How flying seriously messes with your mind

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TigerTravel, 18. okt 2017.

  1. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nåja... tenker det at man blir mer emosjonell og dermed gråter lettere, like gjerne kan skyldes alkoholinntak. Det henvises jo også i artikkelen til at kabintrykk, luftfuktighet og oksygen nivå gjør at alkohol får raskere effekt.

    Så, personlig tror jeg det er alkoholen. Men, antagelig, finansinstitusjonen/myndighetene som finansierte studien ville nok ikke finne studien meningsløs nok hvis man hadde søkt å påvise at alkohol var årsaken. Meningsløsheten med å forske på hyppigheten og forekomsten av tåreperser ombord på fly bør nok ha en sær fremmedspråklig sammenheng for å kunne finansieres :).
     
    Eddie47 and TigerTravel like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror nok @RoadKing har rett i at alkoholinntak er en sterk faktor på mange typer emosjonell oppførsel eller reaksjon på folk som er ute og flyr.

    Problemet med mange av studiene som det henvises til ( hvis forskningen i hele tatt er god noe jeg ikke aner) er jo at de ikke klarer å vurdere alle faktorer som fører til emosjonelle reaksjoner.

    Men nå er det et faktum at folk oppfører seg dumt/upassende/farlig på fly med jevne mellomrom. Og hvis forskning kunne funnet en enkel eller et sett med faktorer som i svært stor grad utløser oppførselen kunne en gått videre og sett på om det er mulig å forandre litt på flyopplevelsen, feks trykksetting av et fly, for å unngå. 1: at folk får bananas 2: spare penger for flyselskapene. Og da blir jo forskningen plutselig både viktig og relevant.
     
    Eddie47, RoadKing and TigerTravel like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe rart vi drikker?
     
    anders82, Wiolenze and RoadKing like this.

Del denne siden