Er uenig med Hotels.com kundeservice om manglende oppgradering av mitt medlemskap. Sakens kjerne er at jeg mener jeg har oppfylt Hotels.com sine betingelser for å bli Gold-medlem, mens de mener jeg ikke har oppfylt dem. For å se Hotels.com sin side der de beskriver hvordan man kvalifiserer til Gold, se https://no.hotels.com/rewards/gold.html Jeg har i løpet av mitt opptjeningsår for status, som nå akkurat er utløpt, bodd 30 netter gjennom Hotels.com. 26 av disse er ordinære bestillinger, 4 er delbetalt med inntjente bonusnetter. Før jeg bestilte de siste 4 nettene og delbetalte med bonusnetter gikk jeg inn på siden overfor, der det i klartekst står at kriteriet for å oppnå Gold medlemskap er "Bli Gold-medlem ved å bestille og bo 30 netter eller mer i løpet av inneværende medlemsår", for å være sikker på at jeg ikke tabbet meg ut! Lik tekst står også på min Silver-side. Kundeservice mener dog at netter som er delbetalt med bonusnetter ikke teller med i regnskapet for status. Med bakgrunn i kriteriet "Bli Gold-medlem ved å bestille og bo 30 netter eller mer i løpet av inneværende medlemsår" er jeg uenig i dette, og mener jeg har oppfylt betingelsen for å oppgraderes til Gold. Dersom det er begrensninger i dette, f.eks. at netter delbetalt med bonusnetter ikke teller med, mener jeg det skulle stått i klartekst og lett tilgjengelig på samme side, merket med * e.l., da informasjonen kan være vesentlig for hvordan kunden velger å betale for sine overnattinger. I dette tilfellet ville jeg valgt å ikke bruke bonusnettene om jeg visste at jeg da ikke ble oppgradert til Gold. Og bare for å ha det unnagjort: Jeg er helt klar over at man ikke opptjener rewardsnetter når man delbetaler sine overnattinger ved å ta ut opptjente bonusnetter. Men jeg kan ikke se at rewardsnetter er nevnt i beskrivelsen av hvordan man blir GOLD-medlem, kun "bestille og bo"..... Jeg føler ikke at mine argumenter når helt fram hos kundeservice. Derfor lurer jeg veldig på om noen har vært borti denne problemstillingen før, hva som kom av den, om klager nådde frem, hvem man klaget til (annet enn den vanlige kundeservicen....) -Og gjerne din mening om jeg egentlig er på jordet her, og at jeg burde ha forstått at jeg ikke har tilfredsstilt kriteriene for Gold likevel! Takk for innspill!
Uavhengig av problemstillingen finnes det svært få fordeler av å være gold medlem. Frynsegoden er vel et eget gold nummer, som alle i og for seg kan ringe. Spesielle priser for gold medlemmer er så vidt jeg har undersøkt bare bs.
Står vel rimelig tydelig at bonusovernattinger ikke teller som kvalifiserende natt... Du vil ikke samle Hotels.com™ Rewards-netter for følgende: Bonusovernattinger som du har løst inn gjennom Hotels.com™ Rewards. https://service.hotels.com/no-NO/#/article/20471 Linket til via spørsmål på linken du oppga...
I tillegg til det ovenstående: "Du kan ikke samle netter for en bestilling du bruker en bonusovernatting på." "Når du har samlet 30 eller flere overnattinger i løpet av et medlemsår, har du oppfylt vilkårene for å bli med i Hotels.com Rewards Gold." Så ser nok ikke ut som om det er så altfor mye å klage på
Hotels.com Gold er det største pisset eg har vært borti, så her er det lite poeng i å ta dette så tungt.. Har vært gold i 2 år nå, og har ikke merket det spor til dette.. har heller aldri vært behov for å ringe dem, så slapp av! You ain’t missing out.. C
Sånn sett er nesten Expedia Gold både lettere å nå og gir flere fordeler, uten at det heller er det helt store.
Hmm... er ikke helt enig - det som står er at bonusnetter ikke teller for opptjening av nye rewardsnetter, altså grunnlaget for nye bonusnetter. Det visste jeg, og det står også klart forklart i T&C for rewardsnetter du viser til her. Finner dog ikke noe på denne siden om oppgradering til silver/gold, som jeg er opphengt i....
Er enig i dette - har ikke merket stort til fordeler tidligere med gold, nei! Er vel mest prinsippet som rir meg her.... Men det kan se ut til at de har justert litt på fordelene sine og nærmet seg Expedia, med "VIP Access" og "Gratis oppgradering av VIP-rom og mer" som gjør at det muligens er litt mer å hente enn tidligere på å være Gold
Nei, ikkeno oppgradering av rom etc. fordeler er sånt som 10% rabatt på mat og drikke. Beste grunnen til å få gold er gullskriften på nettsida.
Nei, ikke før nå det er en endring som har kommet i løpet av de siste månedene, så jeg skal ikke være for bråsikker. Men jeg har overnattet på VIP hotell med gold etter dette uten å bli oppgradert. Mulig det endres nå, hotels.com eies tross alt av Expedia og burde kunne gi de samme fordelene.
Jeg ville ikke ligget våken om natta for manglende hotels.com Gold. Jeg var det et par år tidligere og det tok vel over ett år før jeg tilfeldigvis fant ut at jeg hadde den statusen. Merket null og niks forskjell før og etter.
Fikk gratis valgfri vin og sen utsjekk nå med goldstatus. De kunne ikke oppgradere rommet siden jeg hadde booket den største 3-soveromssuiten de hadde. Expedia og hotels har mye samme perks er min erfaring. Ikke så rart siden det er samme eier.