Inspirert av både @haifinn og @runese drister jeg meg til å lage enda en av disse trådene. Ettersom dette er et svært populært reisemål her på forumet antar jeg det er flere som har et tips eller fem. Jeg skal min første tur dit nå i mai (får for Guds skyld håpe en evt. streik er avblåst innen den tid!). I motsetning til 99% av medlemmene her inne bryr jeg meg katten om alkohol (blir vel kanskje bannlyst av å skrive slikt her? ), og er nok (dessverre) ikke så flink når det kommer til eksklusiv/dyr/fancy/rar mat heller, men alle tips hjelper på.
Mens man har en Hong-Kong tråd her, er det noen som vet hvorvidt man kan få med seg et business-Visa til Kina(mainland) fra Hong-Kong? Skulle brått vært i Kina til Torsdag, og er stengt på ambassaden i Stockholm fredag, og de trenger minst 3 dager på ambassaden for å fikse Visum.. (Fingeravtrykk har de allerede) I følge Visumservice sier de på ambassaden i Oslo at det ikke er mulig å fikse i Hong Kong, men det var jo i allefall mulig tidligere.. Noen med nye erfaringer?