Hoteller og carservice

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Travellingalf, 04. nov 2016.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Som veldig mange her inne kjenner til og mange også har prøvd så er det altså mange hoteller rundt omkring i verden som har en eller annen form for carservice. Altså at man via hotellet kan booke en bil for å bli hentet på flyplassen, kjørt tilbake på hjemveien eller man kan bruke de til f.eks. sightseeing.

    Jeg har selv brukt denne tjenesten flere ganger og synes det som oftest kan forsvare den tildels høye prisen, spesielt viss man er på ett sted der kjørekultur, trafikk, taxi-tjeneste og annet kan være noe tvilsom. Som nevnt koster denne tjenesten ofte en god del mer enn taxi, for ikke å snakke om Ûber o.l.

    Som flere kjenner til skal jeg og min lille familie til Bali og Singapore snart og i den forbindelse har jeg kontaktet hotellene vi skal bo på for å få tilbud om å bli hentet og returnert til flyplassene. Denne gangen spiller prisen en mindre rolle siden vi veldig gjerne vil slippe å ha med eget barnsete til vår lille datter og så langt kan alle tilby dette.

    Men det jeg ville frem til her var tilbudet vi har fått fra det ene hotellet vi skal bo på under oppholdet vårt på Bali. Det er da snakk om en vei fra hotellet til flyplassen og vi snakker om en kjøretur på 1-1,5 time (pluss/minus).
    Her er tilbudet omregnet til norske kroner:
    BMW 7-serie: 2 347,50 NOK
    BMW X5: 1 596,3 NOK
    Toyota Alphard: 882,66 NOK
    Toyota Innova: 441,33 NOK

    Nå er jeg over gjennomsnittet glad i bil og ekstra glad i BMW (kjører selv en gammel 7-serie), men å betale over 2300,- for en drøy times kjøretur synes til og med jeg var i overkant. Og greit at Bali ikke er billig og dette er ett luksushotell, men likevel? Jøje meg sier bare jeg. Men frister det likevel? Joda. Og man kan jo alltids bruke sikkerhet som ett argument, spesielt når man har en datter på 9 måneder med seg... Kanskje en mellomting (altså en X5) kunne være noe? ;)
     
    tommy777 liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jesus christ for noen priser. På Bali??

    Jeg bruker hotellbiler av og til, alltid på Bali. Uber koster ca. 5 kroner, men det er litt kaotisk på flyplassen

    St. Regis har hotellbilen inkludert i alle romrater. Ritz Carlton, som ligger halvtimen unna, tar 50 daler en vei. De har en Mercedes R eller lignende.

    Ikke tale om at jeg hadde betalt 2400 for en bimmer en time. Det er mer enn hva Peninsula tar for en Rolls i Hong Kong

    Ville nok shoppa litt rundt, ja
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Pen er på HK$2,900 for RR round trip til/fra HKG. Ca 30 min hver vei.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp. Det er 185 daler en vei
     
  5. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Men sååå verdt det, i hvert fall en gang eller to i livet. Kjør på @Travellingalf
     
    tommy777 and Travellingalf like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Eller 3. Fullstendig enig
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden