Hoteller i New York

Tråd i 'Reisemål' startet av Scandi, 03. mars 2015.

  1. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Driver så smått og tenker på en liten tur til New York.
    Når jeg søker opp hoteller så ser det ut som alt er enten ekstremt dyrt, eller ganske rimelig men viser seg til slutt å være et hostell med sovesal og felles bad.
    Begge to er like uaktuelle, så om noen har noen tips om relativt rimelige hoteller som helst ikke har kakkelakker og rotter (fant det også på tripadvisor).

    Jeg er ganske fleksibel på når jeg kan dra, så jeg kan holde meg unna feriene og de verste folkemassene, men vil jo helst dra mens det er levelige temperaturer der borte. I hvert fall første gang.

    På forhånd takk. :)
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det du legger i "relativt rimelig"? Det kan jo være som mangt.
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lurt å søke bredt, prisene varierer mye. Her er gode tips og bra søkemotorer: KLIKK

    Her finner du en bra New York guide.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    New York har tidvis høye priser, men også veldig varierende priser. Om du ikke er bundet av en bestemt tid så sjekk litt forskjellig. Billigst i helgene (torsd-mand) på mange hoteller. Er en del hoteller på Lower Manhattan, ved Battery park/Wall street-området, som dumper prisene skikkelig i helgen. Er du NAF-medlem? Husk at mange gir deg rabatt (huk av for AAA-medlem når du søker på hotellets side)
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er av og til mulig å gjøre kupp på veldig gode hoteller i New York. Mitt inntrykk er at det lønner seg å vente til nær opp til avreise med å bestille, og satse på å få tak i noe av den ledige kapasiteten som gjerne selges billig. Men det innebærer at du ikke skal reise i høysesongene. Sider som lastminute.com og lignende kan være nyttige. Det er heller ikke nødvendig å bo midt på Manhattan, å finne seg et hotell i Brooklyn kan være vel så bra. Ellers er Chelsea-området min favoritt, relativt rolig strøk, mye gallerier og spisesteder og kort vei til det meste ellers. Er du foto-interressert, så er et besøk til B&H (420/ 9th) et must.
     
    Fnate liker dette
  6. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Sant, sant, gir deg den. Skal være ærlig å si jeg kanskje ikke har søkt ekstremt godt og hard, men sliter med å finne ok hoteller til under 2000kr natten
    Er det urealistisk å ligge på rundt 1000-1200kr maks?

    Brunello: B&H er et sted jeg har lyst å besøke, om ikke annet for å se hvor stor butikken er. Har handlet hos de på nett før, når dollaren var litt annen enn den er nå. ;)

    Takker ellers for tipsene. :)
     
    Last edited: 04. mars 2015
    Brunello liker dette
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bodde på Best Western Herald Square når jeg var i NYC i slutten av januar. Jeg gav vel ca. 1000 dollar for 6 netter, skatt og frokost inkludert. Relativt nytt og helt kurant hotell midt i smørøyet. Anbefales.
     
    Scandi liker dette
  8. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Fant kun høye priser der, men på Best Western Plaza Hotel kunne jeg finne tilsvarende priser som du nevner. :)
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hyatt Jersey City er innimellom nede i USD150. "Feil" side av elven, men PATHen går i kjelleren der og utsikten til skyline er fantastisk.
     
    Scandi liker dette
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde på Hotel Pennsylvania på 7th av. \33. gate. Slitent som fy, men rent og sentralt. Har vel om lag 3 stjerner på Tripadvisor. Betalte 6500 for fem netter, men da kostet dollaren en god krone mindre enn nå.
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder hoteller i store byer med litt høyt pris nivå så betaler jeg gladelig 2000+ for 4-5* hoteller kontra 1200-1500 for slitne 2-3* hoteller. Jeg mener den største ripoffen er nettopp sistnevnte og ikke de dyre hotellene, disse er mer riktig priset.
     
  12. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke hvor mange dere er, men hvis dere er flere personer kan jeg anbefale Best Western Plus Hospitality House. Vi hadde leilighet med to soverom, stue, spisestue og kjøkken (102 kvm). Hotellrommene i New York kan være ganske små, så det var deilig med en stor leilighet når vi var 4 stykk på tur. Ligger veldig sentralt til med bare en lite gåtur til Times Square. Dette er ikke som et vanlig hotell, men har et lite (og relativt kjipt) frokostrom. Bestilte i siste liten, så fikk det for kun 9600 for fem overnattinger. Veldig grei pris når man delte det på fire.
     
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Bryant Park Hotel. Ikno annet på meg heretter.
     
  14. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    noen som erfaring med Holiday Inn hotellene ?
     
  15. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har bood endel på intercontinental times square, bra beliggenhet og flott service. Fikk også bra oppgardering med Priority club Platinum de gangene...
    --> Har nå erkjent at "tipse-helvete" I USA er noe jeg hater....
     
  16. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nylig noen dager her;
    http://no.hotels.com/ho370872/aloft-new-york-brooklyn-hotel-new-york-forente-stater/
    http://www.tripadvisor.com/ShowUser...loft_New_York_Brooklyn-Brooklyn_New_York.html
    http://www.aloftnewyorkbrooklyn.com...TWD_BusinessListings_AL_3192_NAD_FM&SWAQ=3T28

    Hotellet var helt supert, beliggenheten bra, det var bare å gå fem minutter til Subway'en, så kom du deg akkurat dit du ville på Manhattan på noen minutter. Jeg tok ut bonusnetter, så jeg vet egentlig ikke hva hotellet koster, men det er vel rimelig å tro at prisene er lavere enn på andre siden elven. Du går ned til Brooklyn Bridge / Pier på et kvarter, og adkomsten til hotellet fra Newark er særdeles enkel; AirTrain til nærmeste jernbanestasjon, Amtrack derfra til Penn Station og A-linja til stasjonen rett utenfor hotellet. Rimelig er det også.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    AirBnB.com?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og madamen hadde noen fine dager i New York i fjor sommer og på den første delen av oppholdet bodde vi på Hilton Garden Inn Times Square. Ett helt greit hotell med en veldig god beliggenhet. Hotell og rom er nyoppusset og i alle fall det vi fikk (standard rom ganske høyt oppe) var av en helt greit størrelse. Hotellet skryter også av en rooftop lounge (The Attic) som var ok når man først fikk komme opp, men problemet var at den var reservert for private selskap nesten hver kveld.

    http://hiltongardeninn3.hilton.com/...on-garden-inn-times-square-NYCMWGI/index.html

    Under siste del av oppholdet bodde vi på Trump SoHo New York. Dette var ett hotell av ett helt annet kaliber og vi var veldig fornøyd med alt fra beliggenhet til rom og service. Men prisen er også en helt annen. Vi hadde bestilt ett Premier rom som finnes i etasjene 30-36 for å få en skikkelig "New York skyline" utsikt, men ble oppgradert ved ankomst til ett Trump Executive hjørnerom i en av toppetasjene og det var bare helt rått. Vi hadde utsikt over store deler av New York og rommet var bare helt supert. Hotellet har også ett utendørs basseng med mye liv, men vær obs på at det var ganske begrenset med solsenger der. Det er også ett veldig "hipt" hotell og passer nok best til par eller venner som reiser uten barn. Vi bor der gjerne igjen!

    http://www.trumphotelcollection.com/soho/
     
    watchaddicted and tommy777 like this.
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det fortsatt er ulovlig med abnb i NYC
     
  20. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du har helt rett @tommy777, men så fort du krysser "Hudson" til NewJersey, får pipen en annen lyd.
     
    Bjoern In America liker dette

Del denne siden