Hei og hå Er det noen som har noen gode tips her? Har bodd på Westin en gang. Det var snabla fjongt. Nå har jeg egentlig booket på "Only You". Det ser veldig kult ut. Sånn boutique hotell. Men så er jeg så i tvil. Det er avbestillingsfrist i morgen tidlig, dvs... egentlig i natt. Sånne boutique hoteller er iblant litt so-so. Grooompfff Noen med gode Madrid hotellopplevelser?
Jeg var i Madrid i mai og bodde to netter på et Best Western-hotell av fordums storhet. Jeg turte nesten ikke ta heisen. Så nei, jeg har foreløpig ingen gode hotellopplevelser fra Madrid ... "Only you" kaprer tredjeplassen hos TA, noe som ikke er en altfor gal indikasjon på hvor det bærer. Ellers ser det jo ut til at Intercontinental har pene priser!
For shopping og litt post strøk: Salamanca. Og da anbefalerjeg Gran Melia Fenix. Booker du Red Level rom, har du tilgang til en fin lounge hvor det hele dagen serveres Moet et Chandon samt utrolig gode tapas. Anbefaler rom meg egen whirlpool på terassen. For museum og nærmere de typiske serverdighetene: Radissonhotellet som ligger like ved Pradomuseet. Ikke betal for frokost, for den inntas heller på en av cafeene i nærheten. Et knøttlite svømmebasseng i kjelleren hvor du kan sløve i vektløs tilstand etter å ha tråkket gjennom byen i timesvis. For kanonbillige tilbud: Hilton ute ved flyplassen. De har lounge der i tillegg, men den duger ærlig talt mye bedre på drikkevarer enn mat.
Jeg har benyttet Radisson BLU Prado ved El Retiro parken. Vi var på utvidet langweekend der målet var å se byen og spise/drikke. Vi hadde frokost inkludert, og syntes den var godkjent. Vi opplevde hotellet som sentralt og rolig, flotte rom (vi hadde suite), og nært nok til "sentrum". Vi brukte kun apostlenes hester på turen, og syntes ikke avstandene i byen var avskrekkende.