Hotell i San Fransisco

Tråd i 'Reisemål' startet av Ragna Rekkverk, 04. jan 2017.

  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen tips til et hotell som inkludert frokost for to store og to små, ikke koster mer enn cirka 4000 kroner natta? Synes det er utrolig vanskelig å finne et hotell som får greie reviews, ligger i et sentralt strøk og som kan kalles familievennlig med tanke på at strøket også er ok på kveldstid.
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Marriot union square i mars. Helt greit hotell og området synes jeg var bra, selv da vi kom sjanglende hjem på kveldstid. Men skal du ha 2 rom kan under 4k dagen bli vanskelig. Slet veldig med å finne hotell i den byen, og såvidt jeg husker var det lite "frokost inkl" å finne. Bruker som regel hotels.com.

    On a personal note synes jeg SFO er oppkrytt og overpriset og til dels ødelagt av de store sosiale forskjellene i byen.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Intercontinental 888 Howard Street. Så får kidsa badet litt også.

    Jr suite til ca 2500 og suite med eget soverom til drøye 4000. Prisen vil såklart variere med tidspunkt for reise.

    Ps; Bloomingdales rett over gata:)
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Er AirBnB utelukket? Det er mye bra i den prisklassen, også i veldig trivelige områder av SF - finner masse på Nob Hill, Russian Hill, Telegraph Hill og North Beach. Alle strøkene er generelt veldig ålreit. SoMA og Tenderloin er strøk jeg personlig liker meg godt i, men spesielt sistnevnte kan oppleves som belastet - litt mer hit or miss med SoMA.

    Uansett, for rundt 3500 kr natten (så har dere greit frokostbudsjett) er det som sagt veldig mye spennende på AirBnB.
     
    Last edited: 04. jan 2017
    Edvard liker dette
  5. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Helt enig med Henrik at Nob Hill, Russian Hill, Telegraph Hill og North Beach, er veldig fine områder også på kveldstid. Financial district er også trygt og fint. Bodde selv i SOMA / Financial district i 1,5 år og kan trygt anbefale disse områdene. MEN ville ikke bodd syd av 4rd street i SOMA. Tenderloin ville jeg også holdt meg langt unna spesielt med barn. Fant masse ok hoteller til under 4.000,- når jeg søkte nå, senere i januar. Men dere skal kanskje ditt samtidig som Facebook F8 / Google IO konferansen eller et annet event som drar opp prisene?
     
  6. accidental_tourist

    accidental_tourist Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei - hadde booket tur til SF nå i julen og hadde først booket InterContinental. så etterhvert på TripAdvisor at folk ikke anbefalte det hvis man skulle ut å gå om kvelden (antar at hotellinngangen ligger i en sidegate)...
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell inngangen er ikke i en sidegate, men det var litt "belastet" strøk. Ikke noe annet enn "gærne" folk som vi opplevde, men det kan nok oppleves som skremmende med folk som går for seg selv å roper uten grunn.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje de ropte fordi de var redde selv :)
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal ikke jeg forsøke å skremme noen vekk, men San Francisco har generelt mange hjemløse(*) - du kan fort risikere å se folk som sover på gaten utenfor fine leilighetskompleks i det som egentlig er pene strøk av byen.
    Strøket rundt IC med Yerba Buena Gardens, Moscone Center og 4th/5th er vel blant den penere delen av SoMa, men som de fleste andre steder kan du risikere å støte på noen som ikke har det så godt (mentalt eller fordi de ikke har noe sted å bo).

    Jeg har imidlertid aldri følt meg utrygg i San Francisco. Hvis dere holder dere til noen av områdene nevnt over her er det fine strøk med koselige nabolagsrestauranter og godt servicetilbud rundt.

    (*) - de har egentlig ikke mange hjemløse. San Francisco er helt på det jevne med de fleste andre storbyer i USA hvis man ser på prosentandelen hjemløse. Det som er spesielt med SF er at det egentlig er en knøttliten by; rundt regnet sier man at SF er cirka 12x12 kilometer, og noe over 800.00 innbyggere. I tillegg er klimaet veldig gunstig, og det er mulig å bo i telt året rundt - selv om prosentandelen hjemløse er sammenlignbar med andre storbyer i USA, har SF flere som ikke bor i "shelters", så de som er hjemløse blir ganske synlige i bybildet.
     
    Last edited: 05. jan 2017
    helifalcon, MadsVaHa and CrotchRocket like this.
  10. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er skikkelig treig med å hive meg på delingsøkonomi, så jeg har aldri testet AirBnB. Vet ikke om familieferie i USA er første gangen jeg skal tørre og teste heller. I tilfelle noe går skeis, er det greit å ha en resepsjonist å skjelle og smelle på.. Men, jeg har seriøst vurdert AirBnB når jeg skal avgårde på jentetur neste gang.
     
  11. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for hjelpsomme svar forresten. Oppholdet skal foregå i oktober, så jeg har heldigvis ennå god tid til å finne "det rette".
     
  12. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble et kompromiss. Først noen dager på Hilton i Financial District og så noen dager på Ritz Carlton med club lounge.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser du har bestilt nå, men vi bodde på Hilton Union Square sist vi var i SF og hadde ingen problemer med at vi følte oss utrygge. Ikke engang da vi rotet oss litt vekk på hjemveien fra en fuktig 4. juli feiring. Fint hotell, veldig sentralt for oss i alle fall og flott utsikt om man bor litt oppe i etasjene.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Kan skrive under på at Hilton Union Square er et bra valg. Sist jeg var der klaget vi på rommet, og ble flyttet fra 11. til 41.(?) etasje. Finfin utsikt! Hadde ikke noe inntrykk av at det var utrygt i området.
     
  15. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bor fast på Hilton Financial District ( ex Holiday Inn ). Location topp... Opp en bratt bakke, så mye god rimelig kinamat...
     
    Last edited: 20. jan 2017
  16. Tpeg

    Tpeg Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Bo i nærheten av Union Square. Meget sentralt :)
     
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    San Francisco, St. Regis eller Ritz Carlton. Har du bodd der? Hva ville folket valgt og hvorfor?
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på Phoenix, og det er not what i’m looking for, som du sier, i denne omgang.
     
    Edvard liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg kunne se finnes det ikke en egen San Francisco-tråd, til tross for mye kunnskap på forumet. Jeg har booket meg en tur hit i starten av desember og er på jakt etter et sted å bo og ting å gjøre i to døgn.

    Det finnes allerede en gode tips til hvor man kan bo i denne tråden: Hotell i San Francisco

    Ellers har @Henrik gladelig delt ut sin kunnskap i flere andre tråder, blant annet denne:
    Har du flere gode tips? Jeg tar de i mot med en stor takk :)
     
    SAJblue, DanH, FFlyer and 1 other person like this.

Del denne siden