Hva er den beste og værste loungen du har besøkt?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 18. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En skikkelig dustetråd, men siden jeg er litt smådust så passer det egentlig for meg å starte den.

    Mine beste:
    - Galleries First LHR T5
    - QF First class Sydney
    - The Wing - Hong Kong

    Mine værste:
    - SQ loungen i Jakarta. Grusom lukt og utvalg og service... need I continue? Jeg tror maten het "instant death"
    - Priority Pass lounge i Krakow. Budeie med musefletter bak bardisken og stoler fra 1964
    - Air Tahiti Nui sin kantine på LAX. Jeeez. Kjeller.

    Kjør debatt...
     
    Edvard liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Beste:
    - Singapore Airlines First Class Lounge Changi Airport - The Private Room: Hamburger med gåselever og vaktelegg!
    - Thai First Class Lounge, Bangkok: En times gratis full body massasje er vanskelig å slå.
    - Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt: Eget sigarrom, eksklusivt utvalg av cognac, whisky, rom, tequila mm., samt Porsche Panamera til flyet!

    Verste (uten æ):
    - Air Berlin lounge, Berlin
     
    milehigh liker dette
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Beste:
    - Thai Royal First, Bangkok: Massasje og flotte vertinner, etter 10 timer hadde jeg fortsatt ikke lyst til å gå.

    Verste:
    - Air France/KLM T2 på LAX: En stund siden sist, men denne huskes i boka som bedriten på alle måter.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ååååh, jeg mente jo bare de værste ;) . Men om man skal ta med de verste også vil jeg trekke frem denne:

    - Thai Airways kantina i Mumbai.

    Sånn forøvrig så er trikset i Berlin å gå på BA kantina istedenfor Air Berlin sin. BA kantina er faktisk helt ok.
     
  5. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Beste:
    LH F lounge i MUC, er nok bare FCT i FRA som slår denne.
    TG F lounge i BKK, vanskelig å slå Thaiene på bakken på hjemmebane.
    EK F lounge i DXB, bra på absolutt alle måter, men kan ting rett og slett bli for stort?
    EK F & C lounge i BKK, også veldig bra.
    UA F lounge i HKG, overhodet ingen dårlig lounge.

    Gode:
    BA Galleries T5 på LHR, synes det er helt greit der.
    Salon de Vallee de Mai på SEZ, deilig, rolig avslappende atmosfære som gjør avreisen fra paradis litt enklere.
    LX C lounge i ZRH, helt OK, med iskrem!
    EK F & C lounge i HKG, dårligere før, har blitt bedre.

    Mindre bra:
    EK F & C lounge på ARN, ikke bra nok rett og slett, mulig bedre nå.
    Servisair Menzies lounge i AMS, crowded.
    Premier Lounge i DPS, OK, men ikke mer enn det.
    SAS lounge ARN, bedre enn i OSL.
    SAS lounge OSL, mulig det er bedre nå, men... nei, ikke stort som tiltaler meg her
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    EY F AUH er på toppnivå- i likhet med selskapet!
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Besøkte Diners-loungen i Athen, foruten Cola på boks var den et absolut lavmål av lounger jeg har vært i. Tilsvarende lounge i Barcelona var derimot meget bra med mye mat, snacks, sprit, cola og juice.
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Den verste er uten tvil Royal Palm Lounge på SFB. LOL. Ikke mye kongelig over den på noen måte.

    Ellers er det litt begrensa hva jeg har vært med på, men jeg synes Scandinavian delen på CPH faktisk ikke er så gæærn.
     
  9. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har begrenset erfaring innenfor loungeverden, men her er min rangering:

    Topp

    • LH First Class Terminal, Frankfurt - trenger ingen forklaring.
    • QR Premium Terminal, Doha (Business) - i mine øyne holder denne nesten F standard.
    • TG Royal First Class Lounge, Bangkok - Rolig sted og veldig serviceinnstilt personale. Masse mat tilgjengelig. Og selvfølgelig spa.
    Bunn/skuffende
    • LH Business Lounge (C-gatene), Frankfurt - trist og "kald" lounge. Føles egentlig mer som et vanlig venterom, bare med en dårlig kantine. Positivt: Boarding rett fra lounge.
    • TG Royal Orchid Lounge, Khon Kaen - iskald, nedslitt og mørk (ingen vinduer)
    • CA First Class Lounge, Beijing - det er kanskje litt urettferdig siden jeg besøkte den kl 5 om morgenen, men her var det ikke mat tilgjengelig og grettent personale.
    • SK Business Lounge, Paris CDG - knøttliten
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hi hi, ja den hadde jeg helt glemt. Den var faktisk stor snakkis blant noen av de Amerikanske NordicDO deltakerne jeg tok heisen sammen med. Men nå er den vel freshere enn før?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at CA F lounge PEK er elendig. Verre enn de fleste C lounger. Også på main hub:eek:

    En som ikke er nevnt som må nevnes er nye TK C lounge i IST. Meeeget bra. En bransjestandard for C i mine øyne.
     
  12. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    SAS Lounge på ARN steg et par hakk i går, men det kan kanskje skyldes alle folkene der som gjorde sitt beste for å tørrlegge tappekranene? :D
     
  13. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe. Hva mente de om den? Nå har jeg kun vært i den én gang (jan 2013). Vet ikke om den har blitt oppgradert siden.

    Så det var ikke bare tidspunktet jeg var der på som gjorde at den fremsto elendig altså. Til hvilke tidspunkt var du der og hva kunne de tilby av mat?
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Husker ikke tidspunkt eller detaljer om mat. Bare at det var svært dårlig utvalg. I tillegg til generell dårlig service ellers for CA F som manglende fast track etc. Men de hadde faktisk free buggy service. Ikke noe som ble særlig annonsert men.
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De brukte den stort sett som eksempel på hvor galt ting kunne gå.
     
  16. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Den verste må vere UA i SEA da jeg fløy med LH jeg gikk heller ut i terminalen
    Loungen var alt for liten og hadde stort sett bare kjeks.
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Beste: Fra First class terminal, loungen i B er jo egentlig like bra og har vel utsikt i tillegg, men det er noe spesielt med å entre din egen terminal uten noe kjas og mas. Dessuten er biffsalaten utmerket.
    LHR: Concorde room gav meg muligheten til å få prøvesittet et ekte Concordesete (gå inn på kontordelen:-av loungen) ). Også herlig å ta en tur ut på messaninen/terrassen med et glass i hånden og skue ut på "almuen" (og tenke jeg har betalt det samme som dere forr flyturen min!). Anisktsmassasjen er også herlig, men den får du jo med C-klasse også.
    CPH Scandinavian lounge: Nostalgien knyttet til dette stedet. Det var stort å komme her med sitt eget gullkort for første gang. Dessuten er det jo god plass her, liker fortsatt møblene selv om de vel ble stemplet som gammeldagse allerede i 2000. Dagrommene er også fine å ha når babyen din hylskriker. Alltid fått dusj på minuttet nede i C-loungen.
    MUC, Senator Cafe liker konseptet som en kaffebar/cafe, men kjipt at det ikke er eget toalett eller dusj her. Imildertid bare 50 m til de vanlige LH-loungene.

    Verste: Servicearir lounger i UK, og spesielt LHR T3. Ikke noe spiselig trangt om plassen, i det hele tatt stusselig.
    Generelt UA clubs i USA, men i særdeleshet den i den internasjonale terminalen på SFO. Ingen sitteplasser ledige, må tipse for ølen, bare gulrøtter å spise på. Stolene så desuten helt håpløse ut.
    Firenze: Dette er en liten flyplass, så egentlig bra de har en lounge i det hele tatt, men loungen var antagelig bare et gammel kontor de hadde hivd inn noen kjøleskap og stoler.
     
    Roberto liker dette
  18. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Det kan jo virke som om dette er et gjennomgående problem og ikke bare "uflaks" mtp service og mat da. Av det begrensede utvalget mat så endte jeg opp med en yoghurt og litt frukt. Yoghurten hadde gått ut på dato. Heldigvis sjekket jeg den før jeg spiste noe. Eller hadde den påfølgende flyturen til ZRH blitt "interessant". Var buggy service kun for CA F?

    Når til og med amerikanere klager kan man vel si det er en dårlig lounge. :p
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Gratis kun for CA F. Betalingsmuligheter for andre.
     
  20. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,767
    Bonuspoeng:
    183
    Min beste er utvilsomt Silver Kris Lounge på Terminal 3, Changi, Singapore, men meget bra er også Senator lounge i B terminalen i Frankfurt
    Verste, den gamle LH Business Loungen borte i A piren samt priority boarding lounge borte ved C gatene i Frankfurt, skikkelig ukoselig.
     

Del denne siden