Hr og Fru K til Australia, Melbourne - Cairns - Port Douglas - Sydney - Adelaide

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kvalvaag, 29. des 2017.

  1. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    09.01.2018 blir årets første langtur :)

    Reisebrev blir låge ut her etterhvert, skal også denne gangen prøve å ha kontinuerlig oppdatering:)

    Første strekk blir med SAS og Singapore Airlines, BGO-CPH-SIN-MEL

    Deretter videre med Virgin Australia til Cairns forhåpentligvis går oppgraderingsbudet igjennom så vi får business også her :D

    Cairns- Sydney blir med Jetstar også Sydney - Adelaide med Qantas i business booket med Avios :)

    Heimreisen blir det Singapore Airlines og SAS som står for, ADL-SIN-Moskva-ARN-BGO

    Er det noen som har aktivitetstips i dei ulike byene så mottas dette med takk, det eneste som er booket er en dagstur til Kangaroo Island :) Eventuelt lenker til andre reisebrev i samme område, søkefunksjonen er litt utfordrende og få skikkelig til...

    Det mest innteressante er naturopplevelser, storbyer har vi vore mykje i før :)

    Samt spørsmål til dåke som har flydd mykje med SQ før, kor ofte er disse kredittkort kontrollene ? Det reisen ble bestilt med og er selvfølgelig utgått og erstattet med eit nytt... Er dette noe som går greit eller bør eg kontakte Singapore Airlines i København og få det avklart før vi drar ?
     
    FruK, petterel, Pyro and 6 others like this.
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde med oss da vi reiste med dem i 2015. Så vidt jeg erindrer var det da ikke noe stress, de sjekket noe greier ved gate og det var det.
    Da vi fløy med dem rett før jul var det ingen sjekk til tross for utgått kort:)
     
    FruK and Kvalvaag like this.
  3. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Satser på det går seg til her og :)
    Problemet vårt er vel at eg har makulert kortet det faktisk er betalt, deretter fått det nye og ikkje tenkt nåke meir over saken :oops:

    Tar og sender en mail for sikkerhetsskyld og forhører meg :) Rimelig surt å bytte ut 3 uker i Australia med tur retur København, skulle en bli nektet ombordstigning:confused:
     
    FruK liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist med SQ to ganger det siste året og i Amsterdam i mai spurte de etter det utgåtte kortet (som jeg heldigvis hadde med), mens i København nå i desember spurte de ikke. Men jeg er usikker på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde hatt kortet med meg i mai, jeg hadde jo tross alt ett nytt kort med samme nummer også (bare med ny utløpsdato). Men jeg ville også ha sjekket med SQ i Danmark for sikkerhets skyld.
     
    FruK and Kvalvaag like this.
  5. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,655
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var i Sydney og Port Douglas for to år siden. Reiste med Singapore Airlines til Sydney. Og ja de ville se kredittkortet jeg hadde betalt med. Har opplevd det med flere asiatiske flyselskap. Vi fløy Virgin innenriks, i eco, fra Sydney til Cairns. En helt ok tur.
    Ifht naturopplevelser vil jeg anbefale Blue Mountains utenfor Sydney. Fra Port Douglas er Outer reef på Barriererevet en selvfølge. Vi hadde flere meget bra dykketurer og så mye småhai, samt en manta, som ikke er vanlig å se.
    Ellers kan jeg anbefale tur til Daintree regnskogen og gjerne båttur på elven med samme navn for å se etter krokodiller. Og gjerne en dagstur med fugleguide i de frodige fjellene, samt i tørre områder "the outback" på på vestsiden av fjellkjeden. Da ser man også mye annet dyreliv. Vi så ca 100 fuglearter på en dag, saltvannskrokodille, flere hundre flygende hunder, div kenguruarter mm.
     
    FruK and Kvalvaag like this.
  6. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Takk !

    Dette virker veldig lovende :)

    Noen selskaper på utflukter du vil anbefale spesielt ?
     
  7. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,655
    Bonuspoeng:
    93
    Vi brukte blant annet denne:
    www.finefeathertours.com.au. Heldagsturen var veldig bra. Dyktig guide!
    Ifht dykke/snorkelturer finner du mange ulike alternativer fra Port Douglas, bare vær obs på at de tar dere til de ytre delene av revet, der vannet er klarere og større artsmangfold. Har dere ikke dykkesertifikat så er det mulig med prøvedykk. Snorkling går også bra.
    Daintree-tur fant vi lokalt gjennom hotellet. Men du finner også mange muligheter på nett.
    Blue Mountains-tur fra Sydney fant vi på Viator.com eller getyourguide.com.
     
    FruK and Kvalvaag like this.
  8. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    508
    Likes mottatt:
    4,655
    Bonuspoeng:
    93
    Kvalvaag liker dette
  9. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Heisan, dette ser ut som en bra timing, for min del: jeg skal deler av samme ruten en drøy uke senere. SQ tar meg T/R Sydney, så blir det Jetstar/Virgin (begge i Eco...:() til/fra Cairns.
    Så tipsene her, og dine erfaringer, vil forhåpentligvis komme godt med.

    Gleder meg allerede til gjensyn med A380'en til SQ. Hadde gleden av den i juni og ble svært imponert. Denne gangen går min flight SIN-SYD med den nye kabinen, det blir ekstra artig.
    (Kan dessverre ikke hjelpe mye med spørsmålet om gammelt kredittkort, har kun 2 turer med SQ og ble ikke spurt om å vise kortet på noen av disse.)

    Ha en flott tur!
     
    FruK liker dette
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kor lenge er de i Adelaide?
    I byen er Central Marked og parkene ved South Terrace og Torrens ved North Terrace er verdt eit besøk. Finnes elles mykje bra inne CBD. Glenelg og strendene ved wesr beach er flotte.
    Ut av byen så anbefaler eg å kjøre langs mighty Murray river, og kjøre om Hahndorf gjennom Eden Valley til Barossa Valley.
    Er du oppteken av vin så er også Mc laren Vale og Clare Valley verdt turene.
    Fish and chips i Victor Harbour og utløpet til murray er også fine turer. Er også pingviner i Victor Harbour.
    Elles kan du dykke ved Rapid Bay Jetty for Leafy Sea Dragon og snorkle/dykke/ fish n chips ved Port Noarlunga Jetty
     
    FruK and Kvalvaag like this.
  11. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Adelaide er vel desverre plassen vi har kortest tid:( Men skal følge opp tipsene og se ka vi får tid til :)
     
    FruK liker dette
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Vi var opprinnelig booket med A380 fra Singapore til Melbourne men dette ble endret til 777ER, men A350 blir en ny opplevelse, har jevnt over mer sansen for Airbus enn Boeing, vertfall på langdistanse :)

    God tur til dåke og !
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje dere kan finne noe nyttig i reisebrevet mitt fra tidligere i år. God tur :)
     
    FruK, Kvalvaag and Pyro like this.
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Dear Mr Kvalvaag,

    Thank you for your email.

    You are able to travel without presenting your creditcard.

    Wish you a nice flight and we look forward to welcome you onboard.

    Kind Regards
    Trine

    Reservations & Ticketing Nordics
    Singapore Airlines

    Phone: +45-33143456
    Please reply to e-mail: [email protected]

    Då var det skriftlig bekreftet at eg ikkje trenger å vise kredittkortet :)

    Då rekne eg med alt går seg til :)
     
    FruK, SAJblue, DanH and 4 others like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å printe ut e-posten og ta den med seg da :)
     
  16. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Absolutt :)
     
    Travellingalf liker dette
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende. Jeg reiser til Australia i starten av mars. Etter 2 dager i Sydney skal jeg 5 netter til Vanuatu. Men etter det er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre i Australia og hvor jeg skal. Reiser hjem fra Perth en måned etter ankomst i Sydney.

    Så jeg ser frem til å få noen tips fra deg. Planlegger dere å dykke i bur med hvithai i Port Lincoln?
     
  18. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Port Lincoln skal vi nok ikkje innom, og Fru K satte seg heller sterkt imot ideen bur og hvithai :rolleyes:

    Men i og rundt revet skal vi :) Det er vel fort gjort at det blir noen prøvedykk der :)
     
    FruK liker dette
  19. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke lavsesong i mars/april ang hai? Vi skal til Australia i april og har veldig lyst til å oppleve shark cage diving, men jeg har lest flere plasser at april ikke er noe gunstig tidspunkt for dette...
     
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Si det du... Kanskje jeg bør sjekke litt ekstra før jeg planlegger noe der da?
     

Del denne siden