Hva burde man forvente i biz longhaul?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Supersergei, 09. sept 2017.

  1. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Har tidligere fløyet Qatar og Emirates i business. Har alltid vært meget fornøyd etter disse turene spesielt med QR. CC følger med og er raske med å etterfylle med feks drikke hvis man er tom.

    Igår fløy jeg TAP fra Lisboa til New York.
    Vil si at dette var bra selvom jeg ikke var like fornøyd som med feks QR.

    Stusset litt på følgende ting:
    Fra pre-departure drink til servering i luften tok det ca 1,5 time. Det var heller ingen vannflaske i setet ved avgang. Blir fort tørst i fly.
    Vi fikk servert en 5 retters meny som var veldig bra. Maten var ferdig servert ca 3,5 timer inn i flighten. Deretter var det ca 2 timer hvor CC ikke var å se og gardinen var trukket for. Ingen servering mao.
    Kunne sikkert ha "plinget" men liker ikke å bruke den knappen.
    CC spurte sjelden om.vi ville ha mer drikke, men jeg/vi måtte spørre selv. Følte til slutt at jeg var mer til bry. Og alkohol konsumet var ikke høyt så det var ikke ekstremt på noe måte.
    T.O så var det fullt i biz ca 25 pers.

    Hva forventer dere i en biz flight? Servering hele veien? Hvor mye drikker dere på en typisk long haul flight? Skal man "mase" om mer servering eller burde CC følge med når glasset er tomt og spørre om man vil ha mer?
    Hadde vært fint å høre deres erfaringer og synspunkter.
     
    ArthurDent liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,344
    Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Ut fra det jeg har lest, mer en opplevd beskriver du litt av forskjellen mellom noen av firmaene som har eksepsjonell service og de som har, grei nok, av typen SAS ombord ganske godt.

    Når det gjelder å bruke knappen, det er klart du kan bruke den så mye at du er en pest og en plage. Og for min del er jeg glad for at andre i kabin ikke er drita fulle, og oppfører seg som det er det på en hel flyvning. Men en "norsk" sjenerthet bør ikke stoppe deg fra å få et glass vin. Du har stort sett betalt dyrt for en billett i C og da er det verken masete eller galt å be om noe godt å drikke i glasset når det nærmer seg tomt.
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Første gangene jeg fløy business var jeg veldig opptatt av serveering osv.

    Nå handler alt om sete for min del, 3 siste flyvningene jeg har hatt i J/C har jeg sovet hele veien og droppet det meste av servering, spiser heller litt i loungen før avgang.

    På dagflighter blir det som regel litt anderledes, bortsett fra den grytidlige sas avgangen fra HKG, da kom jeg rett fra byen til flyplassen og sov hele veien ;)
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,152
    Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    TAP er kjent for litt trist service. Sas er OK.. Qatar er top of the line.
     
    Supersergei and ArthurDent like this.
  5. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Har dessverre hatt noen svært dårlige serviceopplevelser interkontinentalt i TAP business. Verre enn det du beskriver og faktisk verst av alle business jeg har flydd med. Forundrer meg ikke at du undrer deg.
     
  6. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får se hvordan det blir på retur fligthen. Sånn generelt vil jeg si at jeg er fornøyd....forventningene var kanskje litt for høye.
    Kan ihvertfall bekrefte at det fortsatt er 200% opptjening i EB:)
     
    Shyneno and ArthurDent like this.

Del denne siden