor du også kan bestille mat fra barmenyen, selv om du nok ikke er veldig hypp på mat mellom dine besøk på Saito og Lung King Heen hehe. Tilgang til bassengområdet, som forøvrig er helt strøkent og garantert blant de beste i HK med sitt lap-pool, eternity-pool, jacuzzi og kaldkulp, er forbeholdt hotellets gjester. Sjansen for at du klarer å snakke deg inn som en god gjest på hotellets restauranter den dagen vil jeg si er langt over middels...:)
     
    CrotchRocket liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Har akkurat sjekket ut fra Hotel Icon på Kowloon-siden. Vi kommer til å bo her neste gang vi reiser til HK.

    - Henting på HKG i Tesla (ikke SÅ spennende for oss, men gjevt for mange). Modell S er lav under taket i baksetet for oss på 180+
    - Stor suite i 20. Etasje. Hotellet sier den er på 80 kvm, jeg tenker den er litt mindre. Super utsikt over byen og havnen/HK Island.
    - Egen innsjekk i 28. Etasje for club-rommene.
    - Lounge i 28. Etasje med div snacks og drikke hele dagen, og happy hour 18 til 20.
    - Basseng i 9. Etasje med utsikt over havnen og byen.
    - Treningsrom med utsikt over bassenget, havnen og byen.
    - Deilig a la carte frokost i loungen
    - Eller kjempestor buffet lenger nede. Begge kan anbefales.
    - Masse oppmerksomhet siden vi feiret bryllupsdag. (Ballonger, champagne, to flasker vin, sjokolade og frukt).
    - Spa med massasje.
    - Gratis shuttle bus til MTR (metro) og shopping.
    - Afternoon tea med free flow champagne til ca 300 kr.
    - svært hyggelige ansatte.
    - Vi ankom hotellet før kl 8 på morgenen, men fikk sjekke inn likevel. Vi fikk også spise frokost i loungen selv om vi ikke hadde bodd der den natten.

    Kan anbefales!
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hva lå romprisen på sånn ca? sånn til sammenlikning mot andre forslag i tråden?
     
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppsummeringen! Liker meg best på denne siden av bukta og har booket Harbourview Club på Hotel Icon i jula. Høres ut som det var et godt valg :)

    Kommer nok en anmeldelse tidlig i januar.
     
    holmen liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg betalte i underkant av 5k per natt, men med mulighet for avbestilling. Bestilte i mai.
    Uten avbestillingsmulighet lå rommet på ca 3k per natt for noen uker siden.

    Heldigvis for meg hadde jeg mulighet til å avbestille for to uker siden, da tyfonen ødela planene våre..
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Et par ting jeg glemte å nevne om Icon i Hong Kong:
    - Gratis minibar. Det var to kjøleskuffer i stuen, der det var brus, øl, vann, champagne, Perrier, melk(!), et par ting jeg ikke vet hva var, M&Ms, mueslibars ++
    - Nespressomaskin, med tilgang til så mangle kapsler vi klarte å drikke (og vi drikker mye kaffe..)
    - 2 stk mobiltelefoner, med gratis 4G (brukte som wifi til våre norske telefoner) og gratis bruk til 35(?) land, samt mulighet for å ringe til hverandre hvis man var ute på tur. Særdeles praktisk!
     
    lMartin, Travellingalf and RoadKing like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som det oppholdet ga valuta for pengene. Hotellet er notert!
     
    holmen liker dette

Del denne siden