Hotellstatus kjøpt på eBay?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av prisjeger, 23. okt 2018.

  1. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ved et raskt søk på eBay finner jeg mange til dels rimelige muligheter for å oppnå toppstatus på diverse hotellkjeder. Noen korttids (90 dager, gjerne kombinert med en challenge for å videreføre nivå), mens andre for et år av gangen. De fleste har en pris på 150-350 kr (gjerne korttids med challenge), mens helårs kan komme på fra rett over tusenlappen til 4-5000 kr, avhengig av kjede.
    Ser f.eks. at jeg kan få 90 dagers Diamond hos Hilton for 150 kr, noe som vel snaut tilsvarer prisen av frokost for 1 person..... Og statusen skal begynne å virke umiddelbart, ikke etter X antall overnattinger e.l.
    Er det noen som har erfaring med dette, er det for godt til å være sant? 90 dager dekker feriesesongen og vel så det for min del.... Og hotellfrokost er dyrt i Unaiten!;)
     
  2. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er på litt tynn grunn, men lurer på om du kan fikse den Hilton statusen gratis (90 dager) ved å kontakte Hilton direkte å be om en Challenge. Dette kan bare gjøres en gang, samme gjelder statusmatch. Imidlertid kan en jo lage familiekontoer....
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har blitt oppgradert, men måtte avbestille bookinga no sist og fekk ikkje testa det. Det var me Hilton, men me er diamond og har 8 dager down under med oppgradert rom, executive lounge for heile kosteballetten(2 vaksne og to born) og gratis frukost, og dette bekrefta 2 mnd før ankomst
    Når det gjeld Hilton, så er det vel mogleg å lage ein ny konto, for ny statuschallange, for så å slå sammen denne med den gamle, slette denne og gå attende til start.
     
    DanH and watchaddicted like this.
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Følger denne da jeg skal "over there" i desember og kunne hatt bruk for noen scoop på hotellfronten
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
  6. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke forstå det annerledes enn at det er noen som ønsker å tjene penger på å formidle "navn, medlemsnummer mv til den enkelte kjede for status match". Det må da være mye mer betryggende å ta kontakt med den enkelte kundeservice direkte på egenhånd. Syntes folk skal være litt skeptiske til å gi fra seg personlige data til en slik tredjepart. Tror heller ikke det er særlig smart for fremtidig kundeforhold at du lager en masse nye kontoer for å "lure systemet".
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Googlet litt på dette i sted, og kom da over en blog som forklarte litt hvordan dette var mulig. Og det handlet i tilfellet Mariott/SPG Gold, om en promotion de kjører i Asia, om at 1 natt gir gold. Og så selger de en konto med gold, og en overnatting i en obskur by i kina, og selger deg da kontoen.

    De selger for 2-300 usd. Booker natten for 40 usd, og netter profitten..

    Det er visst et krav om et spesielt mastercard for å få dette til..

    Men som denne bloggen nevner, så kan hotellkjeden be ebay om å få utlevert kjøpere av bestemt selger, i slike tilfeller(hans ord) så en viss risiko løper man jo..

    Men er vell ikke noe mer lugubert enn kjøp/salg av sas gull e.lign.

    C
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    MÅ man booke på Hiltons side for å få diamond fordelene?

    Jeg mister jo i såfall viatrumf og rewards :eek:
    Ajaj the pain..
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men prisen med Hilton Honors er alltid lågare en Expedia.
    Eg teller også på knappene med det her, men gratis lounge og frukost er verdt ganske mykje! *om du ikkje verdsetter eit EB poeng på 15-20 øre, då er trumf bedre deal)
     
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte lenken som jeg fant på tråden om «Erfaringer med Hilton Honors» her på IF , og fikk oppgradert status til Diamond etter 2 døgn, så det fungerer.
    Jeg hadde ikke medlemskap med Hilton fra før så slapp bryet med å smelte sammen med tidligere konto med mer.

    Jeg har snakket med Hilton kundeservice telefon for Diamant kunder i forbindelse med planlegging av reiser, og har ikke inntrykk av å bli behandlet annerledes enn andre kunder fordi jeg har kjøpt statusen.
    Jeg er i London nå, men jeg reiser alene og hotel her er så dyre at jeg ikke har tillatt meg å bo på Hilton enda.

    https://www.ebay.com/itm/Hilton-Dia...ded-to-Mar-2020/282698741066?epid=10013613491

    Husk å lese instruksjoner nøye, spesielt om å lage ny konto og ikke bruke gammel konto. Jeg vet dog ikke om jeg hadde turt å gjøre dette hvis jeg allerede hadde Gold status og masse poeng med Hilton, men jeg var fersk og risikerte ikke å miste noe (tror jeg)

    Lykke til .
     
    Last edited: 23. okt 2018
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Var @ina sin post der hun nevnte kjøpediamond hos Hilton som satte meg igang med å søke litt, og det ser ut til at en variant av dette er tilgjengelig for de fleste kjeders vedkommende. Ser at med mitt reisemønster ville Hilton og GHA (og til dels IHG) være mest aktuelle, men ser ut til at Hilton er den av disse som har de beste fordelene mht. gratis frokost og oppgradering.
    Vil gjerne høre om hvordan dette fungerte for deg i praksis når du har bodd på Hilton, @ina! Fikk du oppgradering, var gratis frokost på plass....
     
    ina liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har kjøpt status på eBay for Hilton når vi dro til New York i november i fjor. Fungerte som bare det. Velg en av eBay selgerne med god rating :)
     
    indahla liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er det nødvendig å ha status når rommene bestilles? Skal til Singapore i mars og Australia i april. Kunne tenke meg å bestille rom til den første turen allerede i år, men ønsker å vente til like før med å oppgradere medlemskapet.
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det viktigste er å ha gyldig status når oppholdet gjennomføres.

    C
     
    Gullars liker dette
  15. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm... Er det ikke noen rabatter også når man er Diamond mon tro? Det du selvfølgelig kan gjøre er å bestille nå, men sørge for at bestillingen kan avbestilles uten gebyr. Deretter oppgradere som du planla, sjekke priser med din nye status, og bare avbestille/bestille på nytt om det viser seg å være mer gunstig :)
     
    ina and Gullars like this.

Del denne siden