I følge stylisten må man tenke seg om; https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/bor-kle-pa-seg/81484257
En del her som jeg tenker er helt bra råd som burde vært - men dessverre ikke er selvfølgelig, og ikke bare om å være fjongest på flighten: "- Du sitter jo fastspent, nesten oppå fanget til sidemannen - som kanskje er en vilt fremmed. Da bør man prøve å unngå sure tær, svette armhuler og gamle, skitne joggebukser. Det handler om respekt for medpassasjerene, mener hun." "En annen ting Marianne reagerer på, er de som tar av seg sko, og kanskje til og med sokker, og går på do uten å ta på seg skoene først. For gulvet på flyplasstoalettene, er som regel alt annet enn skinnende rent… - Så kommer de tilbake, og plasserer de føttene i setet eller omtrent oppå den som sitter ved siden av. Det er direkte uoppdragent!"
Jeg så nylig en annen "artikkel" der en eller annen influenser mente at pysjamas var noe man ikke har på seg på fly. Så feil kan man altså ta...
Hygiene er viktig, men når det gjeld kle er det meste innanfor. Singlet og sandalar bør ein kanskje styre unda. Eg går som regel i dongribukse og t-skjorte og har fått høyre ting som: - "Sir, this is the business class line" to gangar av SQ ground crew på LHR i fjor då eg og familien skulle på ferie. - "YOU are first class?" to gongar rett etter kvarandre på brua inn til F-kabinen på eit ANA 777 fly på LHR i januar. Då hadde eg stroppen på veska over skuldra og denne hadde dratt halsen på t-skjorta mi lang til sides, so skuldra var nesten synleg. Kjekke flyturar var det uansett.
Asiater er nok litt mer pirkete, jeg har reist F med både LH og BA til Los Angeles i mc jakke, boots, hullete jeans og t skjorte (Harley Davidson), hjelmen hengende i beltet uten at mannskapet har sagt noe, men medpassasjerer har løftet på øyenbrynene Faktisk har jeg heller opplevd at mannskapet har vært positivt nysjerrige. Mange som har hørt om Route66 og lurer på om jeg skal kjøre den, tullinger Det morsomste var dog primadonnaen i skranken til AA sin Admiral lounge i LAX som dessverre etter å ha trippelsjekket papirene måtte gi meg adgang Klær skaper folk heter det, jeg vil heller si; Klær skaper historier.
Det er ikke ofte jeg flyr med EVA Air, men jeg tar fort på meg pysjen jeg får av damene! Den er god å kneke i på flyet og herlig å bruke på hytten …
Hvis alternativet til at folk sover ombord i pysjamas er at de sover i trusa. Så støtter jeg ikke med influenseren. Å sove i klærne jeg går av flyet med, er uaktuelt.
Dette er altså et kvinnemenneskenek som foreslår sykkelshort! i en diskret farge! selvfølgelig Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv.
Enig med deg angående trusa...... men har sovet i vanlige komfortable klær på fly de siste 30 årene gitt. (men tar med pysjen til fruen da....hun er glad i sånt)
Egentlig blir det litt fint med Skyteam. Reiser ofte i blå blazer/dress, og i de dager jeg fløy KLM fikk jeg alltid "svært god velkomst" ved påstigning. Mye innuendo og sånn, men det flotteste var nok den gangen frøken purser rettet opp ryggen, tok på seg smilet og sa "Thank you for flying our colours today, Sir". Jeg liker forøvrig KLMs uniformer.
Liker komfortable klær, men prøver samtidig å ta noe hensyn til situasjonen, spesielt hvis jeg flyr i C eller F. «Smart causal» tenker jeg er komfortabelt nok og helt innafor fremfor utvasket joggebukse Rent pragmatisk hadde det kanskje vært mest hensiktsmessig å møre opp i en løs joggebukse, onepiece, eller pysj når man legger ut på et døgns reise med diverse mellomlandinger, men jeg liker samtidig at de fremmede jeg omringes av i businesskabinen eller loungen fremstår litt classy, fremfor å slenge rundt i singlet, så da er det vel bare rimelig å gjøre de samme selv. (Disclaimer. Rockestjerner og bikere (inkl deg @RoadKing)har etter min mening lov å gi blaffen i dette pga troverdig grunnlook og bra novelty-faktor, men jeg har dessverre ikke dette privilegiet)