Hotell i Sandnes / Stavanger - trenger tips

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av jvsandem, 06. des 2017.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hei igjen...

    Fra januar skal jeg som tidligere fortalt ukependle til STV, og oppholde meg der fra søndag/mandag til torsdag hver uke ihvertfall frem til sommeren. Har ikke noe som helst lojalitetsprogram fra før, så jeg starter helt på scratch.

    Det vil altså bli 3-4 netter på hotell hver uke ihvertfall i 25 uker, altså 75-100 overnattinger. Jeg har lest mye på Nordic Choise og ser der at 30 netter eller 50.000 poeng vil gi med Gold, noe som ihvertfall ved første gjennomgang virker som en relativt grei deal, med blandt annet match til Hertz President Circle. (Har i dag Sixt Platinum.) Jeg vil jo også uansett nå Platinum ganske kjapt her.

    Jeg får i utgangspunktet dekket 1.200 pr natt til overnatting, sender regning på dette på etterskudd hver måned.

    Er det noen av de andre kjedene som er et bedre valg?

    Jeg ser også at Choise er med i oversikten hos Viatrumf, vil jeg få både bonuspoeng og trumfpoeng her?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Med STV regner jeg med at du mener Stavanger (SVG)?
    Hvis du skal bo så mye, så ville jeg bedt om tilbud fra de store hotellene. 3-4 netter i 25 uker burde gi deg toppstatus med alt som er og en god døgnpris.
    Radisson er vel det feteste (av globale kjeder) man kan få i Stavanger?

    Hvis du får 1200 cash kontant i lomma uansett og ikke er spesielt opptatt av status med hotellkjeder, ville jeg kanskje vurdert en hybel og stukket resten i lomma.
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Radisson Atlantic i sentrum er totalt renovert og akkurat åpnet.

    Hvor skal du jobbe? Det kan jo ha noe å si om det er på Forus eller i sentrum for din del?

    Prisene er lave i Stavanger nå, jeg ville gjort som Roadking foreslår, innhent tilbud fra hotellene direkte.
     
  4. Lassen

    Lassen EBG

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Har drevet og pendlet litt de siste 8 ukene til Stavanger i fra Bergen.
    Har stort sett brukt Choice sine hoteller(Comfort Square og Clarion Stavanger) i sentrum, men hadde også ett opphold på Forus på Quality Pond. Greie hoteller alle sammen, men spørs litt hva en foretrekker av pris og fasiliteter.
    Du får både bonuspoeng hos Choice samtidig som du kan opptjene trumf via viatrumf. På Comfort sine får du 8%, mens på Clarion sine får 4,5%.
    Stort sett så ligger gjerne døgnprisene i sentrum over 1200kr om du ikke booker litt frem i tid. Det er også doble bonuspoeng fram til 19. desember, med boperiode frem til 31. mars 2018. Skaffer du deg Choice sitt kredittkort så får du sølv med engang og 10 overnattinger som teller i status så det burde bane kort vei mot gull.

    Men det er som de andre sier, det avhenger litt hvor du skal jobbe og hvordan du kommer deg til og fra jobb?
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du ønsker å bruke denne anledningen til å skaffe deg en hotellstatus som faktisk er verdt noe utenfor Norden så ville jeg ha gått for Radisson, som nevnt her av andre også. Men jeg ville også ha kontaktet ett eller flere av hotellene for å forhøre meg om mulige avtalepriser og muligheten for å få status på forhånd.
     
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg tolker det får han dekket inntil 1200,-. Altså det har ikke så mye for seg å få avtalepris o.l. ettersom man stort sett får rom for under denne prisen uansett (det måtte isåfall vært for å få litt dyrere rom til en noe lavere pris). Tenker man i forhold til poeng i forbindelse med kortbruk o.l. bør man derfor ligge så nær 1200,- som det lar seg gjøre.

    Utover det mener jeg det kommer an på hva du ønsker å bruke evt. poeng til. Om du aldri bor på hotell er det kanskje bedre å bo på hoteller som gir deg EB istedenfor poeng i egne programmer.
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Radisson Blu Atlantic er som nevnt helt nyrenovert. Knallfint har det blitt.
    Og med så mange netter får du Concierge som gir mange gode benefits. Du får soft landing til gull påfølgende år om du ikke rekvalifiserer.

    Jeg har prøvd både concierge hos Radisson og Diamond hos Choice.
    Synes jeg fikk mest ut av Concierge altså.
     
  8. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det spørs jo om det er kvaliteten på hotellet eller bonuspoengene som er viktigst for deg. Hvis førstnevnte er tilfelle, ville jeg gått for nye Radisson Atlantic hotell eller Clarion Stavanger.
    Hvis det var poeng og status, ville jeg gått for Radisson uavhengig av hvilke av hotellene du bodde på.
     
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for gode svar her. Litt fler opplysninger.

    Jeg skal jobbe i nærheten av Sandnes, noen kilometer retning Bryne så det er nok hoteller der som er mest aktuelt. Ser da at det vel er Quality eller Thon som gjelder? Stavanger ser ut til å bli litt langt å pendle hver dag, selv om jeg jo på en måte vil kjøre mot rushen begge veier.

    Jeg ser helt klart poenget med Club Carlson ved mye reising utenfor Europa, men på stort sett alle turer jeg har så leier jeg/vi leilighet eller hus, så der er ikke behovet så stort.

    Derimot ser jeg at Gold og Platinum hos Choise statusmatcher med Hertz President Circkle, og jeg bruker mye leiebil når jeg er på tur. Men den matchen kan jeg vel muligens få med Sixt Platinum også?

    Jeg har fremdeles noen uker på å bestemme meg for hva jeg vil her, så vi får se. :)
     
  10. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Om du selv ser på det som sannsynlig at blir Choice, ville jeg bare bestilt alle oppholdene frem til mars er over (gjennom Viatrumf naturligvis) før 19. desember. I verste fall kan oppholdene avbestilles kostnadsfritt, så det vil ikke være noen risiko. Dette ene og alene grunnet doble poeng-kampanjen som er nevnt her.

    Det finnes Quality-hotell i Sandnes sentrum, men det er jo ikke direkte nytt, så jeg hadde kanskje heller valgt Quality Pond på Forus, selv om det ligger litt avsides til. Evt. veksle litt.

    Om du ikke har behov for selve poengene hos Choice ville jeg nok derimot gått for Scandic eller Thon, og samlet EB-poeng heller. 500 poeng pr. natt i ~100 netter blir jo litt det også.
     
  11. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å leie hus/leilighet i stedet for å overnatte på hotell? Man får ganske høy standard for 15-20k i måneden. Ja, man får ikke room service, ferdig frokost og status, men man får et "hjem". Det høres fint ut å overnatte på hotell med de fordelene det gir, men det blir fort deprimerende i lengden. Da er det bedre å ha en leilighet man kommer hjem til hver dag. Ville ihvertfall sjekket det ut om det kan være aktuelt.

    https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=101382147&fks=101382147
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hos viatrumf får man for øyeblikket 8%trumf hos choice som ikke blir så langt unna 1500poeng per opphold om prisen er 1200kr natten.
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder vel kun Comfort? Quality og Clarion er 6% (mener denne var 5 eller 5,5 tidligere i uken?).
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Om du heller vurderer å leie en hybel eller leilighet, så vet jeg om et sted på Kvernaland hvor det leies ut en egen leilighet i et nytt og trivelig hus, til en fornuftig pris. Landlig beliggende med flott utsikt over kulturlandskap, men kun tyve minutter inn til Stavanger og med bra med butikker rett i nærheten. Stue, bad og soverom i annen etasje, fullt utstyrt. Leien er ca. 10.000 pr. mnd. Det er en god pris. Send en PM om du er interessert.
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det har du rett i. Tidliger lå det rundt 4,5-5% tror jeg så det er lurt å booke alt av hotel nå.
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ville også satset på Choice her, så får du også leiebilstatusen "på kjøpet".

    Som de andre sier; book oppholdene nå før den 19. for doble poeng, og bestill deg Choice sitt kredittkort. Det gir deg umiddelbart sølvstatus, og 10000 poeng ved første kjøp, så da er du godt igang! Sølv gir 10% ekstrapoeng, gull 20%. Kommer deg fort oppover stigen da.. :)

    Husk at Choice også har gulroten "LIFETIME"-status, altså Gold ved totalt 500k opptjente poeng.

    Om du senere ønsker status hos Club Carlson, er det bare å matche ditt Choice Platinum til Gold hos dem.. :)
     
    Fredrik81 liker dette
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da løfter jeg denne igjen siden det nå er tid for oppstart her. Første tur til SVG går i morgen tidlig, med DY. Det ble bråbestemt, skulle egentlig ikke begynne før i mars, og nå er billettene med SAS svinedyre. 2.100 i GO vs. 979 med DY...

    Jeg har forsket videre på hoteller, og har landet på at jeg nok kommer til å ta de 30 første nettene på Thon, utelukkende for å opparbeide meg Black hos Discovery. Bor en del på Corinthia når jeg er i Budapest, og ser en del fordeler der. Dessuten er jeg glad i Kempinski i Hamburg. :p

    Men når jeg tenker meg om så er jeg allerede medlem i Discovery. Er en stund siden jeg bodde på Corinthia nå, men er jo uansett fortsatt Gold og har vel noen poeng stående der også. Men er egentlig poengene så mye verdt? Jeg kan vel samle netter og ta ut poengene som EB-poeng istedenfor?
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har rabattkoder ell som kan brukes på royal i Stavanger i dag?
    Trenger 1 overnatting og har med to gutter som gjerne vil bade.
    Skorter på basseng hoteller, så da blir det der.

    Send en pm om noe finnes, så blir vi enige :)
     

Del denne siden