Hva bør man ha med i kofferten fra USA?

Tråd i 'Reisemål' startet av haifinn, 01. april 2019.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,434
    Likes mottatt:
    12,439
    Bonuspoeng:
    183
    Hei- madammen og jeg har to USA turer på gang. Vi har lov til å ha med 6X32 kg pr tur. Noen som har tips om hva man burde kjøpe med seg, som ikke finnes, eller er dyrt i Norge? Kan være mat, drikke eller noe annet gøyalt:D
    Skal hvertfall fylle opp en koffert med disse: 71s5pKpM8oL._SX522AA522_PIbundle-6,TopRight,0,0_AA522_SH20_.jpg 0070655910030_A1L1_ItemMaster_default_large.jpeg
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kom akkurat hjem fra statene dog med håndbagasje, det ble kun Nyquil og melatonin samt en ny Samsonite Pro Dlx pc-bag som jeg fikk levert til hotellet.
     
    kaijoar, johanna and haifinn like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjøper alltid DayQuil og NyQuil, funker som jern mot forkjølelse. Tipper det er en grense for hvor mye man har lov til å ha med seg, men den grensen har jeg ikke nådd ennå. :cool:
     
    johanna and haifinn like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøper også mye av klærne mine der borte. Drar på outlet, og kjøper 10 Levi's av gangen. Gap har skjønt hvordan er unormalt menneske ser ut, så de har skjorter som passer meg. Da blir det 8 av dem også.
     
    runese, Eddie47 and haifinn like this.
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,434
    Likes mottatt:
    12,439
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hørt om de produktene- får google litt.
    Forresten Clear Eyes
    48178825_max.jpg
     
    johanna liker dette
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøper med meg Opalescence tannbleking når jeg er der borte. Samt forskjellige tabletter som sovetablett fra Publix og forkjølelse.

    Lucky Charms frokostblandingen, Herseys sjokolade.

    Karamellpopcorn.

    Og sist men ikke minst:
    IMG_3709.JPG

    Yummy!
     
    Skarven, haifinn and RescueMe like this.
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,434
    Likes mottatt:
    12,439
    Bonuspoeng:
    183
    Tannbleking- virker det? Pris?
     
  9. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Den der MMs med karamell er must ;)
     
    Sikiduck liker dette
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøper med et par pakker med Twizzlers til meg selv.

    I tillegg får jeg alltid en melding fra min far når jeg er i Nord-Amerika, som spør om jeg kan kjøpe kanel-tyggis/godter (Big Red, Altoids etc.). Har blitt stoppet i sikkerhetskontrollen et par ganger på grunn av det.
     
    johanna and haifinn like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Endel medisiner : Gjerne store forpakninger av reseptfrie ting. Og endel produkter som er nevnt over og andre som ikke kan kjøpes i Norge. Samt endel sminke/toalettsaker osv. Bare å skaffe seg fordelskort på CVS :)

    Klær, særlig for oss med rare kroppslengder osv, er nevnt. Sko, kan være billigere. Og bedre utvalg. Det er nevnt outletts og shopping.

    Jeg fikk med meg øl i bokser. Kan anbefale ABC eller Total Wine kjedene som har enormt og regionalt utvalg, i tillegg til gode priser både på feks 6 paces ( eller 24 bokser) på øl. Og enormt utvalg i brenvin, også opp i prisklasser og ting en ikke alltid får tak i alle steder.

    Hvis noen i familien har hobbies som krever forbruksutstyr eller andre ting folk kjøper seg i dyre hobbybutikker osv.

    Endel elektronikk : Sjekk priser på Best Buy/ Wall Mart/ Target

    Gåtur gjennom WallMat og eller Target feks. så finne du alltid noe gøy å ta med hjem.

    Forbruktsutstyr til matlaging. alt fra muffinsformer til spesialutstyr til pynt er billigere.

    Endel tørrvarer en ikke får tak i, i norge. og sef gigaposer med div sjokolade og snacks en ikke får her.

    Leker, samlekort, ting barn og ungdom er ute etter som kan være vanskelig å få i Norge, kan være tilgjengelig og billigere.
     
    johanna, NoLimit and haifinn like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,709
    Bonuspoeng:
    293
    Tok nettopp NyQuil!
    Er grinete og forkjølet pga barnebarn i barnehage .... Men takket være Walgreens og CVS så går det over ..
     
  13. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøper alltid med denne salsaen.
    De norske variantene smaker bare ketsjup. 917xh-+B7QL._SY355_.jpg
     
    Jeanette, johanna and haifinn like this.
  14. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Funker gull.
    Opalescence er det samme som du får hos tannlegen i Norge. Jeg fikk det første gang hos tannlegen, fikk laget skinne og fikk med hjem slike sprøyter fra Opalescence. Men nå kjøper jeg de sprøytene på Amazon i USA, 4pakning for 200kr. 1 sprøyte varer 2-3 ganger. Og du trenger gjerne kun å bleke 2-3 ganger i året. Dette koster minst 600kr hjemme. Også selger de skinne du kan kjøpe da og lage til selv ved å dyppe de i kokende vann og så i munnen. De selger og engangskit hvis en synes det er lettere.
    Bare pass på å lese anmeldelsene på produktene du finner, noen leverer falske varer.
     
    Last edited: 02. april 2019
    haifinn and johanna like this.
  15. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Pepsi kan være lurt å ta med seg nå.
    Ellers alle Apple produkter. Mye penger å tjene, går skjeldent i minus på en USA tur.
     

    Attached Files:

    • eeere.JPG
      eeere.JPG
      File size:
      104.1 KB
      Visninger:
      46
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,517
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom jeg nettopp er kommet hjem fra Florida så vil jeg minne om at krona er meget svak. Det er ikke så gunstig som det var, så man skal ikke tro at noe er billig fordi det en gang var.

    Kvalitetsøl er f.eks ikke spesielt billigere enn på polet.

    Moralen er, sjekk priser og regn om valuta.

    I perioden 2000 - 2008ish var det nirvana, dollaren lå på 5-6 kroner og alt var vanvittig billig.Husker jeg kjøpte meg en Harley jakke på dealer der borte til 1/3 av prisen de skulle ha i Norge, i dag er differansen nærmere 1/4. Fortsatt billigere, men dog.
     
    Last edited: 02. april 2019
    Chrisbgg, Malmo, Sonictravel and 2 others like this.
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Du tjener vel ikke mye penger, er vel heller evt mer å spare ;)
     
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det var minimalt å spare på Apple-produkter når vi var i Florida i november, og tar man med ulempene (reklamasjonsrett, «risiko» for å måtte fortolle ved dyrere produkter etc.) var det rett og slett ikke verdt det.

    Jeg var veldig nær på å kjøpe nye MacBook air, men med ca. 2000,- i besparelse var det ikke verdt det. iPad var vel kun noen hundrelapper billigere på de rimeligste variantene.

    Samme var det med annen elektronikk jeg sjekket opp i.

    Var noe annet når vi var der i 2009..
     
    RoadKing liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er tilgangen på Rolex over der?
    Prismessig er det vel ikke noen forskjell?
     
  20. johanna

    johanna Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg er relativt ny her inne, og har så langt lest side opp og side ned med gode tips, uten å kunne bidra så mye selv! Endelig et spørsmål hvor jeg også har noe å komme med, hehe! :D

    Det vi alltid kjøper med oss er som flere nevnte over, NyQuil og DayQuil - usikker på mengdebegrensninger tilbake til Norge, vi har bare sjansa det så langt. ;) Det finnes både som hostesaft og kapsler, alt etter hva man foretrekker. Det finnes også en sovemikstur som heter ZzzQuil, den har vi ikke prøvd enda men det hadde sikkert vært gøy å teste om den hadde hjulpet oss med å fikse på jetlaggen neste gang!

    Vi må alltid gå noen timer på en CVS eller tilsvarende, og ellers på "medisin-shopping" tar vi med oss dette:
    • Strepsils eller andre halsdrops med numbing effect
    • Throat spray med samme effekt
    • Vicks inhalers (små stifter med mentololje eller noe sånt, som hjelper mot tett nese)
    • Anbesol pain relief (mouth and gums) som demper tannverk
    • Melatonin (som andre også nevnte over)
    • Anti-itch salve (finnes mange merker), vi pleier å ta uten antibiotika men det finnes også med
    • After sun/aloe vera med lidocain for ekstra cooling/pain relief
    • Pepto bismol eller lignende
    • Tums eller sterkere varianter for mannens halsbrann
    Jeg skal ta med meg tipsene over her på min neste USA-handleliste, alltid gøy å prøve nye ting! Kos dere masse på tur!
     
    Baldrick, Ombo, Kalsnes and 3 others like this.

Del denne siden